Varför nöjer svenskar sig med en Kabe husvagn från -72 när man kan få en Motor Coach?

Permalänk
Avstängd

Varför nöjer svenskar sig med en Kabe husvagn från -72 när man kan få en Motor Coach?

Hej!

Ja förhoppningsvis vilseleder rubriken ingen.:D

Jag menar oavsett om det gäller husbygge eller att kosta på sig något så följer folk Martin Timell's (m.f. "hemma-torpet-inredning-allt-vad-de-heter" -fixarna/programmen) råd där Timell tittar in i kameran och med ett leende säger:
-"Då det kan vara ansträngt för många familjer efter denna tid så kanske man inte vill köpa nytt eller vill återanvända sin gamla skokartong som stått på vinden i evigheter? Istället för att köpa en ny hållare till tioalettrullen kan man därför vända uppochner på skokartongen och göra 2 hår på kortsidan av denna så att stången rullen sitter på kan hakas på - visps så har vi varit snälla mot miljön och sparat några kronor".

Enligt min mening så är allt det här bara ett spel: Timell ler in i kameran och säger detta är bra, drar fram några andra sunkiga argument för varför man ska återanvända, att man kan måla nämnda kartong med barnens kritor eller grannens överblivna målarfärg etc.

Har ni tänkt på när de visar programmen att de ofta drar upp ekonomin som ett skäl för att inte lyxa till det i X situation eller Y inredning? Det verkar alltid vara ansträngt hos folk oavsett vilken tid/år etc. det är:O Det jag tycker är konstigt är att Svensson inte unnar sig det han/hon vill ha: jag menar dom som verkligen har förstått innebörden av ordet *:Dlivsnjutare:D* dom unnar sig saker och struntar i argumenten programmen använder sig av.

En bekant sa: "Jag är inte kräsen - endast det finaste är gott nog" och så tycker jag att fler borde leva. Medan alla andra halvidio...ehh...;) grannar menar jag står och köar till hemglassbilen så går han sin egen väg och har valt en annan leverantör/butik för glass med klass så att säga. Detta bara för att ta ett exempel bland många.:)

Jag tycker synd om alla Svenssons som tror att de "går sin egen väg" när de i själva verket:
a) följer strömmen (det grannen har måste säkert vara bra så jag ska ha det också)
b) följer det som samhället (TV som exempel: idol, Äntligen hemma, Ernst m.f.) säger åt dem är bra och så tror man att man har kommit på något som ingen annan har kommit på fast det i själva verket är TV/X andra saker i samhället som lurar på dig X vara eller Y produkt: De låter dig få känna dig "duktig" som har kommit på detta "själv" fast i utbyte tjänar de storkovan och prackar på dig "massproducerat s*it" och du står där och äter "lyxglass" från hemglass (det står ju Lyxglass, dessutom med stort "L" så då måste det ju vara lyx + att Svensson unnar sig detta när han inte annars gör det så då måste det ju vara = :Ddubbellyx:D eller huuur?;):P) tror du fast det i princip är luft och socker du slickar i dig: medan vi andra inte tar i sk*ten, sorry lyxgalssen från hemglas med tång.:)
(Glassen är ett exempel bland många men kan gälla/appliceras på det mesta)...:)

Det jag undrar kort och gott hur det kan komma sig att vi nöjer oss med att köpa en: http://3.bp.blogspot.com/_rsFa0hPUVgc/S7hIijrKh3I/AAAAAAAAAlI... när man *istället:D* kan få en sån här: Beaver Motorcoaches - Luxury Motorhome Manufacturer ?:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med dig på en punkt (som jag tror du försöker argumentera för): Många har svårt att avgöra vad som är en kvalitetsprodukt eller inte. Ditt exempel med benämningen "lyxglass" tycker jag är mycket bra. Jag gråter nästan när jag handlar mat och ser all skit som säljs, när det går att laga billigare och bättre mat om man bara är villig att lära sig hur. Detta gäller ju inte bara mat, utan så gott som allt har en snikvariant med lovord tryckta i guld på förpackningen.

