Skippa "kärringknuten" - knyt skorna med hållbar knut!

Permalänk
Avstängd

Skippa "kärringknuten" - knyt skorna med hållbar knut!

Hej!

Ville puffa lite för denna sidan då jag tycker den är bra: detta med att knyta skosnören kan tyckas obetydligt men jag tycker denna idén att knyta skosnören är bra då man går mycket (iaf jag:)) i en storstad.;)

Ian's Shoelace Site - Introduction

Ha så kul i knut-land och grattis till ett bekvämare liv där du förhoppningsvis slipper "knyta om" skona i tid och otid p g a att knuten går upp i tid och otid och i de mest oönskade situationer: begravningen, föreläsningen, shoppingturen, you name it.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Jo det ser bra ut, men knappast affärsmässigt.:) Men säkert bra på löpbanan där man springer och belastar "knutpunkten" på ett annat sätt än om du går i stan.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Mina knutar går aldrig upp
Men jag knyter på nåt sätt ingen tidigare skådat, de flesta tycker att jag gör det skitkonstigt

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Mina knutar går aldrig upp
Men jag knyter på nåt sätt ingen tidigare skådat, de flesta tycker att jag gör det skitkonstigt

Oki, en bild kanske?:) Iaf tycker jag att det är viktigt att funktionaliteten och sen estetiken går hand i hand.^^ Vill undvika att det ser "slaffsigt" ut.:) Så jag är nöjd med nämnda knutsida.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag slår en knut på varje sida om skosnöret och sen klipper av snöret där. Klart.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Oki, en bild kanske?:) Iaf tycker jag att det är viktigt att funktionaliteten och sen estetiken går hand i hand.^^ Vill undvika att det ser "slaffsigt" ut.:) Så jag är nöjd med nämnda knutsida.^^

Asså, rosetten är väl som de flesta andra, men mina brukar inte glida isär i alla fall
Fixade lite bilder på proceduren

Men jag brukar faktiskt inte knyta så ofta, jag brukar bara dra åt mina skosnören lite o sen stoppa ner dem i skorna, funkar och ser snyggt ut

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Loafers

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Knyter skorna lite halvlöst med en vanlig dubbelrosett en gång och gömmer den bakom flärpen. Håller alltid tills jag köper nya skor nått år eller två senare. Samma sak gäller iof löpar-skorna som är typ 4 år gammla nu.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiis:

Jag slår en knut på varje sida om skosnöret och sen klipper av snöret där. Klart.

Där ser man, ser ju funktionellt och bra ut.:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Martiis:

Jag slår en knut på varje sida om skosnöret och sen klipper av snöret där. Klart.

japp kör samma metod då man är lite för lat för att knyta skorna

bara dra å så dom sitter lite lagom hårt slå en knut på vardera skosnöret mot hålet klipp i lagom längd.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Kört med "Ian Knot" i drygt 2 år nu, förstår inte hur man kan ha knutit skorna på något annat sätt. Gör man det snabbt så fungerar det t o m som ett trolleritrick.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

jag kör på en dubbelknut under tungan, funkar ganska bra. För lat för att knyta pjuxxen varje gång man ska dra på dem..

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Skosnören? Riktiga män använder paracord.

550 Cord Bootlaces

Paracord Shoelaces

Permalänk
Medlem

Knut som aldrig går upp + bekväma skor + skohorn = insta win! Behöver aldrig knyta skorna, t.o.m skohorn har blivit överflödigt då skorna bara nästan glider på.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Martiis:

Jag slår en knut på varje sida om skosnöret och sen klipper av snöret där. Klart.

Håller verkligen de där o.0? Tror nog inte jag ska testa. dom kommer bara gå sönder säkert:P

Så där ser iaf mina knutar ut.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Håller verkligen de där o.0? Tror nog inte jag ska testa. dom kommer bara gå sönder säkert:P

[img]https://dl.dropbox.com/u/1368291/P16-05-10_19.54.JPG[ /img]
Så där ser iaf mina knutar ut.

