Tre skärmar utan kloning med 8600gt?

Permalänk
Medlem

Tre skärmar utan kloning med 8600gt?

Hej!

Har en polare som håller på att uppgradera sin skrivbordsrigg.

Han kör för tillfället två st 24" med utökat skrivbord.
Han vill nu köra 2x22" + 1x30"/32".

Han sitter på ett 8600 GT och har grafikmässigt inget större behov av mer kräm från grafikkortet.
Problemet är att han vill ha desktoppen på endast en av skärmarna, dvs utökat på resterande och inga kloningar.

Är lite osäker på hur detta går till, om man måste kirra ett till kort i CF eller om det går att lösa på annat sätt. Han kommer använda alla tre skärmarna samtidigt om det har något med saken att göra!

Tack på förhand.

EDIT: Här är ett exempel

Permalänk

Kan Matrox Dual/triple Head vara något för han kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Kan Matrox Dual/triple Head vara något för han kanske?

Du får förklara lite mer, vet ej vad det är

Permalänk
Medlem

För att din kompis ska kunna köra med 3stycken skärmar så måste han skaffa ett till grafikkort, då hans 8600GT enbart kan driva två stycken skärmar. Eller som LightBlizz sa, skaffa en Dual/triple Head som gör att man kan ansluta 2/3 skärmar till en DVI port på grafikkortet. Jag skulle dock enbart köpt mig en Dual eller triple Head om jag vill spela spel på tre skärmar då dom är ganska dyra, jag skulle ha köpa ett väldigt billigt grafikkort för att driva den 3:e skärmen.

EDIT: Kan väl ge en kort förklaring till Matrox Dual/triple Head. Det är en produkt som gör att du kan ansluta 2 eller 3 stycken skärmar till en DVI port, varför man vill använda denna sak är att datorn ser alla skärmarna som en skärm, det blir en riktigt cool upplevelse att spela t.ex bilspel, FPS spel på 3 stycken skärmar då man ser väldigt mycket omkring sig. För i windows 7 så finns inte detta alternativ längre att alla skärmarna räknas som en utan dom är en för sig.

Visa signatur

Tofu bud