Valve lanserar Steam för Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Säger ganska mycket om vilken nivå Macs OpenGL-drivare ligger på. Om fler spel ska portas som är mer krävande än Portal så kanske man vill behålla någorlunda hög FPS.

Dessutom så är det här med ett GTX285. Hur många Mac:ar kommer med GTX285? Om skillnaden mellan Windows och MacOS drivrutiner är så pass stora så kanske de Macar (läs: de flesta) som sitter med GPUer från förra generationen - som inte ens då var särskilt snabba - få dra ner på inställningarna rätt rejält. Och det är inte för att de sitter på sämre hårdvara, utan för att de sitter på sämre drivrutiner.

Givetvis, men det är ändock så att det kort (förra generationen) presterar fullt spelbara saker.
Det är ju ingen mänsklig rättighet att ha samma utvecklingsresurser till ett os som inte når upp till 10% av marknaden, då får man ju ta en sådan sak som att köpa ett värre kort för att det ska fungera "bra" såsom pingvinkramarna gör när de väljer hårdvara.

Skulle "rätt" vara "rätt" så borde nvida göra som de gör med quadro-drivarna. Nichade marknader får betala högre pris. Lägger du på ett par hundringar på korten till efi-kapabla kort från nvidia/ati så kan man säkert få lite bättre krut.

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att klienten är släppt. Själv hoppas jag på en Linux-klient.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort några inlägg som bröt mot § 1.6 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Vet att detta inte riktigt stämmer nu för tiden men bilden fick ändå mig att skratta lite

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Vet att detta inte riktigt stämmer nu för tiden men bilden fick ändå mig att skratta lite

Tyckte också den var rolig, men musen är från mitten av 90-talet (inte ens USB utan Apples gamla ADB) och om man nu råkar ha en enknappsmus så kan man ctrl-klicka för högerklick.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Vet att detta inte riktigt stämmer nu för tiden men bilden fick ändå mig att skratta lite

haha! lite fail att det är en högerklicks-portal när det bara finns vänsterklick

Permalänk
Medlem

Nu har Half-Life 2 serien släppts också.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.