NEC jagar videopirater

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemlighet:

Ok, du ville ha ett RIKTIGT exempel.
Duger Pirates of the Caribbiean - At World End?
(Ändrar från Dollar till svenska kronor).
Filmens Buget: 2 285 250 000 kr ~ Ca 2.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på BIO endast!: 7 320 390 777 kr ~ Ca 7.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på försäljning (DVD, BR m.m.): 2.255 241 430 kr ~ Ca 2.25 Miljarder kr.
Total Vinst Minus kostanden på filmen: Ca 7.25 Miljarder Kronor i VINST.

Dom gjorde en vinst på över 300%. VEM tjänar inte tillräkligt...?

Så det SKA alltså finnas en gräns för hur mkt man ska få tjäna på det man gör? Kanske skulle ge Intel, AMD, nVidia, Sony, Microsoft m.fl. gränser för hur mkt de får tjäna också? För de lär ju motivera utvecklingen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bojkotta NEC men sen kom jag på att dom ju inte säljer något man kan köpa längre. Senaste NEC-produkten jag minns måste varit en VHS-video.

Permalänk
Skrivet av Kilgore:

Du är medveten om att du räknar med bruttointäkter ? Eller tror du att varje krona du betalar i biljettkassan går direkt till filmbolaget ?

Nej, inte allt såklart, men över 80%. blir ändå en skyhög summa.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hemlighet:

Eftersom jag inte är med i dom så visst.
Du hittar dom här: YouTube - MacKnights kanal

Ok, du ville ha ett RIKTIGT exempel.
Duger Pirates of the Caribbiean - At World End?
(Ändrar från Dollar till svenska kronor).
Filmens Buget: 2 285 250 000 kr ~ Ca 2.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på BIO endast!: 7 320 390 777 kr ~ Ca 7.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på försäljning (DVD, BR m.m.): 2.255 241 430 kr ~ Ca 2.25 Miljarder kr.
Total Vinst Minus kostanden på filmen: Ca 7.25 Miljarder Kronor i VINST.

Dom gjorde en vinst på över 300%. VEM tjänar inte tillräkligt...?

Man måste se till helheten, eftersom många filmer som görs går inte alls med vinst. Men visst kan man tycka att många Hollywood stjärnor är på tok för överbetalda.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Är produkten något att ha så går de plus. Känns som att film/skiv -bolagen vill kunna producera vilket skräp som helst och ändå gå plus. Gör de inte det så skyller de allt på piratkopiering.

Skulle de sänka till humana priser så skulle nog mer köpa, ~200 kr för en film som du kanske bara ser en gång är för dyrt.

Och angående att folk går mindre på bio beror väl på att det är rätt så kass upplevelse nu för tiden. De flesta biograferna har väl inte hängt med i bildkvaliteten. (Kan ha fel, var ett tag sen jag var på bio, sen finns det givetvis bättre och sämre biografer)

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Skrivet av Hemlighet:

Ok, du ville ha ett RIKTIGT exempel.
Duger Pirates of the Caribbiean - At World End?
(Ändrar från Dollar till svenska kronor).
Filmens Buget: 2 285 250 000 kr ~ Ca 2.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på BIO endast!: 7 320 390 777 kr ~ Ca 7.3 Miljarder kr.
Vad filmen drog in på försäljning (DVD, BR m.m.): 2.255 241 430 kr ~ Ca 2.25 Miljarder kr.
Total Vinst Minus kostanden på filmen: Ca 7.25 Miljarder Kronor i VINST.

Dom gjorde en vinst på över 300%. VEM tjänar inte tillräkligt...?

Skönt att du tar en rejäl kassako till film som exempel, kunde ju lika gärna tagit Avatar... Självklart kommer ju de på toppen alltid att tjäna bra, det är ju så det funkar oavsett bransch, men du tror inte det görs lite fler filmer än de fåtal per år som lyckas dra in sånna här belopp? Du tror inte heller att pengarna, minus kostnaden för filmen, läggs på nya filmprojekt som kanske inte alls går bra?

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Man måste se till helheten, eftersom många filmer som görs går inte alls med vinst. Men visst kan man tycka att många Hollywood stjärnor är på tok för överbetalda.

Precis vad jag menar. Dom tjänar absurda summor. och när dom inte gör det.
= PIRATE HUNTING.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hemlighet:

Precis vad jag menar. Dom tjänar absurda summor. och när dom inte gör det.
= PIRATE HUNTING.

Många filminvesteringar går åt skogen, det går ut komma runt det (går ej att förutse hur pass bra den säljer), och ibland så blir inte vinsten så stor eftersom stjärnorna ska ha så mycket pengar. De filmer som man faktiskt tjänar mycket på investeras ofta i andra filmer som man inte tjänar mycket alls på eller t.o.m. förlorar pengar på.

Samma med skivbolag. Storsäljande kan se till att det går runt så att man kan släppa mindre smalare artister.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Undrar vad bilindustrin ska jaga för att det går så dåligt? lite märkligt att just media industrin ska ha en dans på rosor med vinst på allt dom gör. Är ju rätt absurt att gnälla på fildelning angående alla problem. Det kunden vill ha, kommer ju alltid säljas. Men när vi inte längre vill ha bio, lr gamla cd skivor som rymmer fåtal låtar... vart står vi då?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Betala de 160:- som en film kostar? Eller hyr en film för 30:-? Om man har ett jobb är inte det en allt för stor utgift.

Så jag kan alltså i skedet när filmen kommer ut på bio, köpa säg Avatar för 160kr i 3d? Låter ju inte så farligt faktiskt

Skärp dig, du vet vad jag menade!

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Skrivet av flamur:

Undrar vad bilindustrin ska jaga för att det går så dåligt? lite märkligt att just media industrin ska ha en dans på rosor med vinst på allt dom gör. Är ju rätt absurt att gnälla på fildelning angående alla problem. Det kunden vill ha, kommer ju alltid säljas. Men när vi inte längre vill ha bio, lr gamla cd skivor som rymmer fåtal låtar... vart står vi då?

Det känns väll ganska dumt att göra en liknelse med bilindustrin här, sist jag kollade är bilar svåra att kopiera utan en större arbetsinsats. Annars hade nog bilindustrin gärna kopierat fram sina egna bilar för att få ner deras kostnader.

Jag håller med dig om att det kunden vill ha troligtvis kommer att fortsätta säljas eftersom ett företag (oftast) lever för att maximera sin vinst. Skulle det visa sig att t.ex. ett filmbolag eller liknande skulle tjäna mer pengar på att distribuera sina filmer på ett annat sätt så skulle de göra det. Det här börjar kännas ganska off topic..

Bildigenkänning är ju annars ett rätt kul problem, och det NEC gjort känns ju inte som nåt revolutionerande. Deras algoritm kan säkert användas till annat också och inte bara att verifiera upphovsrättsskyddat material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Pixel:

Till att börja med, ge mig ett riktigt exempel med riktig fakta (i nutid, dvs inom de närmaste 3 åren, då olaglig fildelning varit som störst).

För det andra, vad tror du händer om alla börjar ladda ner..? Hur mycket skulle då filmmakaren tjäna? "Men nåt sånt är helt befängt, självklart kommer folk fortsätta köpa filmen". Jovisst är det orealistiskt att alla skulle ladda ner filmen olagligt, men för varje person som skaffar den där filmen olovligt så går vi ett steg närmare de där 100%:en. Antagligen kommer aldrig siffran nå riktigt så högt som 100%, men om det fortsätter som idag så kommer gott och väl 75%-85% av publiken ladda ner filmen istället för att ge skaparen kredit för dennes skapelse inom ett tiotal år, och då kan mycket väl högbudget-filmer försvinna från marknaden.

Detsamma gäller andra media-produkter som är nerladdningsbara.

Du gör det klassiska misstaget att tro att varje nerladdning resulterar i en missad biljett-/försäljnings-intäkt, men det är bara en bråkdel av alla nerladdningar som ger en missad intäkt. Finns dessutom undersökningar som visar att många konsumenter av nerladdad media i genomsnitt spenderar mer pengar på legal media än icke nerladdare.
Alltså - illegal nerladdning resulterar i ett större tillskott till mediaindustrin än vad upphörande av illegal nerladdning skulle öka biljett-/försäljnings-intäkter.

Givetvis lyssnar inte mediaindustrin på sådana undersökningar, för hur skulle man då kunna berättiga miljonstämningar mot privatpersoner och sajter?

Om du vore en artist, vad skulle du föredra, 50.000 skivköpande fans eller 60.000 skivköpande fans och 100.000 gratislyssnande fans?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av flamur:

Så jag kan alltså i skedet när filmen kommer ut på bio, köpa säg Avatar för 160kr i 3d? Låter ju inte så farligt faktiskt

Skärp dig, du vet vad jag menade!

Faktiskt inte. Varför måste du ta till olagliga medel bara för att du vill se det senaste direkt? Oftast finns det ju bara TS eller CAM att tillgå vid release iaf. Fast det kanske är bättre än att gå på bio?

Otålighet är även det ett dåligt argument. "Den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge".

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Du gör det klassiska misstaget att tro att varje nerladdning resulterar i en missad biljett-/försäljnings-intäkt, men det är bara en bråkdel av alla nerladdningar som ger en missad intäkt. Finns dessutom undersökningar som visar att många konsumenter av nerladdad media i genomsnitt spenderar mer pengar på legal media än icke nerladdare.
Alltså - illegal nerladdning resulterar i ett större tillskott till mediaindustrin än vad upphörande av illegal nerladdning skulle öka biljett-/försäljnings-intäkter.

Givetvis lyssnar inte mediaindustrin på sådana undersökningar, för hur skulle man då kunna berättiga miljonstämningar mot privatpersoner och sajter?

Om du vore en artist, vad skulle du föredra, 50.000 skivköpande fans eller 60.000 skivköpande fans och 100.000 gratislyssnande fans?

Man ska ju dock ta undersökningar både från medieindustrin och dess motståndare med en nypa salt. Sanningen ligger nog troligtvis någonstans däremellan. Visar t.ex. undersökningen att konsumenterna av nedladdat material skulle spendera mindre pengar om de inte kunde ladda ner? Eller skulle de kanske rentav spendera mer.

Jag säger inte att det ena eller det andra är rätt, men man ska nog akta sig för att dra sådana stora slutsatser att illegal nerladdning alltid gynnar medieindustrin genom att bara läsa undersökningar från "ena" parten.

Permalänk
Medlem

Tack och hej NEC!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Det är så härligt att se intelligensnivån sjunka här, dag för dag!
Keep it up, retards!

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Det är så härligt att se intelligensnivån sjunka här, dag för dag!
Keep it up, retards!

Förklara vad i helvete du menar med detta..?
Menar du oss medlemar eller NEC? Många kan missuppfatta detta.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Det har redan nämnts.
Folk vill bojkotta ett företag som producerar en teknologi som kan användas för att känna igen videoklipp med stor noggrannhet.
Sen skriker några prepubertala snorungar om kommunism och övervakning, och att det är "internets undergång".
Behöver jag förklara varför det är helt jävla efterblivet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Jag tänkte bojkotta NEC men sen kom jag på att dom ju inte säljer något man kan köpa längre. Senaste NEC-produkten jag minns måste varit en VHS-video.

USB 3.0 Chip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Pixel:

Heh, vi står faktiskt på samma sida, jag tycker det är okej att ladda ner filmen så länge man har gett skaparen någon slags kredit, som sagt.

Dock tror jag att biobesökare-antalet har sjunkit sedan filmerna gick att få tag på "gratis", så filmskaparna blir nog fortfarande av med pengar på den olagliga fildelningen. Det syns väldigt tydligt i min kompiskrets: förr gick vi faktiskt lite då och då på bio, numera vill ingen hänga med när man ska se någon ny film för dem har antingen redan sett den eller håller på att ladda ner den... Bio är trevligt, men när folk har 42"-apparater och 7.1 surround så är skillnaden i själva upplevelsen mindre påtaglig...

Då får väl bioindustrin snarare börja konkurrera mot att människor börjar få allt bättre utrustning hemma än att gnälla på oss konsumenter. De måste ju ge oss anledning till att besöka bion för att vi ska spendera pengar på det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem

Det kommer tyvärr att bli värre, mycket värre, innan det blir bättre.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Filmer piratkopieras..

Som vanligt slår de efter fel grupp, tonåringar som tankar ner filmer har jag full förståelse för. Jag måste säga att jag också hellre sitter hemma och tittar på en något grynig xvid med sprakigt ljud, än att pröjsa 100kr för att sitta i en biosalong med tuggummi på sätena och skrikiga snorungar som inte har vett att stänga av sina mobiltelefoner.

Men att jaga denna grupp är att ta tag i problemen i fel ända. Måste ändock vara läckaget hos filmbolagen som skall prioriteras. Minns att X-Men Origins: Wolverin, fanns ute för nedladdning, utan att ens effekterna var ditlagda.

Måste för fan vara billigare för filmbolagen att se över sin egna personal, än att anställa folk som skall sitta och jaga "pirater"?

Nåväl. Antar att NEC måste få ut någon produkt och publikation snarast innan vi glömmer bort dem helt. Om detta är rätt val av dem återstår att se.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Skrivet av grynnan:

Som vanligt slår de efter fel grupp, tonåringar som tankar ner filmer har jag full förståelse för. Jag måste säga att jag också hellre sitter hemma och tittar på en något grynig xvid med sprakigt ljud, än att pröjsa 100kr för att sitta i en biosalong med tuggummi på sätena och skrikiga snorungar som inte har vett att stänga av sina mobiltelefoner.

Men att jaga denna grupp är att ta tag i problemen i fel ända. Måste ändock vara läckaget hos filmbolagen som skall prioriteras. Minns att X-Men Origins: Wolverin, fanns ute för nedladdning, utan att ens effekterna var ditlagda.

Måste för fan vara billigare för filmbolagen att se över sin egna personal, än att anställa folk som skall sitta och jaga "pirater"?

