Vilket BIOS ska jag välja ?

Permalänk

Vilket BIOS ska jag välja ?

Har ett XFX Radeon HD5850 som har en låst volt och ett låst MHz läge, det går bara till 765MHz.Så om jag nu ska flasha BIOS i grafikkortet så jag kan klocka det mycket mer, vilket BIOS ska jag då ta ?
Vart hittar man alla dessa BIOS som passar ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Om du har referensversionen så ska du skaffa antingen MSI eller Asus bios beroende på vad du känner för.

techPowerUp! :: Video Bios Collection

Därifrån får du klara dig själv

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Tror jag har samma kort ifråga, men jag flasha inte mitt utan jag läste här i någon tråd och fick fram till att man kunde ändra i en configfil till Afterburner så att det tog kort som inte var asus eller msi också.
Kommer dock inte ihåg hur man gjorde men sök lite så slipper du flasha

Permalänk
Skrivet av Kerl:

Tror jag har samma kort ifråga, men jag flasha inte mitt utan jag läste här i någon tråd och fick fram till att man kunde ändra i en configfil till Afterburner så att det tog kort som inte var asus eller msi också.
Kommer dock inte ihåg hur man gjorde men sök lite så slipper du flasha

skulle rekomendera att testa det först. slipper du förstöra garantin på ditt kort med att flasha om bios'et på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle rekomendera att testa det först. slipper du förstöra garantin på ditt kort med att flasha om bios'et på det.

Bara för att man kanske råkar göra fel när man flashar betyder det inte att kortet är dött dvs du kan alltid flasha tillbaka till orginal bios. Går inte att se att det är flashat då.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Bara för att man kanske råkar göra fel när man flashar betyder det inte att kortet är dött dvs du kan alltid flasha tillbaka till orginal bios. Går inte att se att det är flashat då.

Mången kort har dött av felektigt BIOS flash, och NEJ man kan inte alltid rädda kortet ifråga. Använd sök funktionen så kan du hitta minst ett par hundra länkar till sönderflashade kort och det bara på denna forum. Kan du inte starta kortet, kan du inte flasha tbx heller.
Så man ska vara försiktig och veta vad man håller på med.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

Mången kort har dött av felektigt BIOS flash, och NEJ man kan inte alltid rädda kortet ifråga. Använd sök funktionen så kan du hitta minst ett par hundra länkar till sönderflashade kort och det bara på denna forum. Kan du inte starta kortet, kan du inte flasha tbx heller.
Så man ska vara försiktig och veta vad man håller på med.

precis och jag syftade inte på att du riskerar att sabba kortet men det är också en anledning till att testa låsa upp programmet först

när du flashar om bioset på ditt kort bryter du garantin på kortet då du gör en modfiering på kortet. så skulle det gå sönder så kommer du inte få ett nytt kort i ersättning även om du har garanti på det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows