Permalänk
Medlem

Problem med 4890

Hej!

För någon timme sedan så slocknade datorn när jag satt och spelade CoD MW2. Det började att lukta lite bränt, så jag stängde av nätagget och drog ur alla sladdar till datorn.
Tänkte först att det var nätagget som blivit överbelastat, men köpte ett nytt rätt nyligen så kom på att det var graffet. Jag överklockade det igår med hjälp av auto-tune i CCC, tänkte att de kanske hade blivit någorlunda bra att använda sig av det istället för att klocka lite i taget själv.
Hur som helst så fungerar fläkten till graffet men skärmarna får ingen respons(jag har två stycken). Fläkten blåser på som fan, mer än vanligt när man startar den, sen lyser det även en röd lampa på grafikkortet konstant.
Jag lät det svalna, lät min bordsfläkt blåsa i chassit samtidigt som jag startade upp datorn, men samma fel. Allting går igång men ingenting händer med skärmarna.

Finns det någon möjlighet till att kunna klocka ner det när detta sker?
Är grafikkortet helt kört eller är det någonting som jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Som ägare av ett 4890 beklagar jag sorgen Är det någon som kan mer om detta problem så rätta mig om jag har fel, men eftersom det luktat bränt och du får någon form av fel-kod på grafikkortet så gissar jag på att det tyvärr är kört.
En länk med en som verkar råkat ut för samma sak är allt jag kan bidra med: YouTube - xfx 4890 D1601 red led

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070