Det krävs väldigt hög säkerhet och oftast stor integritetskränkning för att hindra så att de anställda ej läker ut filmer, är det flera inblandade och dessutom inte riktigt organiserat så kan data lätt komma på vilovägar.
Så att hindra information som väldigt massa personer har tillgång till inte sprids är väldigt svårt och det är få företag i sverige som har bra säkerhet där, jag själv har haft tillgång till mycket hemligstämplad information. (som hela elsystemet på en ej ännu lanserad svensk bil m.m) Vilket flera andra har och kunde sprida om de så ville. Orsaken till varför ingen vad jag vet har gjort detta beror dels på att väldigt få är intresserade av denna och att man värnar om företaget som man arbetar på.

Så "rätt väg" är att satsa på piraterna, där finns det dessutom pengar att hämta i vissa länder. (vilket har varit enkel, bara en skrämdump)

*edit*
Jag har t.o.m. haft en polare som har arbetat med JAS gripen (han arbetade bara med en liten detalj, inget märkvärdigt så) och det var ingen större säkerhet där, visst säpo (om jag minns rätt) ville ha minst 2st personer som inte var släkt och kunde intyga att personen inte var alltför skum. (om de ringde upp dessa personerna vet jag ej)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Har alltid tyckt om NEC annars och har en och har haft 2 skärmar och rekommenderat till andra. Känns som det är över nu.

När man står där och ska välja skärm så lär man ju inte välja NEC som har detta inbyggt. Desustom har den en feltolerans på 4(!)%. Det är en ganska hög feltolerans när det handlar om att titta på videoklipp på nätet.

Finns ett ord: Idioti.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasting:

Hur fasen kan ett program känna av informationen, Hur ser den skillnad på alla nollor och ettor?

Jag vet att det är något matematisk formel men fortfarande, hur fan funkar det??

Hitlerparodierna är ju bland det roligaste youtube
Något liknande som ansiktsigenkänningsprogrammen?
I iPhoto kan man exempelvis tagga ett ansikte med ett namn sen känner programmet av alla bilder på den personen och taggar enligt föregående info.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Pixel:

Till att börja med, ge mig ett riktigt exempel med riktig fakta (i nutid, dvs inom de närmaste 3 åren, då olaglig fildelning varit som störst).

För det andra, vad tror du händer om alla börjar ladda ner..? Hur mycket skulle då filmmakaren tjäna? "Men nåt sånt är helt befängt, självklart kommer folk fortsätta köpa filmen". Jovisst är det orealistiskt att alla skulle ladda ner filmen olagligt, men för varje person som skaffar den där filmen olovligt så går vi ett steg närmare de där 100%:en. Antagligen kommer aldrig siffran nå riktigt så högt som 100%, men om det fortsätter som idag så kommer gott och väl 75%-85% av publiken ladda ner filmen istället för att ge skaparen kredit för dennes skapelse inom ett tiotal år, och då kan mycket väl högbudget-filmer försvinna från marknaden.

Detsamma gäller andra media-produkter som är nerladdningsbara.

Något som är befängt är att högbudget filmer skulle försvinna, det är ett otroligt löjligt uttalande. Det blir lite som att säga att ingen kommer gå på café när man kan äta muffins och oboj hemma, vilket säkert stämmer för vissa människor. Du drar där av bara dra slutsatser från ditt eget perspektiv och hur du ställer dig inför torrents och biofilmer, mitt råd är alltså att du ska gå på de filmer du vill se på bio istället för att ladda ner dem.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av b0bzor!:

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Har alltid tyckt om NEC annars och har en och har haft 2 skärmar och rekommenderat till andra. Känns som det är över nu.

När man står där och ska välja skärm så lär man ju inte välja NEC som har detta inbyggt. Desustom har den en feltolerans på 4(!)%. Det är en ganska hög feltolerans när det handlar om att titta på videoklipp på nätet.

Finns ett ord: Idioti.

Huh? Vad pratar du om? Läs om läs rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bzor!:

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Har alltid tyckt om NEC annars och har en och har haft 2 skärmar och rekommenderat till andra. Känns som det är över nu.

När man står där och ska välja skärm så lär man ju inte välja NEC som har detta inbyggt. Desustom har den en feltolerans på 4(!)%. Det är en ganska hög feltolerans när det handlar om att titta på videoklipp på nätet.

Finns ett ord: Idioti.

Det är inte så att 4% av de filmerna den tar bort inte är upphovsrättsskyddade. Det fungerar så att den tar bort 96 % av alla de upphovsrättsskyddade klippen som finns och sen råkar den ta bort 0.005 % elr nåt som inte är detta. Kommer inte ihåg denna siffra exakt men den står i artikeln.

Permalänk
Skrivet av Wasting:

Hur fasen kan ett program känna av informationen, Hur ser den skillnad på alla nollor och ettor?

Jag vet att det är något matematisk formel men fortfarande, hur fan funkar det??

Är det något en dator kan är det väl att se skillnad på ettor och nollor.