Permalänk
Medlem

Radeon HD 5770 hjälp!

Hejsan

Fick hem mitt 5770 kort idag, jag har precis stoppat det i datorn ungefär. installerat drivrutinerna men ngt gick fel så att allt gick inte att installera som det skulle. Då tänkte jag avsinstallera dem och försöka igen. Men jag hittar dom inte i "avinstalleraren". Och nu när jag försöker göra ngt alls så får datorn typ "bluescreen". Det blir ingen äkta "bluescreen" utan den låser sig och skärmen blir i någon random färg.

Hjälp vore mycket uppskattat!

ps. skriver detta på morsan gamla bruk:P

Permalänk
Medlem

går det att gå in i felsäkert läge och avinstallera dom? annars prova att installera över dom bara.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

jo precis ,felsäkert läge och avinstallera drivrutinerna helt.

tror det heter "ati catalyst install manager" i listan över program

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

okej, jag testade och hittade det inte i listan tyvärr. Men ska testa att installera över dem nu och hoppas att datorn inte "låser" sig

Tack

Permalänk
Medlem

Ladda ner Driver Sweeper, och kör det i felsäkert läge.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag nästan göra saker på datorn utan att den "låser sig". Det händer allt mer sällan just nu. Dock så blir det små "glitchar" och skrämen rycker till lite då och då. Har installerat drivrutiner och ävel felsökt grafikkortet.

Några goda råd?

Permalänk
Medlem

Du har kopplat in strömkontakten till kortet?

Permalänk
Avstängd

Driversweeper.

Visa signatur

Main: Zeuxlarsson avstängd:(