Geforce 470 lurendrejeri på blocket?

Permalänk

Geforce 470 lurendrejeri på blocket?

Citat:

******* wrote:
jag ser att du är intereserad utav datordelar men att du inet kan så mkt den här fakta går det ej o googla up.. både klockfrekvensen på Gpun och ramen är högre och kortet väger 450gram mer pga ny kylning som är inte som i andra GTX470

Frekvens 607 MHz

Frekvens: Original 607Mhz -- SOC 697Mhz "90Mhz mer på en Nvida kort är extremt mkt"
RAM Frekvens: Original 3348Mhz -- SOC 3552Mhz
Memory bandwidth: Original 133.9GB -- SOC 169.4GB

som jag sa 15-20% snabbare.. enligt vilka tester ju egna SOC motsvarar GTX480 ända skillnaden är strimprocessorer och memory bit width.. Haven 2.0 benchmark: original kort 459p SOC 612p
Settings: Extreme 1980x1080..
Bad Company: Vanlig 40-60fps
SOC 55-85fps
osv
osv
osv
osv

Date: Sun, 16 May 2010 20:55:21 +0200
From: ********
To: **********
Subject: Re: Ang. Grafikkort Nvidia GTX470 Gigabyte

Gainward GeForce GTX 470 Mini HDMI Dual-DVI 1280MB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkort (PCI Express)

Välj och vraka. Är iof inte gigabyte men vem bryr sig när alla kort är lika dana.Vad har korten för klockfrekvens? Det du snackar om med OC tror jag att de största hårdvarusajterna hade haft lite koll på, och enligt de så finn det inte några OC än. Och vad skulle det vara som gör att korten är "15-20% snabbare", enligt vilken test? Soppa på en spik eller?

On 2010-05-16 20:38, ********** wrote:

asså vart kan man hitta den för 3200kr? det här är S.OC variant och denfins inte ens i sverige ifall du är intereserad så har jag 4a st kvar.. mvh daniel "S.OC = Super Overclockt och är 15-20% snabbare en en vanlig GTX470"

Date: Sun, 16 May 2010 18:56:49 +0200
From: *********
To:**********
Subject: Re: Ang. Grafikkort Nvidia GTX470 Gigabyte

Tänkte bara kolla om det var en gammal annons, för man kan ju få ett nytt 470 från butik för 3200kr.
Hare gött

On 2010-05-12 22:20, ****** wrote:

har redan sålt 4a st för 3200kr har bara 2st kvar och minsta jag vill gå ner är 3199kr.. mvh daniel

> Subject: Ang. Grafikkort Nvidia GTX470 Gigabyte
> To: **********
> Date: Wed, 12 May 2010 21:16:17 +0200
> From: *********
>
> Maila mig när kortet börjar närma sig 2500kr
>
> Annonsen finns på Grafikkort Nvidia GTX470 Gigabyte | Göteborg | Blocket
>
> Kommer du att skicka varan som paket? Se vad det kostar här:
> Skickaguiden - Posten.se
>
>
> ----------------------- Info från blocket.se ------------------------
>
> Du kan lägga till en film i din annons - just nu gratis!
>
> ---------------------------------------------------------------------
> Brevet skickades via ett webb-formulär på Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad angående
> din annons "Grafikkort Nvidia GTX470 Gigabyte".
>
> Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
> förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
> om avsändarens e-postadress (********) är korrekt angiven.
>
> Utskicket gjordes från ip-nummer ******* klockan 21:06 den 12/05 2010.
> ---------------------------------------------------------------------
> Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad | Sveriges största Köp & Sälj marknad

Ja vad säjer ni?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Be om en screenshot på GPU-z.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur han försöker lura dig

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Om grafikkortet är överklockat så har han i så fall gjort det själv, för enligt Gigabyte själva så har de endast ett GTX 470 som är överklockat. Det är dessutom minimalt överklockat till 630 MHz på core, dvs. 27 MHz överklock. Kortet på bilden i annonsen är den vanliga oöverklockade varianten GV-N470D5-13I-B, dvs. samma som på prisjakt.

Permalänk
Skrivet av mini-ryttge:

Jag förstår inte riktigt hur han försöker lura dig

Han försöker ju sälja ett kort som kanske inte finns eller?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Bättre köpa ett i butik, prisskillnaden är ju minimal + eventuellt framtida garanti problem som du kan få.

Permalänk

men köp ett nytt ist för köpa ett kort för samma pris utan garantin, dummaste du kan göra när han säljer det för nypris.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Paronfesken:

Han försöker ju sälja ett kort som kanske inte finns eller?

Hänvisa honom till den här tråden så kan han ju försöka förklara sig här, skulle vara intressant. ^^

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Hänvisa honom till den här tråden så kan han ju försöka förklara sig här, skulle vara intressant. ^^

Skickade ett mail till han får se om han kommer in och förklarar sig.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

spännande
annonsen ser ut att vara borta XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Duktigt med båg o bluff.

1. 90mhz mera på core, knappast.
2. 450gram mera än ref kylningen... =/

Men som Dino säger. Be han skicka bild på GPU-Z.

"jag ser att du är intereserad utav datordelar men att du inet kan så mkt den här fakta går det ej o googla up.."

Om korten existerade hade det funnits på tillverkarens hemsida ffs...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Man kan få det för 1kr verkar det som, priset är 3200kr? sen skriver han " och minsta jag vill gå ner är 3199kr" Han går alltså NER 3199kr, han går inte ner TILL 3199kr

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kunde inte ens förstå vad han försökte säga,
svenskan var hopplös.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför överhuvudtaget titta på sådant när det ändå inte är billigare än normalt, jaja kanske en hundring eller två men utan garanti och allt annat?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Varför överhuvudtaget titta på sådant när det ändå inte är billigare än normalt, jaja kanske en hundring eller två men utan garanti och allt annat?!

Jag la ju ett bud... Eller hur handlar du saker?

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Paronfesken:

Jag la ju ett bud... Eller hur handlar du saker?

Jo, och det är därför jag frågar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)