Bigfoot släpper Killer 2100 – nätverkskort för gamers

Permalänk
Medlem

1000 spänn -1 ms bra pris.

finns ett liknande kort här tror inte detta skiljer sig:

Golden Arrow Killer Xeno Pro Gaming Network Card Review | bit-tech.net

•Connection 1x PCI-E

•Data rates 10/100/1000 Broadcom Gigabit Ethernet

•NPU Freescale Semiconductor MPC8343EVRAGD, 400MHz

•Integrated memory 128MB 800MHz DDR2

•IEEE Compatibility 802.3, 802.3u, 802.3x, 802.3z

•Ports RJ-45, USB 2, mic in, audio out

•Supported operating systems Windows XP, Vista (32-bit and 64-bit), 7 (32-bit and 64-bit)

typ samma specs

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

å fjantigt, jag undrar hur de har tänkt att överleva på dessa kort. Man får hoppas att de säljer annat också för de kan ju inte klara sig på försäljning av sånna här kort.

Tänker man på det så tror jag de går med vinst på hela kalaset bara de får sålt en enda produkt. Kan inte finnas mycket tanke eller själ bakom den här skiten - men som tidigare försök som blivit utbuade så blir dom fortfarande måttligt framgångsrika när datoridioter är målgruppen.

Permalänk
Medlem

Om det hade givit en mätbar prestandaskillnad skulle nog detta vara känt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

AMENTIO AB / INTEL E1G42ETBLK PRO/1000 Adapter bulk
Bättre att köpa ett sådant så får man lite valuta för pengarna och bra stöd.
4X PCI-E 2.0 och 2st Gbit portar och lite annat godis och bra stöd i olika OS.

Finns med en port med och 1x PCI-E för 7-800Kr.

Killernic kostar ju mer än ett intel nätverkskort som lär spöa skiten ur det alla gånger om.

EDIT

Serverpron.

Permalänk
Medlem

Nä usch, behöver jag ett nätverkskort utöver det som finns på moderkortet så blir det ett:
Intel® PRO/1000 PT Dual Port Server Adapter så vet man iaf. vad man får.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^bot:

Det är en penisförlängare, inget annat.

Snarare en sådan penisförlängare du får i spammejlen, dvs som inte ens fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Jag har hört att det tidigare kortet gav en liten FPS boost genom att avbelasta processorn, är det så är det ju inte total waste iaf. Dock är det nog vettigare att lägga 1200 extra på grafikkortet och övriga komponenter istället om man vill ha bättre fps.

Men det var kanske på den tiden då processorer inte hade 2, 4, 6 eller 8 kärnor utan möjligtvis 1 med 2 trådar. Där kan jag förstå en liten prestandaförbättring. Däremot att det skulle göra något på dagens datorer är bara galet.

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linksi:

Snarare en sådan penisförlängare du får i spammejlen, dvs som inte ens fungerar.

Haha! Dagens

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

känns lite onödigt.. bättre att lägga pengarna på en stabil o bättre lina istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar att vilket vanilla gigabitkort som helst med en fungerande driver och konf presterar c:a (min gissning) 98,762% lika bra i 98,762% av alla scenarion som spel pysslar med. /tummen_upp

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Spar dessa 1200:- och lägg det på en superspelmus, en vassare processor, mer ramminne eller ett bättre grafikkort. Du kommer få otroligt mycket bätre prestanda per krona.

Permalänk

känner att det finns viktigare faktorer som kan spela in i så fall

kör ändå trådlöst och har inte märkt några begränsningar på 54mb/s i spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Haha, det är så att den prioriterar speltrafiken helt enkelt, inget konstigt med det. Inget som är värt 1200 papp och för bättre kompensation för hela nätverket så är ju en router av senare modell mer motiverat då den ändå säkerligen har denna funktonen.

Prioritering ger inget om inte det är "kö" på interfacet, inte så troligt om man har gigabit, eller ens 100Mbit för den delen.

Skrivet av er_nilsson:

känner att det finns viktigare faktorer som kan spela in i så fall

kör ändå trådlöst och har inte märkt några begränsningar på 54mb/s i spel

Tills en granne smäller upp trådlöst på samma kanal ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

Tills en granne smäller upp trådlöst på samma kanal ;).

Man kan ju alltid ändra kanal eller välja typ 11 eller 7, vilket ingen svensson använder.

Permalänk
Medlem

jaa, man har flera kilometer rutten kabel som ligger o trötar i marken. In i routern till ens super fina ethernet kabel som sedan kopplas in i denna mojäng. Borde ge mycket :P.

antagligen inte så i praktiken men om denna produkt är för någon så är det iallafall inte för en spelande svensson.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Man ser direkt på namnet vilken målgrupp och kvalitet den har. Haters gonna hate.

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem

Dock är det inte lika dyrt som andra bluffprodukter

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag ser inte hur det kan funka i verkligheten.
Att ladda ned saker via Torrent och spela samtidigt är föga något problem för mig, men uppladdning slöar ju ned hela nätverket - alla datorer sammankopplade i huset. Hur en dator med lite extra lödad plast kan kompensera för detta vet jag inte - och tror inte heller på för en sekund.

Exakt min tanke också!

Men det ser ju såååå coolt ut, och en del gamers bara m m m m måsteee ha det där flashiga kortet ....

... och så tjänar tillverkaren en slant och köparna inbillar sig att all trafik går i raketfart.

Nej, lägg dessa 1200:- på extra hastighet i stället. På så sätt får man ju faktiskt valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem

Med Killer reklam går allt att sälja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Dock är det inte lika dyrt som andra bluffprodukter

va i helvete? 40k för en el kabel? wtf : >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Dock är det inte lika dyrt som andra bluffprodukter

Dock känner jag en person som är lite insatt i sånt där och det finns audiofiler som kan höra skillnad på en dålig och en bra väggkontakt. De tillverkas vid nerkylning med flytande helium för att få så rent material som möjligt därav priset. Köps dock bara av personer som lägger ner miljoner på ljudsystem, är ju inte direkt så att det skulle bli någon skillnad på en standard högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Dock känner jag en person som är lite insatt i sånt där och det finns audiofiler som kan höra skillnad på en dålig och en bra väggkontakt. De tillverkas vid nerkylning med flytande helium för att få så rent material som möjligt därav priset. Köps dock bara av personer som lägger ner miljoner på ljudsystem, är ju inte direkt så att det skulle bli någon skillnad på en standard högtalare.

Monster's hdmi är däremot inget att bry sig om. En hdmi i koppar för 70kr presterar lika bra som en hdmi i 14karats guld för 5000kr då signalen är digital. Såvida den billiga inte är så crappy att den inte klarar att böjas en gång eller har för dålig överföringskapacitet för gränssnittet :P. Finns flera saker som en snor-billig kabel kan ha som gör den till det sämre men köper man iaf en för 200kr som är från en erkänd tillverkare så behöver du inte titta snett på monster'n och undra om du ändå skulle ha köpt en sån :P.

Guld o annat bling-bling på kablar som överför analoga signaler ger däremot "prestanda" i form av bättre bild då kabeln har en "renare" överföring.

så vitt jag förstår det =).

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Man kan ju alltid ändra kanal eller välja typ 11 eller 7, vilket ingen svensson använder.

Endast 1, 6 och 11/13 är icke överlappande kanaler och nån annan bör man inte välja överhuvudtaget. Eftersom de är just icke överlappande kanaler och det brukar bli någon av dem när man väljer auto så finns det bra många svenssons som använder dem.

Skrivet av skewgen:

Dock känner jag en person som är lite insatt i sånt där och det finns audiofiler som kan höra skillnad på en dålig och en bra väggkontakt. De tillverkas vid nerkylning med flytande helium för att få så rent material som möjligt därav priset. Köps dock bara av personer som lägger ner miljoner på ljudsystem, är ju inte direkt så att det skulle bli någon skillnad på en standard högtalare.

Jojo, skillnaden de hör är säkerligen placebo. Som om den sista metern av strömkabeln skulle ge nån skillnad när det dragits miltals kabel före det.

Finns sjukt mycket bluffprylar för audiofiler till löjliga priser.

Visa signatur

CCNP

Permalänk