Men tyvärr har du missat ett avgörande faktum: De flesta har en begränsad mängd pengar att spendera, vilket leder till att det måste göras val och prioriteringar. Vissa föredrar en Beaver Motorcoach medans andra prioriterar andra saker i livet. Många försöker finna någon slags lycka i att köpa en massa skit, och måste därför köpa de billigare produkterna.

Sedan tycker jag att du borde öva litet på din stavning och grammatik innan du kallar folk för halvidioter.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Du kan nog få in några fler smileys i texten om du försöker.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Så du är alltså oförmögen till att förstå varför folk väljer billigare alternativ?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

För det första verkar du inte förstå att folk inte har obegränsat med pengar.
Men sen verkar du även tro att gå en "egen" väg gör dig lyckligare och därmed till en livsnjutare?
Tex. ditt exempel med glassen, varför skulle Hemglass göra sämre glass, bara för att "alla" äter den?
Mer exklusiva produkter har en tendens att ta betalt för märket snarare än varan som ligger i förpackningen.

Att vara en livsnjutare handlar inte om att köpa på sig en massa dyra grejjer, utan det handlar snarare om att kunna njuta av sitt eget liv, oavsett i vilket ekonomiskt fack tillhör.

Bara för att familj A har en Husbil för 5 miljoner behöver dom inte vara lyckligare än familj B i sin Kabe från -72.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle bara kolla vart OP var ifrån, jag är inte fördomsfull person. Men som det står, "Stockholm såklart!:)".

Trångsynt hursom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phod:

Jag kan hålla med dig på en punkt (som jag tror du försöker argumentera för): Många har svårt att avgöra vad som är en kvalitetsprodukt eller inte. Ditt exempel med benämningen "lyxglass" tycker jag är mycket bra. Jag gråter nästan när jag handlar mat och ser all skit som säljs, när det går att laga billigare och bättre mat om man bara är villig att lära sig hur. Detta gäller ju inte bara mat, utan så gott som allt har en snikvariant med lovord tryckta i guld på förpackningen.

Men tyvärr har du missat ett avgörande faktum: De flesta har en begränsad mängd pengar att spendera, vilket leder till att det måste göras val och prioriteringar. Vissa föredrar en Beaver Motorcoach medans andra prioriterar andra saker i livet. Många försöker finna någon slags lycka i att köpa en massa skit, och måste därför köpa de billigare produkterna.

Sedan tycker jag att du borde öva litet på din stavning och grammatik innan du kallar folk för halvidioter.

Jo fast frågan är om folk har så dåligt med pengar?:P Det känns som att folk (utan att rodna) kan handla på Ullared för alltifrån 4000-och uppåt men man tar sig inte tid att laga huset (eller vad det nu kan vara) så jag tror att folk har pengar (vi konsumerar mer) men visst du har rätt: maten kan ju vara svår att påverka när man måste köpa det som finns inom sveriges gränser (jag äter tex. hellre mexikanskt godis då det inte alls är lika industriellt som vårt) och kunde jag äta en äkta allt igenom med 100% köttig utan tillsatser gjord hamburgare av korvgubben på stan så hade jag gjort det: när jag inte kan det så blir det ingen hamburgare alls.:)

Jag menar självklart inte att folk är idioter: mer...ja blåögda. Du har rätt borde ha skrivit det istället.:)

Skrivet av fastforward:

Du kan nog få in några fler smileys i texten om du försöker.

Jag är en glad person: smileysar är en del av att visa att man är positiv etc. Kan kanske vara jobbigt (varför folk hänger upp sig på sånt:O) om man inte följer "herr Medel" och "Fru Lagom" men som jag tycker jag har visat - det är inget för mig.:D:)

Skrivet av H-can:

Så du är alltså oförmögen till att förstå varför folk väljer billigare alternativ?

Nej klart jag inte är: man handlar för att det handlar om ekonomi etc.: men många handlar 5 par skjortor varav ett X antal, bleks, blir "noppade" i tvätten, går sönder etc. Jag köpte T-shirts en gång som var billiga och de gick det hål i så jag undviker sånt nu mer.:)

Skrivet av Jckssn:

För det första verkar du inte förstå att folk inte har obegränsat med pengar.
Men sen verkar du även tro att gå en "egen" väg gör dig lyckligare och därmed till en livsnjutare?
Tex. ditt exempel med glassen, varför skulle Hemglass göra sämre glass, bara för att "alla" äter den?
Mer exklusiva produkter har en tendens att ta betalt för märket snarare än varan som ligger i förpackningen.

