Gainward GTX 295 stänger ner datorn

Permalänk
Medlem

Gainward GTX 295 stänger ner datorn

Hej. Jo jag har ett gainward gtx 295 som slår av datorn efter några minuters spelande. Altså skärmen lägger av men datorn verkar vara på i bakgrunden. Har provat med rivatuner och dragit igång fläkten på 100% men ingen skillnad. Kortet blir himla hett men jag har aldrig klockat det. Inte ens om jag spelar ett gamalt spel som far cry kan jag spela mer än 5 minuter max. Har just flyttat över kortet till en annan dator och provat far cry men det blev likadant där. MÅSTE man ska köpa värre kylning för att ens kunna spela ett spel? Vad kan jag göra? Borde jag behöva klocka ner kortet? Har haft kortet i 1,5 år men jag får för mej att detta började när jag installerade windows 7 /64bit)...har provat olika drivers oxo men inget verkar hjälpa.
Heeeelp!!!

Permalänk
Medlem

Kan vara nätaggregatet. Vad har du för nätagg och vad satt det i den du testade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kan vara nätaggregatet. Vad har du för nätagg och vad satt det i den du testade?

har ett corsair 750 i och i den jag provade hadde jag ett corsair 550w
men det ska väl vara lugnt väl

Permalänk
Medlem

1) Läs vad jocke92 skiver
2) Blås med tryckluft på kortet för att rensa bort damm
3) Hur varmt blir kortet?

Ja, 750W ska vara helt lugnt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Kan vara nätaggregatet. Vad har du för nätagg och vad satt det i den du testade?

vet inte om detta e mycket men just nu i windows endast e temp på 78 grader på gpu och 63 på pcb...använder gpu-z o kollar...har inte testat när jag spelar men den brukar ju ändå slå av skärmen så jag kan inte se det ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

1) Läs vad jocke92 skiver
2) Blås med tryckluft på kortet för att rensa bort damm
3) Hur varmt blir kortet?

Ja, 750W ska vara helt lugnt.

hmm den stiger hela tiden enbart i windows 83 gpu och 66 pcb nu

Permalänk
Medlem

Tanka furmark och låt det bränna på. Du kan hålla koll på tempen samtidigt. Tempen i windows är ju hög. Skulle det stiga över 100 får du blåsa ren kortet med tryckluft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Tanka furmark och låt det bränna på. Du kan hålla koll på tempen samtidigt. Tempen i windows är ju hög. Skulle det stiga över 100 får du blåsa ren kortet med tryckluft.

okej...tack för tipset...ska fixa detta och återkomma imorgon typ