Viewsonic VX2739wm med 1 ms responstid

Permalänk

Jag var nog den enda som koncentrerade mig på tjejen på bilden haha

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Jag var nog den enda som koncentrerade mig på tjejen på bilden haha

reducerade tjejansikten< ny hårdvara

Iaf i mina ögon

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av donan fear:

hade kanske varit intressant om den körde 120hz.

+1

Permalänk
Medlem

Min Dell 2007WFP med IPS panel står sig än Blir inge byte till nån leksakspanel som bara ger massa snygga effekter i form av överdrivet stark kontrast/ljusstyrka/färg.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Min Dell 2007WFP med IPS panel står sig än Blir inge byte till nån leksakspanel som bara ger massa snygga effekter i form av överdrivet stark kontrast/ljusstyrka/färg.

Saken med din IPS skärm inte ger samma latens..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Åh, tur att ens egna "sketna" tn skärm mer eller mindre har en betraktningsvinkel på 160 grader? Förstår inte vad det är folk stör sig på med tn-paneler. Hade däremot en gammal compaq 13" från 2000, då kunde man nästan sitta rakt framför och ändå se inverterade färger på skräpet. Men verkar som om tn har gått framått väldigt mycket på de senaste åren? Är då andra sidan inte kräsen alls... Inte för att jag har något att jämnföra med då.

Jag instämmer att moderna TN-skärmar inte har enorma problem med betraktningsvinklarna längre men största skillnaden mellan TN och andra paneltyper är färgåtergivningen. TN kan inte ens visa fullt färgdjup utan använder sig av en teknik sk "dithering".

Om man inte är i behov av bra färgåtergivning duger oftast en TN-skärm fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobie:

Fin skärm. Men när ska tillverkarna fatta att höj och sänkbar fot prioriteras högt av många?

Tydligen prioriteras det inte av tillräckligt många för att tillverkarna ska hänga på.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Darkst@r:

Fin b-rud iallafall. Lila ögonskugga är underskattat!

Ja det är fan underskattat..

Har gärna 1 ms reponstid med henne..:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toobie:

Fin skärm. Men när ska tillverkarna fatta att höj och sänkbar fot prioriteras högt av många?

Varför inte köra med höj/sänkbar stol istället (gör jag)
Betraktningsvinkeln kan inte vara så hemsk på TN paneler, inte ens på min 2,5 års budget Fujitsu Siemens 22-tum! Tycker inte bilden är störande på något sätt dock så tycker jag att IPS paneler har behagligare bild men kostar rätt bra.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem

Det där lät snuskigt billigt för en 27-tummare IMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sipe46:

Tydligen prioriteras det inte av tillräckligt många för att tillverkarna ska hänga på.

Antagligen en kostnadsfråga. Kan man spara in småpengar i tillverkningen och få till ett attraktivera slutpris så är det nog värt mer än att tillsfredställa alla behov.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Darkst@r:

Fin b-rud iallafall. Lila ögonskugga är underskattat!

Absolut, lade du märke till att samma nyans även fanns i bakgrunden.
Mycket vacker kvinna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |