msi 480GTX eller Zotac 480GTX...?

Permalänk

msi 480GTX eller Zotac 480GTX...?

Vilket av korten ovan är att föredra eller spelar det ingen roll, kanske är de helt likvärdiga? Köpte ett msi 480GTX men har inte öppnat det än och såg nu att det även går att få tag i Zotac 480GTX och funderar på ifall det kortet har några fördelar mot msi-kortet för isf har jag möjlighet att byta fram till helgen.

Kollar man på specarna verkar ju korten identiska fast för mig känns msi mer bekant som märke men efter att ha läst på lite är tydligen Zotac också riktigt stora och speciellt på Nvidia grafikkort. Priset är ungefär detsamma, Zotac är bara någon hundralapp dyrare.

Tack på förhand för er input och hjälp att välja bästa kortet!

Permalänk

Det finns 100 trådar om detta...

Svaren är alltid desamma: Om båda korten är av referensdesign så är det i princip ingen skillnad i prestanda/kylning.

Det som kan skilja är företagens garantier/service.

Om du redan har ett kort i handen skulle inte jag byta iaf...

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Prestanda förstår jag bör vara lite skillnad på när specen är densamma och båda kort följer referensdesign däremot kan det ju skilja i kvalitet på själva korten och även fläktarna brukar ju kunna skilja sig åt ganska duktigt både i hur mycket de låter och hur länge de håller.

Sen har jag även sett att msi 480GTX verkar finnas i två olika förpackningar -> MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more men antar att det bara är förpackningen som skiljer sig åt eller någon som vet? Inte kunnat hitta någon info om det.

Permalänk
Medlem

har också sett att det finns olika förpackningar, men jag tror att det är den enda skillnaden, tror att det är samma innehåll. Hoppas att man får med ett gratis spel i europeiska versionen som i den från usa. YouTube - MSI N480 GTX Unboxing (youtube first)
har också funderat på att skaffa MSI kortet.

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk

Ja, eftersom msi själva visar båda förpackningarna sida vid sida borde det ju vara exakt samma produkt och kollar man lite mer på deras sida så finns bara 480-kortet i en modell så allt talar för att det är så. Kan ju undra dock varför de gör två olika förpackningar, de borde ju förstå att det kan skapa frågetecken eller kanske är just det som är meningen...någon slags psykologi/marknadsföring att få folk att snacka om deras kort precis som vi gör just nu...

Permalänk
Avstängd

Ingetdera, ta ett 5870, presterar lika men kostar mindre.

Visa signatur

MSI GX740 17" 1680x1050
Intel Core i5 430@ 2,52 GHz
Mobility Radeon 5870 1GB DDR5@ 835/1100mhz
4GB RAM@ 1066mhz
500GB HDD(7200 RPM)

Permalänk

Kör en hel del FSX och ATI-användare har länge haft en hel del strul så därför håller jag mig till Nvidia men tack iaf för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

Ja, eftersom msi själva visar båda förpackningarna sida vid sida borde det ju vara exakt samma produkt och kollar man lite mer på deras sida så finns bara 480-kortet i en modell så allt talar för att det är så. Kan ju undra dock varför de gör två olika förpackningar, de borde ju förstå att det kan skapa frågetecken eller kanske är just det som är meningen...någon slags psykologi/marknadsföring att få folk att snacka om deras kort precis som vi gör just nu...

Hittade en skillnad i förpackningarna den som vi kan köpa, så får man inte med ett spel, hittade en recension på techsweden.
TechSweden.org: MSI N480GTX M2D15 mot XFX HD 5870 XXX i 22 benchmarks

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk
Avstängd

Ett ASUS 5970 hade jag köpt.

Lolz på dig om du ändå köper 480GTX.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Enligt MSI sa har deras GTX480:

"Military Class Components
- Hi-C Cap provides more precise GPU voltage and has better stability.
- SSC (Solid State Chock) for No Buzz noise.
- All Solid CAP for longer lifespan"

Permalänk

Blev msi-kortet och än så länge mycket nöjd, skruvade i det igår tillsammans med ett aquagraFX vattenblock. Har inte hunnit testa att överklocka det än men i stock speed ligger temp under last på 55-60 C.

Permalänk
Medlem

ok, härligt :D, vad fick man med i kartongen nu då?

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk

Japp, bra skönt att ha allt klart...höll på typ hela dan igår och skruvade för passade på att göra rent och fylla på vattenkylningen oxo

En skiva med drivisar antar jag (laddade själv ner senaste från nVIDIA) och Afterburner-programvaran, DVI-HDMI adapter, DVI-VGA adapter, 6-pin-8-pin PCI-E adapter, 6-pin-2 MOLEX adapter, lite snabbguider för installation och en kod för att ladda ner ett valfritt spel där man kan välja mellan Dark Void, Street Fighter IV eller Resident Evil 5.

Permalänk
Medlem

nice, så man fick koden här i sverige också, det trodde jag inte :D, var köpte du ditt kort någonstans?

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk

Webhallen i Sumpan

Permalänk
Medlem

Hahahah så det var du som tog den sista de hade.... :D. tänkte beställa den när jag kom hem.... men då var den borta.

Visa signatur

Battlefield3:SthlmDoe
Antec P280// Core i7 3930K @ 4.0ghz // 16 Gb Corsair Dominator // Asus Rampage IV Extreme// Asus GTX680 SLI // OS-disk Samsung EVO 250GB// 2x 750gb samsung spinpoint f1// Creative soundblaster X-fi titanium

Permalänk

OK, fast har ju suttit på kortet ett tag innan jag bestämde mig för o behålla det...funderade ett tag på att byta till Zotac o var därför jag startade den här tråden.