Antec når 1 700 W med fyra Geforce GTX 480

Permalänk
Medlem

Nätagget suger in en hel del kall luft från LN2 kylningen ser man, kan ju hjälpa en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

orkanstyrka där inne ju!
ett under att moderbrädan inte lyfte och flög iväg i överljudsfart.

Houston, we are lifting...

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Sorry att vara en besservisser men det heter aktiv effekt inte verklig

Sry att vara en "besservisser", men det beter besserwisser.

Antecs nätagg är ena tuffa jävlar!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

det kommer utveckla sig til skynet snart om dom inte har ögonen på vad sånn datorkraft åstadkommer i ett obevakat ögonblick

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

det kommer utveckla sig til skynet snart om dom inte har ögonen på vad sånn datorkraft åstadkommer i ett obevakat ögonblick

Fattas hyfsat mkt mjukvara för det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

80++C på propparna var ju rätt så dödligt.. nja
Sen så undra hur pass stabilt det nätagget är vid Maxgränsen o lite till egentligen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Antar att det var 1700W ur väggen annars borde 1200W agget trippat för bra längesedan.

Skrivet av loefet:

Tror det med, i alla fall om man tittar på multimetern i början på videon så ser man att de mäter ca 216 V och ca 8 A vilket motsvarar just ca 1700W. Men tittar man på Antecs spec på detta agget så står det att det har en verkningsgrad på över 85% vid över 20% belastning. Och gör man då ett litet snabbräkning så får man:
1700 W * 0.85 = 1445 W
Det vill säga att det trycker ut 245 W mer än vad det är specificerat för

Antec Quattro 1200W har pressat ut kring 1500W i vissa tester så det stämmer definitivt

Permalänk
Medlem

Låter som min laptop.

Permalänk
Medlem

Lite komiskt att de gör underhållning av det hela, att strövförbrukningen är så grotesk hos 480 dvs. ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 16GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Härligt jag har exakt ett sådant nätagregat i min dator fick mitt Antec 1000w utbytt och behövde bara lägga till 390 kr för mitt 1200 w agregat så skaffar jag gtx480 i sli är jag säker

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erik Arvidsson:

Härligt jag har exakt ett sådant nätagregat i min dator fick mitt Antec 1000w utbytt och behövde bara lägga till 390 kr för mitt 1200 w agregat så skaffar jag gtx480 i sli är jag säker

Till och med om du skaffar quad sli är du säker

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Erik Arvidsson:

Härligt jag har exakt ett sådant nätagregat i min dator fick mitt Antec 1000w utbytt och behövde bara lägga till 390 kr för mitt 1200 w agregat så skaffar jag gtx480 i sli är jag säker

Om du köper 480 Quadsli så får du en årsförbrukning av öronproppar, helt gratis!

Permalänk

Skulle jag skaffa quad SLI med 480 gtx hade jag satsat på vattenkylning.

Permalänk

Har man råd med 4st 480 och 2 Xeon + resten av rasket så e nog elen inte ett problem och man har säkert råd att bygga ett ljudisolerat rum där det står nån inhyrd lallare och häller kväve på skiten 24/7

Permalänk
Skrivet av Erik Arvidsson:

Skulle jag skaffa quad SLI med 480 gtx hade jag satsat på vattenkylning.

3 loops så ska det nog va ok
Men lite undligt att folk inte nämner vatten och 480 i ett sammanhang så mycket som vore logiskt, fast 480+h2o är ju inte lika lätt att klaga på

Permalänk
Medlem

Ifall nVidia ska släppa fler kort så ligger nog framtiden i att ha kärnkraft i datorn istället.

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Skrivet av Ixion_:

Ifall nVidia ska släppa fler kort så ligger nog framtiden i att ha kärnkraft i datorn istället.

Ett LFTR hemma?

Visa signatur

Alienware Aurora ALX: Core i7 960 , 12 GB DDR3 2, ATI 5870 CF , 2 TB Raid 0