Läckta specifikationer för Geforce GTX 465

Permalänk
Skrivet av Old KnotVillage:

jag har alltid kört nvidia men jag börjar på allvar undra vad dom håller på med... slut på kaffet i fikarummet?

Fast AMD X6 ligger ju i samma kategori, floppkategorin.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Old KnotVillage:

Fast AMD X6 ligger ju i samma kategori, floppkategorin.

Pff, vet inte om man ska kalla en hexacore för 2000 kr för en flopp direkt, då den presterar ungefär som en i7 930. Du kan knappast jämföra den med intel's x6 som kostar runt 10 000 kr.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alliie:

NVIDIA GeForce GTX 470 Review - Page 14

Enligt dom här testerna så tycker jag att GTX 470 är ett bra och prisvärt kort. Det är bättre på tesselering än ATI-korten och hanterar AA på ett bättre sätt så att man inte förlorar för mycket prestanda. Tesselering kommer vi se mer och mer av i spel, så kortet kommer bara bli mer prisvärt med tiden. Dessutom har kortet varit ute en kort stund och drivrutinerna kommer förmodligen förbättras också. Och PhysX är inte så dumt heller, åtminstone inte för dom som spelar spel med PhysX och gillar realistiska effekter.

Tesselering kommer säkert komma mera, men absolut inte i de nivåerna vi ser i testprogrammen (unigine heaven osv.) Det kommer fortfarande vara grafiken som drar prestanda, inte tesselering. Man ska aldrig köpa datordelar som kan vara bra att ha "med tiden". Tung tesselering kommer väl komma lagom till nästa generations grafikkort, och då kommer fermi vara lite slött ändå. Det är som att köpa en phenom x6 till att spela med nu, "för att om något år så kommer spelen stödja 6 kärnor", då kommer phenom x6 inte vara mycket att hänga i granen ändå. Man ska köpa det som är bäst för stunden.

Sen angående physx så tycker jag inte det ger något (köpte ett 9800gt som jag sedan satte som detikerat physx-kort, enbart för att få physx). Enda spelet jag tycker de arbetat in physx ordentligt i är mirrors edge. Alla andra spel har de satt in lite hängande dynamiska skynken på ett fåtal ställen för att nvidia ska glänsa lite, verkar som att det tar lång tid att få in dynamisk fysik i ett spel. Sen när man kommer ifrån dessa plattser de lagt ner lite tid på så är spelet like stelt som vanligt..
I Metro så har de lite hängande skynken i början av spelet, sen ser man inget mer av physx. Alla andra textiler i spelet är stela som vanligt osv. Ganska slött. dessutom körs ju physx nästan lika bra på cpun nu mera.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg