Permalänk
Medlem

Undersökning om mat och träning

Jag har nu tagit bort enkäten för att kolla genom resultaten och redovisa dom i min uppsats
Tack för alla svar!! statistiken kommer strax

Poppen

Permalänk
Medlem

Done. Dela gärna med dig av statistiken sen, skulle vara kul att se

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Tack för de svar som kommit in änsålänge! Kan självklart skriva resultatet här sen som ett stort tack!

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Hur fysiskt aktiv anser du att du är? "

Relativt hur jag varit förr? Relativt vad jag tror mitt max är? Relativt Susanna Kallur?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Alltså tränar du/är du ute och springer? anser du att du gör det tillräckligt ofta för att du ska ses som en fysiskt aktiv person?

Permalänk
Medlem

'Fysiskt aktiv' måste vara en relativ term, relativt en själv, får antas. Men potential eller historia?
Strikt talat kanske det har med medelvärden för en viss åldersgrupp inom ett geografisk område att göra, vem vet?

Edit. Ja, om jag gjorde en enkät skulle inte många orka svara på den.

Mer exakta uttryck
Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

"Hur fysiskt aktiv anser du att du är? "

Relativt hur jag varit förr? Relativt vad jag tror mitt max är? Relativt Susanna Kallur?

Var den frågan verkligen så svår? Gör en personlig uppskattning till vad du tycker är relevant.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crase:

Var den frågan verkligen så svår? Gör en personlig uppskattning till vad du tycker är relevant.

Det beror på vilken kvalitet på slutsatserna enkätmakaren vill kunna dra ska ha.

'Gör en personlig uppskattning till vad du tycker är relevant' förstår jag inte heller riktigt; det kan innebära 'relativt dig själv' (osagt om historia eller potential), det kan innebära 'men tänk själv förihelvette'. Om det senare så blir ju varje svar väldigt subjektivt och då skulle jag inte vilja luta mig på de där slutsatserna.

Men jaja, högstadiet. (Även om det finns vuxna människor som inte klarar att uttrycka sig exakt)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Hedersmedlem

sådär, claro

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Borde finnas en till alternativ till fråga "vilken träningsform trännar du oftast" men jag väljer ialf konditionstränning (gå till ICA och tillbax)

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Finito!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Det beror på vilken kvalitet på slutsatserna enkätmakaren vill kunna dra ska ha.

'Gör en personlig uppskattning till vad du tycker är relevant' förstår jag inte heller riktigt; det kan innebära 'relativt dig själv' (osagt om historia eller potential), det kan innebära 'men tänk själv förihelvette'. Om det senare så blir ju varje svar väldigt subjektivt och då skulle jag inte vilja luta mig på de där slutsatserna.

Men jaja, högstadiet. (Även om det finns vuxna människor som inte klarar att uttrycka sig exakt)

Det här är en undersökning en kille från högstadiet gör som sagt. Missförstå mig rätt, han är nog glad så länge han får svar som inte är allt för oseriösa bara. Det är inget vetenskapslaboratorium enkäten ska till. Det innebär med andra ord ungefär "tänk själv för i helvete" och sluta gör det onödigt krångligt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crase:

Det här är en undersökning en kille från högstadiet gör som sagt. Missförstå mig rätt, han är nog glad så länge han får svar som inte är allt för oseriösa bara. Det är inget vetenskapslaboratorium enkäten ska till. Det innebär med andra ord ungefär "tänk själv för i helvete" och sluta gör det onödigt krångligt.

Visst; det är nog bra att bli medveten om att världen är onödigt krånglig så tidigt som möjligt bara.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

gjort...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″