Google köper Bumptop

Permalänk

De vet att google en dag kommer förlora sin relevans och då vill de ha en stor patentportfölj och mycket pengar på banken så de kan leva vidare i några årtionden till. Precis som IBM. Det är det Microsoft och Apple gör också förbereder sig för sedan en tid tillbaka. Sådana företag går inte i konkurs vi glömmer bara deras namn.

Permalänk
Medlem

Haha fy vad coolt!

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk

Lovande företag? Jo tack, har haft det sedan första betan och inte en enda vettig uppdatering har det kommit sedan dess. Får erkänna att det var ganska imponerande att de gav mig en uppdatering på bara en dag när jag hade problem, men det var den gången och den gången endast.

Potentialen är helt enorm, men de misslyckas ändå nånstans mitt på vägen.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

ooh vad fränt måste laddas ner

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Har testat deras betaversion, den var riktig intressant. Men med några små problem. Inte mitt grej.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av orka16605:

De vet att google en dag kommer förlora sin relevans och då vill de ha en stor patentportfölj och mycket pengar på banken så de kan leva vidare i några årtionden till. Precis som IBM. Det är det Microsoft och Apple gör också förbereder sig för sedan en tid tillbaka. Sådana företag går inte i konkurs vi glömmer bara deras namn.

Wow vilken fantastisk inblick!!!
Tack

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av orka16605:

Precis som IBM.

Nåja, de har delar i nästan varenda del du köper fortfarande. Om inte precis varje. De utvecklade processorerna till både PS3, PS2 och Wii m.m.(tror att det var samtliga dessa). Bara för att de inte arbetar på konsumentnivå med tangentbord etc längre betyder det inte att de är på väg att dö. Kolla deras superdatorer dessutom, inga dåliga pengar där.
Fortfarande världens mest gayvänliga företag dessutom

EDIT: Jaha, åhå. Fattar vad du menar nu...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Kan tänka mig att det är jävligt kul på en mobil. Då skulle man kunna ha allt på framsidan som i en låda.

Jo jag kan nog tänka mig att det kan vara användbart till en viss del i mobila enheter. Men precis som många här poängterar så är 3D inte alltid per automatik bättre än 2D.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Sluta svamla. Fattar inte hur ni orkar dra varenda tråd till apple vs android. Du citerade en kille som nämnde ipad, Android har fortfarande inte ens någon konkurrent till den så i den kategorin kan ju omöjligt Android växa snabbare än ogräs.
Byt till tråden där man pratar om Android vs Apple om du vill höja din telefon till skyarna..

Ursäkta mig men trodde vi snackade om BumpTop och möjligheten att det kommer till Android. Jag pratar inte om ipad eller iphone, verkar mer som om någon sårat dina känslor angående apple när du reagerar så mycket.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ursäkta mig men trodde vi snackade om BumpTop och möjligheten att det kommer till Android. Jag pratar inte om ipad eller iphone, verkar mer som om någon sårat dina känslor angående apple när du reagerar så mycket.

Du kommenterade ju en som pratade om fighten ipad vs Android med att det inte var så mycket till fight då Android växer som ogräs.... så nej du pratade inte om BumpTop specifikt.

Ja jag har verkligen sårade känslor, mest över att måsta scrolla genom trådarna här för att var och varannan post handlar om hur någon forumit desperat måste försvara sitt favoritföretag mot nvidia eller apple. Oftast med galna argumentationer. Din är ett bra exempel. Förklaring: I posten du citerar skriver Oliviro "Tror själv att de kommer använda detta desktop till deras android-tablets som får fightas mot iPad" Och du kommenterar alltså att det inte blir så mycket till fight då Android växer som ogräs. I Dagläget så har ju inte direkt mängder med Android-tablets sålts och senast i går på Sweclockers framsida så har man en artikel där någon uttalar sig om hur många Ipad Apple sålt. HUr man nu kan få det till att det INTE blir en kamp för att Android växer så kraftigt fattar inte jag. Vild fantasi är det enda jag kan komma på.

Och för att inte bara få besvara saker som att jag är en Apple fanboy så jag har förvisso en iphone som jag gillar men jag vill helst ha en tablet med windows (alt macOS). Android vs Ipad så får framtiden och hårdvaran bevisa för mig innan jag tar ställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Du kommenterade ju en som pratade om fighten ipad vs Android med att det inte var så mycket till fight då Android växer som ogräs.... så nej du pratade inte om BumpTop specifikt.

Ja jag har verkligen sårade känslor, mest över att måsta scrolla genom trådarna här för att var och varannan post handlar om hur någon forumit desperat måste försvara sitt favoritföretag mot nvidia eller apple. Oftast med galna argumentationer. Din är ett bra exempel. Förklaring: I posten du citerar skriver Oliviro "Tror själv att de kommer använda detta desktop till deras android-tablets som får fightas mot iPad" Och du kommenterar alltså att det inte blir så mycket till fight då Android växer som ogräs. I Dagläget så har ju inte direkt mängder med Android-tablets sålts och senast i går på Sweclockers framsida så har man en artikel där någon uttalar sig om hur många Ipad Apple sålt. HUr man nu kan få det till att det INTE blir en kamp för att Android växer så kraftigt fattar inte jag. Vild fantasi är det enda jag kan komma på.

Och för att inte bara få besvara saker som att jag är en Apple fanboy så jag har förvisso en iphone som jag gillar men jag vill helst ha en tablet med windows (alt macOS). Android vs Ipad så får framtiden och hårdvaran bevisa för mig innan jag tar ställning.

Nej du valde att inte läsa allt och bara hoppa på direkt utan att se det stora hela. Gå tillbaka en till quote så ser du att vi snackar om google växer sig till ett nytt Microsoft.
Android växer otroligt snabbt och kommer nu till mobiltelefoner, tv-apparater och div. andra produkter.
Att Google köper företag och växer så otroligt snabbt som dom gör är oroväckande och det var just det jag var skeptisk till även om jag själv är en användare av deras produkter.

Den enda som försöker starta ett Android vs Apple krig är du och ingen annan.
Du verkar tolka allt som ett krig mot din telefon och då kan jag inte säga annat än att du är en fanboi som letar krig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Helt jävla meningslöst IMO.
Kändes som att det gick väldigt slött dessutom, lång responstid och generellt sett mkt omständigt.

Att ens ha massa saker i högar på skrivbordet kan ju knappast klassas som att ha dom "organiserade".
Tacka vet jag ett vanligt skrivbord med ingenting förutom en docker som har snabblänkar till spelen jag spelar och papperskorgen, alla andra program är hur snabba som helst att få upp genom genvägar och tidigare använda apps i start menyn (w7) samt dess sökfunktion för både filer och program...

Det enda vettiga IMO var ju crop funktionen, men simpel crop kommer säkerligen snart till alla bildbehandlingsprogram ändå...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Kändes som att det gick väldigt slött dessutom, lång responstid och generellt sett mkt omständigt.

För mig går det rappt, ingen responstid alls och efter att man vant sig är det inte omständigt för fem öre.
Min dator går väl att få för några tusen idag, prestandamässigt.

Gissar på att tiden som spenderades med programmet innan denna kommentar var i storleksordningen tio minuter...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E