Att vara en livsnjutare handlar inte om att köpa på sig en massa dyra grejjer, utan det handlar snarare om att kunna njuta av sitt eget liv, oavsett i vilket ekonomiskt fack tillhör.

Bara för att familj A har en Husbil för 5 miljoner behöver dom inte vara lyckligare än familj B i sin Kabe från -72.

Mvh

Nej jag tror faktiskt inte detta (om lycka): det är upp till individen att avgöra vad man blir lyckligast på: en helkväll på operan eller hänga utanför Bromöllagrillen kan ge lika mycket njutning och grillen är kanske det optimala och mer "värt" än operan och tvärt om. Tror det är viktigt att definiera sin egen lycka.:)

Nej jag tror inte att Hemglass är sämre för att alla andra äter den: däremot vet jag att den är sämre i förhållande till andra glassar av kvalité: det som förvånar mig är att andra äter av hemglass sortiment och inte köper det mer naturliga alternativet?:)

Jag är medveten om att folk är beredda att köpa storpack av X märke för att man har en familj och det blir billigare så. Men den dagen jag skaffar familj låter jag hellre barnen äta dyr glass så ofta det går än att jag ska köpa "glass storpack" och fördärva ungarna :P:D med en massa fabrikattillsatser och diverse E-medel.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Du bor fortfarande hemma va?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H-can:

Du bor fortfarande hemma va?

Nej jag bor inneboende.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Du har inte tänkt på att ditt exempel med Ullared är ganska efterblivet? De som handlar för 4000+ på Gekås gör ju i regel det för att i längden spara pengar genom att slippa köpa allt det i "vanliga" affärer istället?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nej jag bor inneboende.:P

20+ hantverkare som bränner halva lönen på Stureplan varje löningshelg?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinkspear:

Du har inte tänkt på att ditt exempel med Ullared är ganska efterblivet? De som handlar för 4000+ på Gekås gör ju i regel det för att i längden spara pengar genom att slippa köpa allt det i "vanliga" affärer istället?

Njae...tror inte det är så enkelt: såg nått avsnitt av Ullared och där hade folk det som en "hobby" att återkomma år efter år och handla: visst de hade sparat men varför inte lägga pengarna på kvalité istället för kvantite?:)

Skrivet av Phod:

20+ hantverkare som bränner halva lönen på Stureplan varje löningshelg?

Va hänger inte med riktigt?:O Att erhålla bostad är inte lika lätt som att köpa en kvalitetsvara Men jobbar på den biten också.^^ (Dvs. hade jag kunnat skaffa bostad lika lätt som att handla en skjorta hade jag inte bott inneboende:D).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag kallar mig livsnjutare. Jag har inget jobb jag måste gå till & har mer än tillräcklig inkomst ändå. Inga krediter.
Jag äter ute i stort sett varje dag, åker svindyr (~350.000) motorcykel, har en trevlig bil & massa andra fina leksaker.
Min klocka heter "Rolex", min fru är imo vacker, huset är inte trasigt & solen skiner. Äger ingen husvagn, dock.

Jag är född i Motala av svenska föräldrar, så jag är definitivt "svensk".
Det jag måste göra om det går, är att inte skylta onödigt mycket med "min lycka" för folk.
Den svenska avundsjukan gör att det inte går att ha det så bra som jag har det utan att störa någon.
En del blir helt enkelt arga av att se att andra har mer pengar, tid, saker, vänner - än de har.

Så .. jag tror nog de där svenskarna som unnar sig finns .. men att de är lite diskreta med det.
Det är mycket smartare att käka hummer i en Kabe -72:a, än att käka makaroner i en fet husbuss,
om man hade tänkt att inte reta upp någon, om du förstår hur jag menar?

Mvh

Permalänk
Medlem

Inte för att vara så; men... äsh, det var inget! Lycka till med ditt tänkande.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd
Skrivet av getskägg:

Jag kallar mig livsnjutare. Jag har inget jobb jag måste gå till & har mer än tillräcklig inkomst ändå. Inga krediter.
Jag äter ute i stort sett varje dag, åker svindyr (~350.000) motorcykel, har en trevlig bil & massa andra fina leksaker.
Min klocka heter "Rolex", min fru är imo vacker, huset är inte trasigt & solen skiner. Äger ingen husvagn, dock.

Jag är född i Motala av svenska föräldrar, så jag är definitivt "svensk".
Det jag måste göra om det går, är att inte skylta onödigt mycket med "min lycka" för folk.
Den svenska avundsjukan gör att det inte går att ha det så bra som jag har det utan att störa någon.
En del blir helt enkelt arga av att se att andra har mer pengar, tid, saker, vänner - än de har.

Så .. jag tror nog de där svenskarna som unnar sig finns .. men att de är lite diskreta med det.
Det är mycket smartare att käka hummer i en Kabe -72:a, än att käka makaroner i en fet husbuss,
om man hade tänkt att inte reta upp någon, om du förstår hur jag menar?

Mvh

Jag förstår vad du menar.:) Sen tycker jag att det är upp till varje individ att unna sig saker (min poäng är att folk ofta inte unnar sig saker utan går på "Martin Timell's toalettrulletips" vilket jag tycker är synd) och den svenska avundsjukan tycker jag bara är löjlig. Jag blir aldrig avundsjuk (varför ska jag bli det det du och dina pengar som köpt motorcykeln:)) utan tycker bara det är kul när folk lyckas: visst är det kul när de lyckas hitta ett "fynd" på Ullared men jag tror inte att det är ett fynd utan kedjan får kunden och tro att det är ett fynd som jag nämnde innan:P) utan jag gläds åt dig eller vem som som tycker att denne njuter av livet och lyckas skaffa det denne anser är ett/flera "njutningsmedel" oavsett om det är opera eller en hamburgare vid Bromöllakiosken.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte. Tror du pengar växer på träd eller?

Permalänk
Skrivet av ChristofferC:

Jag förstår inte. Tror du pengar växer på träd eller?

Funderar på samma sak..

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Njae...tror inte det är så enkelt: såg nått avsnitt av Ullared och där hade folk det som en "hobby" att återkomma år efter år och handla: visst de hade sparat men varför inte lägga pengarna på kvalité istället för kvantite?:)

Allt på Ullared e inte skit.

Permalänk
Medlem

Man är väl en idiot om man har en 1000-kronors-tshirt på sig när man rollar tak, t.ex.?
Samtidigt är väl Ullared-tröjan inte det man (iaf inte jag) tar på sig när man går på tillställningar.
Kläder därifrån är illa sydda i halvtaskiga material. Men det syns ju knappt när de är nya ..

Du menar att det är tragiskt att Svensson inte ser skillnad?
Visst är det det, men; ignorance is bliss. Dessutom mycket billigare.

Mvh

Permalänk

Var det inte Timell som hade eget företag som kursade innan han blev programledare? Lite komisk bakgrund bara tycker jag. Nu är han alla mammors våta hemmafixardröm när han är så redig, men i själva verket klarade han inte av ett riktigt arbete?
Offtopic, bara nåt jag kom att tänka på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Var det inte Timell som hade eget företag som kursade innan han blev programledare? Lite komisk bakgrund bara tycker jag. Nu är han alla mammors våta hemmafixardröm när han är så redig, men i själva verket klarade han inte av ett riktigt arbete?
Offtopic, bara nåt jag kom att tänka på.

Jag minns "Småstjärnorna", där Martin var en av programledarna.
En "Småstjärna", dvs en grabb i lägre skolåldern sa till Martin, live i TV:
"Min pappa bad att få hälsa; - Tack för allt arbete du har har gett mig & mina kollegor!"
Pojkens far var snickare & detta var året efter att Martin hade visat svenska folket hur man bygger bastu.
(Martins "bastu" saknade tillräcklig luftgenomströmning varpå allt i närheten möglade pga fuktskador.)

Men det är väl glömt nu, han är ju så trevlig & snygg att titta på, den där Timell.
Ernst håriga fötter, någon?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av f.d. Enkronan:

Hurr!

Ja förhoppningsvis vilseleder rubriken igen.:D

Jag menar oavsett om det gäller datorbygge eller att kasta på sig något så följer folk ornotermes Illuwatar's (m.f. "hemma-dator-inredning-allt-vad-de-heter" -fixarna/programerarna) råd där nämnda tittar in på forumet och med ett leende säger:
-"Då det kan vara ansträngt för många swecare efter denna tid så kanske man inte vill köpa gigabyte eller vill återanvända sin gamla Dell som stått på vinden i evigheter? Istället för att köpa en ny modermodem till tioaoeålettrullen kan man därför vända uppochner på Dellen och göra 2 hårkors på kortsidan av Dellen så att Dellen prollen sitter på kan hakkors på - vispgrädde så har vi varit snälla mot miljön och sparat några supportsamtal".

Enligt min mening så är allt det här bara ett datorspel: ornotermes ler in i på forumet och säger detta är bra, drar fram några andra sunkiga argument för varför man ska återanvända, att man kan pynta nämnda ABC med barnens dremel eller grannens överblivna chassilack etc.

Har ni tänkt på när de visar gallerierna att de ofta drar upp ekonomin som ett skäl för att inte lyxa till det i situation sthlm eller Y utredning? Det verkar alltid vara ansträngt hos folk oavsett vilken tid/år etc. det är:O Det jag tycker är konstigt är att swebear inte unnar sig det han/hon vill ha: jag menar dom som verkligen har förstått innebörden av ordet *:Dslacker:D* dom unnar sig Lian Li och struntar i argumenten, logik, pengar och riktiga värden som t.ex. en bra tandvårdsförsäkring.

En bekant sa: "Jag är inte dum - bara lite småtjock av kråset" och så tycker jag att fler borde leva och dö. Medan alla andra halvditoi...ehh...;) granar menar jag står och köar till hemglassbilen så går han en jävla lång väg och har valt en annan grossist för glass på task så att säga. Detta bara för att ta ett exem bland många.:)

Jag tycker synd om alla Sweclockers som tror att de "gå i väg du din.." när de själva värker.
a) följer växelströmmen (det Microsoft har måste säkert vara bra så jag ska ta det också)
c) följer det som SleepstreameR (TS som exem: idol, Äntligen hemma, Ernst Röhm m.f.) säger åt dem är bra och så tror man att man har kommit på något som ingen annan har kommit på fast det i själva verket är TS/X andra saker i samhället som lurar på dig X vara eller Y icke vara: De låter dig få känna dig "duttig" som har kommit på detta "själv" fast i utbyte tjänar de inget och prackar på dig "massprocessorer s*it" och du står där och äter "lyxwatt" från Dell (det står ju Lyxwatt, dessutom med stort "L" så då måste det ju vara watt + att Swecs unnar sig detta när han inte annars gör det så då måste det ju vara = :Dlikström:D eller hurrr?;):P) tror du fast det i princip är luftkylning och socket du vattenkyler: medan vi andra inte tar i sk*ten, sorry lyxwatten från Alienware med dell.:)
(Watten är ett exempel bland många men kan gnälla/applikationer på det mesta)...:)

Det jag undrar kort och gott hur det kan komma sig att vi nöjer oss med att köpa en: http://3.bp.blogspot.com/_rsFa0hPUVg...ifr%C3%A5n.jpg när man *istället:D* kan få en sån här: Beaver Motorcoaches - Luxury Motorhome Manufacturer ?:)

Håller av.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av getskägg:

Jag minns "Småstjärnorna", där Martin var en av programledarna.
En "Småstjärna", dvs en grabb i lägre skolåldern sa till Martin, live i TV:
"Min pappa bad att få hälsa; - Tack för allt arbete du har har gett mig & mina kollegor!"
Pojkens far var snickare & detta var året efter att Martin hade visat svenska folket hur man bygger bastu.
(Martins "bastu" saknade tillräcklig luftgenomströmning varpå allt i närheten möglade pga fuktskador.)

Men det är väl glömt nu, han är ju så trevlig & snygg att titta på, den där Timell.
Ernst håriga fötter, någon?

Mvh

He he :D;) låter som den där reklamen för blåkläder om någon minns den: 2 "byggarbetare" sitter i en bil och har 99 meddelanden från personer som är sura för att de byggt människors byggen fel.:P Sen har vi Lundin som skulle leda Allsång på skansen som fick gå till sångpedagog för att han sjöng så hemskt.:P Men det är nog som getskägg säger: snubbarna går hem hos den kvinnliga (och säkert en del av den manliga?) publiken bara för att de anses vara snygga etc.: kompetens behöver inte vara duglighet utan det är nu mer snygghet...lol...:P:O

Men iaf: skulle någon här kunna tänka sig en Motor Coach istället för en husvagn?:) (Trodde meck/bil/semesterfolket skulle bli "styva" av glädje här inne då det är a) en penisförlängare (kanske ingen vågare erkänna?;)) b) det är bättre kvalité och space i jmf. med en husvagn av X modell)...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Problemet med en sån där husbuss är några saker.

Du måste ha C-kort för att köra pga att den klassas som buss, samt vikten.
Priset, kostar säkerligen mellan 5-10 miljoner kronor, en ny lyxig husvagn/husbil kostar runt 1.5 miljoner kronor.
Sedan är det inte ens säkert att den går att registrera in här i Sverige.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lord_Moridin:

Problemet med en sån där husbuss är några saker.

Du måste ha C-kort för att köra pga att den klassas som buss, samt vikten.
Priset, kostar säkerligen mellan 5-10 miljoner kronor, en ny lyxig husvagn/husbil kostar runt 1.5 miljoner kronor.
Sedan är det inte ens säkert att den går att registrera in här i Sverige.

Var nu inte sådär svenskt negativ.:D:) Du tror inte att dessa "några saker" går att lösa?:) Sen tror jag inte priset är så farligt (tänk på valutaomväxlingen) och svenskar är ju benägna att ta lån för det mesta så tror inte finansieringen är ett problem egentligen (är ju vanligt folk går till banken och lånar för att "bygga ut" sin villa sen drar de på semester för pengarna ) då de lånar alltifrån sms/leasy till miljonbelopp för att få sin dröm att gå i uppfyllelse (tänk stora båtar etc. som ofta tangerar på att ligga i miljonklassen) av olika ting...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av getskägg:

Jag minns "Småstjärnorna", där Martin var en av programledarna.
En "Småstjärna", dvs en grabb i lägre skolåldern sa till Martin, live i TV:
"Min pappa bad att få hälsa; - Tack för allt arbete du har har gett mig & mina kollegor!"
Pojkens far var snickare & detta var året efter att Martin hade visat svenska folket hur man bygger bastu.
(Martins "bastu" saknade tillräcklig luftgenomströmning varpå allt i närheten möglade pga fuktskador.)

Men det är väl glömt nu, han är ju så trevlig & snygg att titta på, den där Timell.
Ernst håriga fötter, någon?

Mvh

Klockrent!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alakai:

[...]

håller av.

WTF?!?

Antingen är det här en trolltråd eller så saknar TS grundläggande kunskaper i ekonomi.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Var nu inte sådär svenskt negativ.:D:) Du tror inte att dessa "några saker" går att lösa?:) Sen tror jag inte priset är så farligt (tänk på valutaomväxlingen) och svenskar är ju benägna att ta lån för det mesta så tror inte finansieringen är ett problem egentligen (är ju vanligt folk går till banken och lånar för att "bygga ut" sin villa sen drar de på semester för pengarna ) då de lånar alltifrån sms/leasy till miljonbelopp för att få sin dröm att gå i uppfyllelse (tänk stora båtar etc. som ofta tangerar på att ligga i miljonklassen) av olika ting...:)

Du tror på fullaste allvar att folk kan låna 5+ miljoner till en husbil? Då har du noll koll på hur banker och ekonomi fungerar. Det låter som att när du väl flyttat hemmifrån kommer vi se dig på lyxfällan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Graded.se

Detta är givetvis en troll tråd. ( Kolla användar info. )

Men vi alla är väll glada över att TS har hittat sin livsstil. (Y)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalare:

Detta är givetvis en troll tråd. ( Kolla användar info. )

Men vi alla är väll glada över att TS har hittat sin livsstil. (Y)

Det är gamla Enkronan. Vad förväntade vi oss?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.