Jag har ett par skor som jag har haft det på så i två sommrar som mest, och det ser inte ut att vara något problem än. (Var tvungen att springa ned och kolla )

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Skaffar man bra skor behöver man bara knyta skorna en gång.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Det är väl knappast någon som knyter sina skor med en käringknut.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ilja:

Det är väl knappast någon som knyter sina skor med en käringknut.

Hahaha reagerade på det med

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ilja:

Det är väl knappast någon som knyter sina skor med en käringknut.

Är väl många av dem som har sina skor lite löst som gör så?

Själv så knyter jag alltid upp skorna innan jag tar av mig dem... har aldrig haft så bråttom att jag har behövt stressa på mig skorna... och ifall skosnöret redan är knutet på skorna så är det antingen ett rent helvete att försöka kränga på sig dem, eller så sitter de för glappt. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

Skaffar man bra skor behöver man bara knyta skorna en gång.

Varenda par skor jag nånsin haft som jag gjort så med har skavts i hälen rätt snabbt. Timberland, Nike, mfl.
Måste knyta upp och knyta om när jag går. Tvivlar på att engångsknuten skulle fungera ens med hårt bruk av skohorn.

Jag vet inte om jag gör en kärringknut för jag har inte energi att försöka följa tråden i trådskaparens knutsida, men om det är en 'rosett' så. Vissa sko/r/snören jag haft har gått upp flite för ofta, andra har hållit hela tiden.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kolsvart Katt:

Varenda par skor jag nånsin haft som jag gjort så med har skavts i hälen rätt snabbt. Timberland, Nike, mfl.
Måste knyta upp och knyta om när jag går. Tvivlar på att engångsknuten skulle fungera ens med hårt bruk av skohorn.

Jag vet inte om jag gör en kärringknut för jag har inte energi att försöka följa tråden i trådskaparens knutsida, men om det är en 'rosett' så. Vissa sko/r/snören jag haft har gått upp flite för ofta, andra har hållit hela tiden.

Jag byter skor var tredje år. Knyter skorna 1 gång.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Jag byter skor var tredje år. Knyter skorna 1 gång.

Använder du skohorn varje dag?
Jag tror knappast jag är undantaget här, menar, knyter man en gång knyter man rätt hårt, annars blir det fladdertofflor, och knyter man hårt går hälen rätt hårt mot häldelen av skon när man tar av sig och sätter på sig den.

(Inte har jag ankfötter heller.)

Man får ju höra 'Knyt skorna varje gång annars går de sönder' när man är liten, och för mig stämmer det som sagt

Lite beror det förstås på vad för sko det är, går i ett par låga dr martens nu som mest är av läder, de skulle jag inte tro går sönder i hälen så lätt, medan ett par med mer grejs i hälen har lättare för det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Är väll bara att slå en vanlig rosett? Jag får knyta om skorna 2 ggr per år ungeför för att de går upp, kan man väll ta

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Varenda par skor jag nånsin haft som jag gjort så med har skavts i hälen rätt snabbt. Timberland, Nike, mfl.
Måste knyta upp och knyta om när jag går. Tvivlar på att engångsknuten skulle fungera ens med hårt bruk av skohorn.

Jag vet inte om jag gör en kärringknut för jag har inte energi att försöka följa tråden i trådskaparens knutsida, men om det är en 'rosett' så. Vissa sko/r/snören jag haft har gått upp flite för ofta, andra har hållit hela tiden.

Köper endast skateskor (även fast jag bara åker skateboard på mitt xbox), grymt bekväma, snyggare än snyggast och så jävla enkla att sköta.

Knyter dom en gång, dom sitter aldrig åt utan är alltid mjuka.. Men jag kan springa som en gepard och dom sitter fortfarande perfekt.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield