Asus Eee PC med Ion 2 snart i butik

Permalänk
Melding Plague

Asus Eee PC med Ion 2 snart i butik

Asus lanserar netbooken Eee PC 1201PN. Under skalet huserar nästa generation Ion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och när kommer den med en dubbelkärning atom? Eller är det windows som sätter stopp på det?

Kommer inte att köpa förrän det kommer ivf, grymt bra med ion 2 iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Skulle vilja se snabbare samarbete mellan Nvidia och partners... det var länge sedan man hörde om ion 2 första gången och då var ju antagligen hårdvaran redan färdig. Förra Ion fick man ju knappt känna på utan den version som mest används var "LE" vilket innebär att man fastnar på dx9 stöd, och nu är dx11 här sedan mer än ett halvår tillbaka.

Nej tummen ur röven tack Annars köper jag hellre en krympt laptop med Amd's dx11 alternativ.

Permalänk
Medlem

Vad fan är det som är netbook över den här datorn? Fyller ju inte en enda netbookriterie.. lägg till 1000kr och få en UL30 med allt bättre, tom batteritid.

Permalänk
Medlem

Min Far måste ha ny dator, vi har kollat på lite olika och han vill ha en 12-13", denna kanske vore nått fast vi har kollat på Acer'n med 10 timmars batteri-tid

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Tänk vad bra det skulle kunna bli om dom stoppade in en dual core. Helt sanslöst att Atom fortfarande görs i en kärna. Vad ska man med det till?

mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Tänk vad bra det skulle kunna bli om dom stoppade in en dual core. Helt sanslöst att Atom fortfarande görs i en kärna. Vad ska man med det till?

mvh

Det finns flera Atom idag som är dualcore? Jag har en D330 själv som är dualcore. Detta är förmodligen Atom Z510 som också är dualcore.

ION2 är för övrigt inget att hänga i julgranen, om det inte vore för att Z510 är en lite bättre processor än D330 så är det inte mycket fördelar med ION2. Oftast är det till och med sämre än gamla ION.

Om jag inte minns fel så var de tvungna att uppgradera ION för att Intel bytte arkitektur eller liknande, de var iallafall tvungna att modifiera kretsen lite, därför blev det ION2.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Själv så äger jag en, iaf värdig att kallas för netbook,1005ha

Utan tvekan att jag hellre hade slösat pengarna på en UL30!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Och när kommer den med en dubbelkärning atom? Eller är det windows som sätter stopp på det?

Kommer inte att köpa förrän det kommer ivf, grymt bra med ion 2 iallafall.

Håller med, aldrig att jag kommer köpa en enkel atom, slöare får man leta efter. Men alltid trevlig med ION2

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Jag har en 1201N. Är supernöjd. förutom batteritiden. =(
Den har ju dualcore med HT. så windows ser 4 cores. Är inte alls slö på det jag gör med den.

Men så den här nya versionen har inte dualcore som lillebrodren har? mycket skummt.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros