Scythe släpper fläktkontroller

Permalänk
Melding Plague

Scythe släpper fläktkontroller

Japanska Scythe utökar sortimentet med två nya fläktkontroller i storlekarna 3,5 och 5,25 tum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt att den styr 6fläktar ist för 4fläktar som nästan alla andra gör såg rättså snygg ut också

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Blir nog att köpa en Kaze Master Pro när man fått sitt studiebidrag! Skit snygg dessutom!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se den i vitt istället

EDIT: Kanske tan ta av knopparna och spraya skiten... Givetvis maskera delen med skärm först

Permalänk
Medlem

vafan, kompletts version har ju ingen LCD

Permalänk

skulle vilja ha röda siffror på displayen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

vafan, kompletts version har ju ingen LCD

Det är en annan modell. Modeller som visades upp alldeles nu har väl inte skeppats ut än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

vafan, kompletts version har ju ingen LCD

Det är Kaze Master, inte Kaze Master Pro

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

3,5 :an kan väl bara kontrollera två fläktar? eller ser jag helt galet på bilderna?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Jag skulle vilja se den i vitt istället

EDIT: Kanske tan ta av knopparna och spraya skiten... Givetvis maskera delen med skärm först

Föregångaren fanns i silver och svart så kanske men vitt är nog långsökt när det gäller Scythe

On-topic: jälvigt snygg ett helt klart måste.... om jag hade bara 6 fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimrood:

3,5 :an kan väl bara kontrollera två fläktar? eller ser jag helt galet på bilderna?

Helt rätt:

Skrivet av Sweclockers:

Den följs av den mindre modellen Kaze Server 3.5 som klarar av att hantera två fläktar och läsa av två temperaturer med en prislapp på 300 kronor inklusive moms.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Jag skulle vilja se den i vitt istället

EDIT: Kanske tan ta av knopparna och spraya skiten... Givetvis maskera delen med skärm först

Skrivet av Asheileon:

Föregångaren fanns i silver och svart så kanske men vitt är nog långsökt när det gäller Scythe

On-topic: jälvigt snygg ett helt klart måste.... om jag hade bara 6 fläktar

Mjo, hoppas på en i silver. Kanske man kan måla den lite lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

skulle vilja ha röda siffror på displayen

Samma här.. :/ får hoppas på special-edition blir nog en Kaze Master Pro 5.25 för mig senare

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Avstängd

Snygg och bra att den klarar av 12w/kanal ifall man vill styra 3fläktar/kanal om man har radiatorer etc.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hedersmedlem

Fy fan va snygg!

Edit: Vad är skruvarna på sidan till? de under är ju till fläktarna.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Fy fan va snygg!

Edit: Vad är skruvarna på sidan till? de under är ju till fläktarna.

Vilka temperaturer som skall visas antar jag

Permalänk
Medlem

Den dyrare modellen såg ju riktigt lovande ut!

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heddan:

Vilka temperaturer som skall visas antar jag

Yes det makes sense.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Enda nackdelen som Fractal Define-ägare är att man får leta med ljus och lykta efter controllers med touch/tryckknappar och som täcker en 5.25a

Visa signatur

Fractal R2, i5 750, Corsair H50, 4GB DDR3 RAM, Nvidia GTX470, 1.5TB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av syndrom:

Ser fint ut. Enda nackdelen som Fractal Define-ägare är att man får leta med ljus och lykta efter controllers med touch/tryckknappar och som täcker en 5.25a

Det får du göra med de flesta chassi som har dörr i fronten

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av syndrom:

Ser fint ut. Enda nackdelen som Fractal Define-ägare är att man får leta med ljus och lykta efter controllers med touch/tryckknappar och som täcker en 5.25a

NZXT Sentry 2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Fläktkontroller

Permalänk
Medlem

Haha... ha.. ha.... Beställde en Scythe kaze server igår...

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Nån som vet var det går att få tag i en Kaze Master Pro 5.25 eller svart Scythe Kaze Master 5.25" Fläktkontroller

Hittar bara Scythe Kaze Master 5.25" i silver :S

Permalänk
Medlem

Var väll tusan att man redan köpt en schyte fläktkontroller idag innan man såg detta :P, aja, får hoppas att den andra är bra.

Permalänk
Skrivet av Lelle91:

Nån som vet var det går att få tag i en Kaze Master Pro 5.25 eller svart Scythe Kaze Master 5.25" Fläktkontroller

Hittar bara Scythe Kaze Master 5.25" i silver :S

SCYTHE Kaze Master 5.25 Black - Sekvencia ingen bra butik men dem har allt och lite till om man orkar vänta i flera veckor på leverans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wasidop:

Haha... ha.. ha.... Beställde en Scythe kaze server igår...

Men den är finare imo

Permalänk
Medlem

Går domhär in i Fractal Define chassin? med tanke på att framsidan är tätt emot "insidan" om ni förstår

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rawet:

Går domhär in i Fractal Define chassin? med tanke på att framsidan är tätt emot "insidan" om ni förstår

Förmodligen inte.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga till er som har tidigare Kaze. Går det att ta av knopparna på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Går domhär in i Fractal Define chassin? med tanke på att framsidan är tätt emot "insidan" om ni förstår

Nope, men jag har köpt en Kaze Server 5,25" ändå, och ska montera den "insjunket" i chassit. Det kommer att se totalt fördjävligt ut och det är heller inte bra med tanke på luftflöde som kan smita in i glappet där uppe istället för att dras genom frontfilterna. Men det får se ut hur det vill för min del, och glappet går ju alltid att täta på olika sätt.

Visa signatur

5950X, 3090