Asus Crosshair IV Extreme med Lucid Hydra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Troligen att nvidia bannade PhysX i samband med Ati-kort. Lär vara rätt maffigt att köra t.ex. ett 5970 som prestandakort sen ha ett GTX480 endast för PhysX/CUDA.

Det går ju som sagt fortfarande med ett enkelt hack. Sök på "physx mod 1.03". Funkar på vilket moderkort som helst.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Det går ju som sagt fortfarande med ett enkelt hack. Sök på "physx mod 1.03". Funkar på vilket moderkort som helst.

Haha enligt Nvidia är det tekniskt omöjligt att ha ett Nvidia-kort med ett ATi-kort. Tekniskt omöjligt, haha, nä vi har ju inte sett att det fungerar fint.
Nvidia: Hybrid PhysX Is Technically Impossible - XtremeSystems Forums

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Haha enligt Nvidia är det tekniskt omöjligt att ha ett Nvidia-kort med ett ATi-kort. Tekniskt omöjligt, haha, nä vi har ju inte sett att det fungerar fint.
Nvidia: Hybrid PhysX Is Technically Impossible - XtremeSystems Forums

Nej precis, fungerade sjukt bra innan de kom på att folk köpte nvidia kort för att endast ha som physx-kort. Då slängde de in en spärr i drivrutinerna så att man inte kan ha ett ati-kort med i systemet. Tog väl inte lång tid innan någon gjorde ett hack som tog bort den spärren.. Kör själv HD5770 med ett 9800gt som physx-kort. Fungerar utmärkt:)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Devrer:

Är väl asus som tryckt in lucid hydra i ett av sina amd-moderkrot. Amd har väl inget med detta att göra?

Jag menade främst Sata där 6 av 9 var 6Gb, vilket är det mesta jag sett, och det är Amd's sydbrygga SB850 som fixar det jag skulle även tro att det finns en del USB 3.0 på baksidan. Och 5 st pci-e 16 lanes är ju sjukt, visa mig ett moderkort (Intelsocket) som har det.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jag menade främst Sata där 6 av 9 var 6Gb, vilket är det mesta jag sett, och det är Amd's sydbrygga SB850 som fixar det jag skulle även tro att det finns en del USB 3.0 på baksidan. Och 5 st pci-e 16 lanes är ju sjukt, visa mig ett moderkort (Intelsocket) som har det.

Haha sant iof. Finns det inget intel-moderkort med sata 6 och usb 3?. Tror inte det är 5st 16 lines.. Skulle ju bli 80 lines. Är 16/16, 8/8/8/8 och den sista är typ 4 kan jag tänka mig. Är i vilket fall inte 5 stycken fulla 16 lines det kan jag ju sätta huvudet på. Det klarar inte ens amds styrkrets av.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Jag ser inget intressant med detta kort. Det finns ingen anledning någon skulle vilja blanda ati med nvidia. Tidigare tester visar att prestandan är riktigt dålig med israelernas krets. Även om de skulle möjligöra 5xxx serien med gtx 470 och 480 som är de ända korten i gtx 400 serien från nvidia med dx 11 så skulle ingen normalt funtad person köpa det då man får 3 portar ut som fungerar med ati kort till skillnad från 2 på de dyrare gtx korten samt att prestandan / krona är löjligt dålig på nvidias kort samt att även ljudnivån och strömförbrukningen är riktigt illa på nvidia korten i denna generation. Nvidia har inte lyckats få fram prestandan för sin arkitektur och klockar därmed upp så högt det går med stor energiförlust som bland annat sysns i hög värme då en större del av strömmen går till värme i stället för beräkningarna.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Lucid Hydra kommer att bli ganska bortglömd snart... skulle aldrig ge pengar för det!

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem

Är då 3st 5850 bättre "i flest spel" än 2st 5850 och en 470 physX ? x16, x8, x8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gris:

Är då 3st 5850 bättre "i flest spel" än 2st 5850 och en 470 physX ? x16, x8, x8...

Det finns 17 spel på Nvidia's hemsida som har officiellt stöd för PhysX, och de flesta spel som kommer nu har egen fysikmotor. Så helt klart 3x 5850, fast mest optimalt skulle ju vara 2x 5870 eftersom spel inte skalar så bra med 3 eller 4 kort.