Fyra nya bärbara från HP

Permalänk
Melding Plague

Fyra nya bärbara från HP

Den amerikanska datorjätten Hewlett-Packard introducerar fyra nya bärbara datorer i Pavilion-familjen. Under skalet finns hårdvara från både AMD och Intel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Undrar verkligen hur dom tänker på HP dom måste väl ha över 500 modeller på marknaden, undrar om dom nya har "compaq" lösningar på sina kretsar också?.....................Nej kommer fortsätta vägra köpa HP även om dom kommer ut med nya lapar från 10,1 fram till 18,2 ½ tums skärmar. SÅ överarbetat.

Visa signatur

Cyberians

Permalänk
Skrivet av cyberiansx:

undrar verkligen hur dom tänker på hp dom måste väl ha över 500 modeller på marknaden, undrar om dom nya har "compaq" lösningar på sina kretsar också?.....................nej kommer fortsätta vägra köpa hp även om dom kommer ut med nya lapar från 10,1 fram till 18,2 ½ tums skärmar. Så överarbetat.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberiansX:

Undrar verkligen hur dom tänker på HP dom måste väl ha över 500 modeller på marknaden, undrar om dom nya har "compaq" lösningar på sina kretsar också?.....................Nej kommer fortsätta vägra köpa HP även om dom kommer ut med nya lapar från 10,1 fram till 18,2 ½ tums skärmar. SÅ överarbetat.

Till skillnad från alla andra märken som endast har ett fåtal val?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Skrivet av jetblack:

Till skillnad från alla andra märken som endast har ett fåtal val?

Nä men dom har så mycket problem med sina kretsar tex grafikkortet,,,köpt några tidigare och haft problem på problem. Där av är jag nego mot HP.

Visa signatur

Cyberians

Permalänk
Medlem

Trevligt även med AMD-baserade laptops, sådana ser man inte särskilt ofta

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle inte köpa en HP igen eller rekommendera någon att göra det. Alla mina har dött efter bara något års användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Jag skulle inte köpa en HP igen eller rekommendera någon att göra det. Alla mina har dött efter bara något års användning.

Men snygga e dom iaf;)

Ne skämt osido har också upplevt deras bristande kvalité då flera vänners hp datorer dött lite väl tidigt.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Jag skulle inte köpa en HP igen eller rekommendera någon att göra det. Alla mina har dött efter bara något års användning.

Då är det nog du som inte kan ta hand om dina datorer. Jag kör hp laptop och har aldrig haft några problem.

Permalänk
Skrivet av Archaik:

Då är det nog du som inte kan ta hand om dina datorer. Jag kör hp laptop och har aldrig haft några problem.

Då min vän är du en alldeles unik person. Jag känner inte en jävel som har varit nöjd med sin HP/Compaq. Det som tom är värre än den pissiga byggstandarden är hur man behandlas när problemen uppstår. Stred i 4 månader för att få pengarna tillbaka för min. Nu i efterhand önskar jag att jag hade lagt samma pengar på något med sämre specs som faktiskt hade fungerat en längre tid.

Jag avråder alla från att köpa skräpet, HP som enda märke vägrade åtgärda problemen med överhettning av Nvidia-kretsar något år tillbaka när alla andra tog sitt ansvar. Bifogar en video som visar hur pass dåligt byggda datorer från HP är.

YouTube - HP DV9000 blank screen fix! Video problem BGA rework

Vidare finns här allt man behöver veta om HPs fullkomligt vidriga hantering av reklamationer.

Index page • The Nvidia Defect Forum •

mvh

Permalänk
Medlem

Grafikdelen i min HP dog efter 2 år.

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Skrivet av Kberg:

Grafikdelen i min HP dog efter 2 år.

Du har rätt till hävning av köp, det är ett inbyggt fel och datorn fungerar inte och kan aldrig heller fungera så som du har förväntat dig att den ska göra när du köpte den. Det får du aldrig igenom, men du kan få allt utbytt invändigt i datorn i alla fall. Det fick jag, ett antal gånger under de 2.5 år jag hade den innan jag till slut fick tillbaka pengarna.