Permalänk
Keeper of Traditions

Rivatuner funkar ej

Som sagt så fungerar inte rivatuner längre, när jag startar upp det så möts jag av en varningsskylt;

"Warning! RivaTuner has not been tested with the currently installed display driver. It is strongly recommended to upgrade RivaTuner to a new version, otherwise it may not work properly because the driver is not officially supported."

Just nu så sitter jag med 8.14.10.0743 grafikdrivrutinerna, 10.4 catalyst. Har dem inte lagt till stöd för dessa än eller är det något annat fel?

Ska man försöka hitta en äldre version av rivatuner? Det har fungerat förr nämligen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Du kan tanka hem en färdig "konfigurationsfil" här:
Overclocking the Radeon HD 4890

Permalänk
Medlem

Jag brukar strunta i den där rutan, det funkar för mej ändå.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Keeper of Traditions

Jo, men det gjorde det inte för mig, kunde inte komma åt att ändra frekvenserna. Men det hjälpte att hämta den färdiga konfigurationsfilen. Dock så gick det inte att ändra volten som jag trodde man kunde göra i rivatuner.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.