Permalänk

Skärmen blinkar..

Ehe.. För kanske tio minuter sen, dum som jag är, så fick jag lite spel på min dator och dunkade foten på den ca 3 gånger, på ovansidan av chassit. Direkt efter det så började skärmen blinka, ca var tionde sekund så blev hela skärmen svart för 1-2 sekunder och sen gick den tillbaka till normalt. Nu har blinkandet slutat, men min muspekare är helt flimrig och har en röd skugga några millimeter bakom sig.. Och sweC ser ut som på denna bild;

Säg inte att det är mitt egna fel, vet att det var otroligt dumt gjort, men ibland så gör man saker utan att tänka sig för!
Vad är det som har pajat? Jag antar att något hände med grafikkortet, men jag kan lika bra ha fel. Någon som har en aning, går problemet att åtgärda eller måste jag köpa ny komponent?

Mvh

Permalänk
Medlem

Kolla så att inget glappar först. Sedan kolla upp temperaturen på grafikkortet.
Har du ett annat grafikkort att testa med?

Permalänk
Medlem

Kolla att alla sladdar sitter som de skall,. Blir det samma problem i annan webläsare? Testa att installera ny a drivrutiner till grafikkortet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Kolla så att inget glappar först. Sedan kolla upp temperaturen på grafikkortet.
Har du ett annat grafikkort att testa med?

Kör med ett annat just nu, fungerar alldeles utmärkt med detta. Tror något gick snett när jag sparkade till datorn. Testade i alla fall att baka kortet som jag har sett att man kan testa! Blev bättre, men inte perfekt :/.

Skrivet av muppens:

Kolla att alla sladdar sitter som de skall,. Blir det samma problem i annan webläsare? Testa att installera ny a drivrutiner till grafikkortet.

Det är artefakter oavsett vad jag gör. Ingenting glappar.

Permalänk
Medlem

Prova baka kortet lite mer eller får du köpa nytt kort då.

Permalänk
Hedersmedlem

Byt till annan graffedrivis, om du har den nyaste så testa med en äldre, kanske en lägre serie tom.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)