Scythe släpper nätdelarna Stronger

Permalänk
Melding Plague

Scythe släpper nätdelarna Stronger

Scythe ger sig ut på nya jaktmarker och utökar sortimentet med nätdelarna Stronger.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tråkig design, och ett pris jag inte tror folk är beredda att betala när man kan få ett Corsair för samma eller nästan mindre.

Permalänk

Varför tillverkas icke modulära nätaggregat? Känns lite som när man var lite å önskade sig en radiostyrd bil å sen fick man en med sladd.....Var rätt lång så jag fick springa typ 4 cm bakom bilen å det sluta oftast med att man snubbla på skiten å sen fick man lipa.
Onödiga kablar för fram hemska minnen från barndomen så jag uppmanar nu alla nätaggs tillverkare att sluta med icke modulärt så jag kan få ro i själen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Tråkig design, och ett pris jag inte tror folk är beredda att betala när man kan få ett Corsair för samma eller nästan mindre.

140mm-fläkt (som dessutom är Scythe som ju brukar vara jäkligt tysta), och ATX12V 2.3 är väl inte så pjåkigt? Corsairs närmaste nätagg är väl VX450 och då kostar det ändå ca 650kr och har mindre fläkt så inte är 600kr för 500watt inte så dumt, särskilt om de inte klantar till fläktstyrningen så nätagget blir tystare än Corsairs?

Skrivet av danne_danger:

Varför tillverkas icke modulära nätaggregat? Känns lite som när man var lite å önskade sig en radiostyrd bil å sen fick man en med sladd.....Var rätt lång så jag fick springa typ 4 cm bakom bilen å det sluta oftast med att man snubbla på skiten å sen fick man lipa.
Onödiga kablar för fram hemska minnen från barndomen så jag uppmanar nu alla nätaggs tillverkare att sluta med icke modulärt så jag kan få ro i själen.

Vissa av oss har faktiskt bra utrymmen att gömma undan kablarna utan att de stör så mycket, och vissa kanske använder kablarna så pass att det ändå inte blir så många över. Beror ju helt och hållet på hur många kablar Scythe väljer att sätta på de ickemodulära. Sedan finns det faktiskt de som vill ha det billigaste möjliga men ändå med bra kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_danger:

Varför tillverkas icke modulära nätaggregat?

Vet att vissa premium tillverkare inte vill tillverka modulära nätaggregat för att själva kopplingen av sladden till nätaggregatet bara är ytterligare en punkt där något kan gå sönder.
Och sen är det ju en kostnadsfråga, billigare att tillverka ett icke modulärt nätagg. Vill du lägga pengarna där det verkligen har betydelse eller på att ha snyggare kabeldragning i lådan?

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Kylningen tas om hans av en 140 mm-fläkt som maximalt snurrar i 1 350 rpm.

Stavas det inte "hand"?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_danger:

Varför tillverkas icke modulära nätaggregat? Känns lite som när man var lite å önskade sig en radiostyrd bil å sen fick man en med sladd.....Var rätt lång så jag fick springa typ 4 cm bakom bilen å det sluta oftast med att man snubbla på skiten å sen fick man lipa.
Onödiga kablar för fram hemska minnen från barndomen så jag uppmanar nu alla nätaggs tillverkare att sluta med icke modulärt så jag kan få ro i själen.

Du fick mig att tänka på att ha ett trådlöst nätagg först, kan bli lite svårt

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_danger:

Varför tillverkas icke modulära nätaggregat? Känns lite som när man var lite å önskade sig en radiostyrd bil å sen fick man en med sladd.....Var rätt lång så jag fick springa typ 4 cm bakom bilen å det sluta oftast med att man snubbla på skiten å sen fick man lipa.
Onödiga kablar för fram hemska minnen från barndomen så jag uppmanar nu alla nätaggs tillverkare att sluta med icke modulärt så jag kan få ro i själen.

Du kan nog också fråga varför det tillverkas datorlådor med fler än en 5,25"-plats.

Eller förresten, man behöver ju ingen alls numer. Bättre vore om datorlådorna kom med en slimline-DVD/BD och i övrigt hade en ren front.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Snål serie, mindre effekt på 12V linan än Kamariki 4 så varför ska man överhuvudtaget köpa dessa? Budget-högwatt nätagg, Scythe vet bättre än såhär.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av aake:

Du kan nog också fråga varför det tillverkas datorlådor med fler än en 5,25"-plats.

Eller förresten, man behöver ju ingen alls numer. Bättre vore om datorlådorna kom med en slimline-DVD/BD och i övrigt hade en ren front.

ja det fattar ju varenda svensk, ändå tillverkar alla sina miditowerchassin med fem 5,25"-platser. Tummen upp för Fractal Design i det här fallet!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

ja det fattar ju varenda svensk, ändå tillverkar alla sina miditowerchassin med fem 5,25"-platser. Tummen upp för Fractal Design i det här fallet!

hmm, jag använder 6st 5.25" och 2st 3.5"...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

ja det fattar ju varenda svensk, ändå tillverkar alla sina miditowerchassin med fem 5,25"-platser. Tummen upp för Fractal Design i det här fallet!

Jag skulle faktiskt hellre vilja ha ett chassi med enbart 5.25 tums platser. Man kan sätta hårddiskar var som helst men inte fläktar, optiska enheter och fläktkontrollers.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Stronger than W(h)att?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8