Permalänk
Medlem

BK Jumbo på nya äventyr

Idag var det säsongspremiär för det anrika korpfotbollslaget BK Jumbo. Till denna säsong har laget tappat några av sina bättre spelare och färgstarka profiler, men de två nyförvärven verkar otroligt lovande. Värt att nämna är de nya, röda matchställen och den nya logotypen (designad av mig).

Motståndet i premiärmatchen stod gästande Stjärnor utan hjärnor för. Matchen började lite trevande när lagen kände på varandra, men sedan började BK Jumbo ta över mer och mer av spelet. Jumbo anföll i våg efter våg och skapade den ena farliga målchansen efter den andra, men bolluslingen ville bara inte sitta. Därför kom 0-1 till gästerna som en kalldusch. En markeringsmiss på vänsterkanten gjorde att en Stjärna utan hjärna fick fritt fram för skott på mål och han gjorde inget misstag.

Efter ledningsmålet fick Stjärnor utan hjärnor upp ångan och skapade en del farliga målchanser - bl.a. ett friläge - men jag kunde avvärja med både tur och skicklighet. Inga fler mål gjordes i första halvlek.

I halvtid kom vi överens om att vi skulle gå hårdare på de mycket yngre och aningen lättare spelarna i motståndarlaget. Detta funkade bra till en början, då det skapade svårigheter för motståndarna att skapa något, men det genererade inget spel framåt och vi var tvungna att jag för kvittering.

Kanske var vi lite för nöjda med att "bara" ligga under med 0-1, för Stjärnor utan hjärnor började skapa chanser igen och efter ett taffligt ingripande av mig kunde en motståndare nicka in 0-2. Jag skulle boxa ut bollen, men ändrade mig i sista stund och tänkte att jag kunde klistra den istället. Det blev ingetdera och jag slog till bollen löst med handflatorna. Det målet får jag helt klart ta på mig.

0-3 kom när en försvarare missade en nick och när jag rusade fram och skulle ta bollen, hann en motståndare emellan och han skarvnickade bollen förbi mig till en framrusande medspelare som kunde slå in bollen trots att en back hade markering på honom.

Efter detta slappnade Stjärnor utan hjärnor av och BK Jumbo tog återigen över spelet. Efter att ha bränt ytterligare en bunt otroligt bra målchanser kom reduceringen till 1-3 av Dennis, ett av nyförvärven, på ett mäktigt skott från nära håll.

Målet fick oss att tända till på nytt och vi hade konstant press mot motståndarmålet. Ännu en reducering kom som ett brev på posten. Peter fick gott om tid i straffområdet och kunde iskallt rulla in bollen förbi en ensam målvakt.

BK Jumbo hade bud på kvittering. Rikard hade öppet mål från en meters håll, men lyckades på något vis skjuta över! Istället punkterade en kontring matchen. En spelare fick fritt spelrum i vårt straffområde och kunde runda mig snöpligt lätt.

Jag fick göra ännu ett par ingripanden innan domaren blåste av för full tid, men matchen var avgjord - 2-4. Det kändes väldigt bittert att inte ta någon poäng när vi kämpade så hårt, men all heder åt Stjärnor utan hjärnor som tog vara på sina chanser och framförallt deras målvakt som var fenomenal och överglänste mig totalt. Jag hade ovanligt lite att göra under matchen och det var en annorlunda upplevelse.

Även om vi förlorade matchen var det utan tvekan den bästa (inte bara resultatmässigt utan även spelmässigt) premiären någonsin för BK Jumbo och det bådar gott inför fortsättningen. Kanske, kanske kan vi denna säsong ta den så hett efterlängtade första segern någonsin.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Spännande, jag blev riktigt avundsjuk då jag också vill spela fotboll. Det blir genast att leta upp något korplag i stan.
*edit*
Annars lycka till i fortsättning såklart, det viktigaste är inte att vinna utan att ha roligt.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Alltid trevligt att läsa om era matcher!

Kommer ni vinna något i år eller?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Som jag längtat efter dessa tråder Alltid lika skoj

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Äntligen! Ingen vår utan matchreferat av Ilja om BK Jumbo

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Här står jag och poserar i de nya matchtröjorna.

Jag inser nu att texten och kanterna på emblemet borde ha varit vita även på utespelartröjorna, men nu är det för sent att göra något åt saken. Inte gråta över spilld mjölk.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Sexiga bröstvårtor!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Blev grym lack iår när gubbarna som jag o polare spelat med förra året lade ner laget iår utan att meddela oss.