MSI 880GMA-E45 – Micro-ATX med AMD 880G

Permalänk
Melding Plague

MSI 880GMA-E45 – Micro-ATX med AMD 880G

Microstar International har siktet inställt på HTPC med ett nytt moderkort för AMD AM3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

lite som att skjuta sig i foten att kräma in dom bästa komponenter man ha på ett htpc mobbo, eller?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fluffmajster:

lite som att skjuta sig i foten att kräma in dom bästa komponenter man ha på ett htpc mobbo, eller?

mATX är inte enbart för HTPC bruk....

Permalänk
Medlem

matx är ju alltid nice

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fluffmajster:

lite som att skjuta sig i foten att kräma in dom bästa komponenter man ha på ett htpc mobbo, eller?

Själv tycker jag det skulle se rätt ballt ut att sätta typ ett 5970 på den här. Hade jag haft råd kunde jag nog ha gjort det, liksom bara för att.

Sen är ju skillnaden faktiskt bara storleken.

Permalänk

mATX med sata III

Permalänk
Medlem

Schyst pris, ska lägga denna på minnet.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Detta var riktigt läckert!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem

Lite dumt att de fortfarande tar med 2 st ide kontakter.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

va inte dåligt mobo man får för bara 1.1k

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ingen som tycker det var dyrt? För 1100 kr tycker jag man kan förvänta sig heatpipekylning, vinklade satakontakter och 8 fasers strömförsörjning dvs ett 890GX.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Ingen som tycker det var dyrt? För 1100 kr tycker jag man kan förvänta sig heatpipekylning, vinklade satakontakter och 8 fasers strömförsörjning dvs ett 890GX.

MSI, stöd för 6 kärnor, sata 3, usb 3.0, inbyggt 1gb nät, hdmi vga & dvi samt 7.1 ljud och allt detta på ett m-ATX och du tycker det är dyrt ? WHAT !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asheileon:

MSI, stöd för 6 kärnor, sata 3, usb 3.0, inbyggt 1gb nät, hdmi vga & dvi samt 7.1 ljud och allt detta på ett m-ATX och du tycker det är dyrt ? WHAT !

Jag knep mitt Asus Rampage II Gene för 2500kr 2009. Jag anser att det kortet var billigt sett till vad den erbjuder. Moderkort för 1000kr? Billigt. Speciellt när detta kort också verkar ha allt ett modernt moderkort bör ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ingen som tycker det var dyrt? För 1100 kr tycker jag man kan förvänta sig heatpipekylning, vinklade satakontakter och 8 fasers strömförsörjning dvs ett 890GX.

Nja, det kan man förvänta sig av ett dyrare kort, det här är ju billig.
Hoppas fler börjar med militairy capsen också.