Jailbreak för Ipad 3.2, Iphone 3.1.3 ute nu

Permalänk
Melding Plague

Jailbreak för Ipad 3.2, Iphone 3.1.3 ute nu

Ett nytt jailbreak till Ipad, Iphone 3G/GS och Ipod Touch gör det möjligt att använda osignerade program med de senaste versionerna av Iphone OS.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sweet, jag som får en 3GS i veckan...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Denna har jag längtat efter, haft en thethered jailbreak nu i några månader, lite jobbigt att aldrig kunna stänga av den. Speciellt bra eftersom att jag nästa vecka ska ut och flyga haha. Tummen upp!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk

Najs, har installerat och testar nu på en 3gs! Gick snabbt och lätt. Viktigt är dock att ställa in kompabilitetsläget för spirit till win98. Innan jag gjorde det fick jag bara error c0000005. Sen gick det bra.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

verkar lovande, har som ovan oxå kört med tethered jailbreak ett tag nu, och det kan vara skönt o faktiskt kunna sätta på mobilen när den dött o man är ute på fältet.

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart!
Har aldrig jailbreakat förut, men nu har jag! Har en iPod Touch 3G, och körde under OS X.
Det som tog mest tid var att skaffa ECID och SHSH-backup, själva jailbreaken tog bokstavligt talat ungefär en sekund från att man tryckte på knappen tills att den blev klar.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Funkar det med dom nya boot romen?

Permalänk
Skrivet av berra200:

Funkar det med dom nya boot romen?

Japp alla 3gs funkar det med. Dock kan du inte operatörsupplåsa den ännu

Visa signatur

Stationär: Ryzen 9 3900X | MSI B550 Tomahawk | EVGA GTX1080 SSC | Corsair Force MP600
Kamera: Sony A7 III |Zeiss 18mm 2.8 | Sigma 35mm 1.4 | Sony 85mm 1.8 | Tamron 28-75 2.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRiderSWE:

Denna har jag längtat efter, haft en thethered jailbreak nu i några månader, lite jobbigt att aldrig kunna stänga av den. Speciellt bra eftersom att jag nästa vecka ska ut och flyga haha. Tummen upp!

Vad menas med thethered jailbreak?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Telefonen måste vara ansluten till dator vid uppstart.

Permalänk
Medlem

Härligt att höra! Har som fler här kört med thethered jailbreak och det har vart lite jobbigt då mobilen dött och man inte haft en dator tillgänglig.

Men om man kör med 3.1.2 och jailbreakar med Spirit, borde man inte kunna ta hem blackr1in via Cydia och låsa upp den då ?

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Fan va skönt.
Har kört med thethered jailbreak förut men nått fuckade så jagblev tvungen att uppgradera då:( Men nu så blir det jailbreak igen

Permalänk
Medlem

Funkar denna likadant som blackra1n? Att man får välja att installera cydia eller rock efter man har jailbreakat?

Permalänk
Medlem

Har haft min 3G i snart 2 år nu, dags att testa jailbreak nu när nästa iPhone är på gång, känns inte lika illa om man skulle fucka upp den nu som om man gjort det precis när man fick hem den...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk

Bara mitt Avira som säger sig hitta en trojan i Spirit.exe?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av omii:

Funkar denna likadant som blackra1n? Att man får välja att installera cydia eller rock efter man har jailbreakat?

Jag har som sagt ingen tidigare erfarenhet av jailbreaking, men nej, det verkar inte så. Efter lite (frivilliga, egentligen) backupåtgärder jag tog var det bara plugga in, låta iTunes hitta den, klicka Jailbreak och vänta på att den startar om, så är Cydia installerat. Det var allt; inga valmöjligheter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd

har också jailbreakat min, det var verkligen jättelätt sweclockers ni äger!!!

Permalänk
Medlem

Jag jailbreakade 3.1.3 typ dagen/dagarna efter att de släpptes med hjälp utav 3.1.2 firmware. Har funkat klockrent sen dess.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Funkade ju klockrent, riktigt simpelt och det är riktigt nice att man slipper JB:a om telefonen om den dör!

Street Fighter 4 var ett trevligt spel

Permalänk
Medlem

Första gången man jailbreakar, tar ett tag innan man lär sig sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Fan va skönt.
Har kört med thethered jailbreak förut men nått fuckade så jagblev tvungen att uppgradera då:( Men nu så blir det jailbreak igen

Exakt samma här

Permalänk
Medlem

Riktigt skönt att slippa vara orolig för att telefonen ska dö!
Har väntat otroligt länge efter detta, woho!!

Permalänk

Woho! Multitasking!

Permalänk

det var på tiden

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av omii:

Funkade ju klockrent, riktigt simpelt och det är riktigt nice att man slipper JB:a om telefonen om den dör!

Street Fighter 4 var ett trevligt spel

Skrivet av TMO KOTOR:

Woho! Multitasking!

skall testas

*EDIT* har tydligen inte fattat med citera fler sry för fel citering, det är streetfighter jag skall prova

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

funkar strålande! underbart! trodde jag skulle behöva vänta till 4.0 för min 3gs

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig.
Får upp "Spirit requires iTunes 9 to function. Please install a correct version of iTunes then run Spirit again.".
Detta med senaste iTunes, iPhone 3G 3.1.3 och precis ominstallerat iTunes.
Fattar inte vad som är fel och vet inte hur jag ska lösa det.
Har även testat fixen, men den verkar inte hjälpa heller.

Permalänk

En liten varning, Det tycks finnas en bugg i programmet som gör att alla foton tagna med kameran raderas under jailbreak-processen. Så man måste se till att ha dessa i backup innan man börjar. Annars verkar allt vara ok.

Permalänk
Medlem

Yes, alla mina bilder (7 stycken dock) försvann när jag jailbreaka, så det är sant.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan installera Crackulous via cydia ? Får felmedd. HTTP/1.1 404 Not found. :/

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h