gpuTool - starta med Windows?

Permalänk
Medlem

gpuTool - starta med Windows?

Finns det något sätt att starta gpuTool med windows? När jag startar om så återställs överclokning samt voltage. Detta är riktigt irriterande, eftersom jag då måste ställa in allt varje gång jag startar om. Finns det något annat program man kan använda för att komma upp i 1.4 v. Jag har använt Msi Afterburner, men det låter mig högst komma upp i 1.35, vilket inte räcker för att ha min hd4890 uppe i 1 GHz.

Ps. Vill helst inte voltmodda.

Permalänk
Medlem

De finns inställningar i MSI afterburner som gör att den ställer in din klock när du startar datorn.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ja, men MSI Afterburner är begränsat till 1.35 v. Jag behöver 1.4. Måste finnas något sätt att komma runt detta.

Permalänk
Medlem

Har du ändrat i .ini filen så att "Unofficial Overclocking" är på (1)? Kanske inte påverkar spännings gränsen, men värt att testa.

Permalänk
Medlem

Provade det, märkte ingen som helst skillnad. Vad ska egentligen hända?