Permalänk
Medlem

känt landmärke i sthlm?

finns de nå tjänt landmerke i stockholm mer än stats huset?
Globen kanske?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Mårten Trotzigs gränd är ett känt landmärke.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Kaknästornet?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Grymt!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

kända landmärken i gbg då?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Gasklockan, lisebergstornet, läppstiftet, masthuggskyrkan är några ja kom på lite snabbt.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Kungahuset i stockholm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Kungahuset i stockholm?

Slottet!

Permalänk
Skrivet av jycken:

Jag skulle dock säga att "Slottet" är en mer allmän sak. T.ex. har väll sveriges kronprinessa ett eget slott någon stans? Och det finns ju bra många mer än ett slott i sverige!

Permalänk
Skrivet av akn3:

kända landmärken i gbg då?

I Göteborg: (förutom de som Holic redan nämnt) skansarna, det vill säga Skansen Kronan och Skansen Lejonet, och Eriksbergskranen.

I Stockholm: Svampen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bratsen fungerar som landmärke. De pekar alltid mot stureplan. Säkert som polstjärnan.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Jag skulle dock säga att "Slottet" är en mer allmän sak. T.ex. har väll sveriges kronprinessa ett eget slott någon stans? Och det finns ju bra många mer än ett slott i sverige!

Men alla kallar det för slottet, så..
Slottet!

Permalänk
Skrivet av feliQ:

Men alla kallar det för slottet, så..
Slottet!

+1 på den

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Bratsen fungerar som landmärke. De pekar alltid mot stureplan. Säkert som polstjärnan.

Eller snarare, alla brats leder till svampen.

För er som inte känner till svampen så är det ett "konstverk" i centrum av Stureplan.

Permalänk
Medlem

svampen it is!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Testpilot

Svampen är ju ändå ett landmärke i Örebro
Svampen, Örebro - Wikipedia

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Skansen fö fan

Permalänk