Thermaltake släpper Armor A90

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper Armor A90

Ett nytt chassi från Thermaltake sägs vara designat med MMORPG-spelare i åtanke.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ptja, den såg ju helt ok ut och priset var ju inte någon större fara. Inte för att jag direkt gillar dom här p12 chassin som kommer men den såg ju definitivt inte värre ut än vad nya Antec chassit gör (dark fleet).

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Först kommer antec med sin katasrof (dark fleet) och då tänkte Thermaltake - Ja! Så länge vårat chassi är lite snyggare än antecs så spelar det ingen roll att de är fult som f*n...

EDIT: Dessutom, vad i hela friden är det som är MMORPG-anpassat i detta chassit? DEt är ju som vilket annat chassi som helst och jag fattar inte vad som skulle få MMORPG-spelare att föredra detta på något sätt...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

var lite överdrivet kanske, men dock en av få thermaltakechassin som faktiskt är lackade på innsidan. alltid något

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Inaktiv

Otroligt fult chassi i mitt tycke. Vad det är med "designen" som skulle tilltala MMORPG-spelare förstår jag inte. Såvida nu inte MMORPG-spelare enligt Tt är "ungdomliga".

Permalänk

Riktigt snyggt måste sägas. Lite eve online över chassiet (eller mass effect?), hoppas det blir bra i övrigt också.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inget chassi för mig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Har sett värre chassin, har sett bättre. Kanske någonstans i den övre delen av dåligt?

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Antec darkfleet är otroligt jävla fult och detta är inte långt ifrån heller..

Vad håller chassitillverkarna på med egentligen ? Tagit med sina P12 ungar till jobbet och sparkat hela designavdelningen? :s

Permalänk
Medlem

Tja, det var ju ganska mediokert. Men det finns ju betydligt fulare.

Permalänk
Medlem

Helvete, var är alla stilrena chassin? trodde antecs Dark Fleet skulle vara nog..

Permalänk
Medlem

Tycker det var ganska snyggt faktiskt. Finns gott om stilrena "tråkiga" chassin så det är alltid skönt med lite variation synd med så mycket plast bara.

Permalänk
Medlem

Hua vad ful, ser ut som att det är väldigt kort avstånd från moderkort till HDD burar?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

För att vara en "blingbling"-chassi så var den rätt snygg enligt mig. Inget jag skulle köpa dock, är en som föredrar chassin i stil med R2/Obsidian utseendemässigt. Men för några år sedan så hade jag nog lätt kollat mer noggrant på detta.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

Såg ju faktiskt ganska trevligt ut! måste säga att jag börjar vara ganska less mitt Antec solo med en platt aluminium front så ett sådant här lite mer "levande" chassi skulle helt klart va intressant.

I övrigt så verkar chassin mest dissas här?
Ingen känsla för varierande spännande design... rakt och platt är rätta melodin eller?

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk

fronten var inte dum, men plexit i sidan var väldigt onödigt. hade dom skippat det samt ljuset i fläktarna hade det varit riktigt awesume

Permalänk
Medlem

Ser iaf bättre ut än antecs nya men inget för mig.

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk

Synd på plexiglaset. Annars var det ett ganska snyggt chassi.

Permalänk

Om läser alla kommentarer tror man att chassit är något billigt och fult som inte har något utseende. Men chassit var ju snyggt. Man ska inte vara så konservativ i sitt tänkande och speciellt inte när det gäller design.

Permalänk
Medlem

Riktigt ballt chassi, skulle kunna tänka mig detta
Föredrar nog dock stilrena lianli eller liknande utan fönster och grejer.
Men ändå grymt ballt tycker jag

Permalänk

Fronten påminner lite om Nzxt whisper, inte super snyggt men det sticker ut och är därför intressant.

Permalänk

Om man vill ha ett chassi som är lite mer space:at så är ju detta betydligt snyggare än antecchassit!:up:

Visa signatur

Det va bättre förr, ju förr desto bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Om läser alla kommentarer tror man att chassit är något billigt och fult som inte har något utseende. Men chassit var ju snyggt. Man ska inte vara så konservativ i sitt tänkande och speciellt inte när det gäller design.

Tycker du ja. =P

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av furuliden:

Om läser alla kommentarer tror man att chassit är något billigt och fult som inte har något utseende. Men chassit var ju snyggt. Man ska inte vara så konservativ i sitt tänkande och speciellt inte när det gäller design.

Det har enbart med smak att göra.

Permalänk

sällar mig till den lilla exlusiva grupp som tycker att den var stilren och lagom flashig
klarar mig utan ledsen visserligen....
+99999 för svengelska!

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Det har enbart med smak att göra.

Vet jag väl.

Permalänk
Medlem

Äntligen någon som vet hur man konstruerar HDD-bur för högt luftflöde. Annars kommer säkert plåten vara tunn och lösningar i övrigt plastiga då det är Thermaltake men det är åtminstone ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Vad gör att denna ska dra till sig MMORPG spelare?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Det såg ju inte stort ut. Varför gör dom så små chassin så det precis går in ett hd5870 tex?:/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::