överklocka nvida geforce 7100

Permalänk

överklocka nvida geforce 7100

hejhej någon som kan lära mig hur man överklockar sin nvida geforce 7100 med noggrand beskrivning.

Permalänk

Välkommen till Swec.

Du verkar inte ha läst Reglerna (§ 2) och sökfunktionen är till för att man ska använda den.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Skrivet av robin-karlsson:

hejhej någon som kan lära mig hur man överklockar sin nvida geforce 7100 med noggrand beskrivning.

Använd denna
http://www.sweclockers.com/artikel/6174-overklockning-av-graf...
Men enligt mig har du har ingen prestanda att hämta ur det kortet så de är värt att lägga ner tid på att överklocka det. Är det övriga i datorn hyffsat är det kanske värt att skaffa ett nytt grafikkort.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Artikeln

hejhej jag följer nu artikeln men när jag kommer till att man ska ha skrivit in 18585 sen när jag trycker på ok och sedan startar om programmet, då när jag startar det igen och går till main och trycker på knappen då kommer bara 3 knappar upp och handlar om bildskärmsfärger

help

Permalänk

Är det ett vanligt grafikkort eller är det inbyggt på moderkortet för isåfall är de inte säkert du kan klocka upp det. Men är det prestanda i spel du vill åt så kommer det inte hjälpa märkbart med en liten klockning (med det kortet) om det inte är väldigt lättdrivna spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb