Deltaco dyker in i SweClockers forum

Permalänk
Melding Plague

Deltaco dyker in i SweClockers forum

Den välbekanta distributören Deltaco gör entré i SweClockers forumavdelning för butiker och tillverkare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi kan ju inte handla därifrån ju

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

ända sen jag var 14bast (15 år sedan) å jobba extra på Berendsen Data så har min farsa som var inköpare kontakt med Deltaco, å ända sen dess har man vettat att dem ändast är säljer till ÅF. Vad är nytt ?? skall ni börja sälja till priv personer?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Företaget jag jobbar åt köper av deltaco och jag hoppas att detta blir ett vaknande för deltaco, deras sortiment är så gott som obefintligt och kvalitéts fattigt.

Permalänk
Medlem

väldigt skralt utbud asså.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Deltaco, är det inte dom som gör chokladbollar? Eller det kanske var delicato.

Permalänk
Medlem

Kan inte handla direkt från Deltaco men man kan köpa deras produkter på t.ex webhallen.

WEBHALLEN.com - Avancerad sökning

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

De säljer ju som sagt bara till återförsäljare och ser man till deras egna utbud så har de bara produkter i budget-klassen. No offence men vissa av deras produkter håller väldigt tveksam kvalité och brukar inte vara så vackra att fästa blicken på, se chassin framför allt för att inte tala om nätaggregaten som man handskats med en del. Min poäng är att jag inte ser riktigt varför vi swec-medlemmar skulle vara intresserade av Deltaco, de har som sagt inget i mid, high-end klassen som de flesta här köper.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Det står i nyheten att Asus finns representerade i forumet - var kan man hitta dem?

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Ni klagar på att de inte säljer direkt till privatkunder, men ingen klagar om samma sak när det gäller Fractal Design, som också är representerade på sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicklas1988:

Det står i nyheten att Asus finns representerade i forumet - var kan man hitta dem?

Bra fråga

Skrivet av Sir. Haxalot:

Ni klagar på att de inte säljer direkt till privatkunder, men ingen klagar om samma sak när det gäller Fractal Design, som också är representerade på sweclockers.

Med skillnaden att Fractal Design är en tillverkare av populära produkter medan Deltaco är en distributör som många uppenbarligen inte hört talas om.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Permalänk
Medlem

Kanske dags att göra ett röj där? med tanke på att vissa senast var aktiva för 2-3 år sedan? Ser inte jätteproffsigt ut.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Med skillnaden att Fractal Design är en tillverkare av populära produkter medan Deltaco är en distributör som många uppenbarligen inte hört talas om.

Deltaco har vissa egna produkter, men dessa är något mellan skräp och prisvärt och alltid hemsk design på

Permalänk
Hedersmedlem

Deltako har dock en hel del "ovanliga" grjjer som jag i alla fall har haft nytta av. tex var de bland de första jag hittade som hade sådana bra 2,5tums hotswap låda för 2 diskar monterat i 3,5tums plats.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Deltacos sortiment brukar - enligt min erfarenhet - kännetecknas av OK kvalitet till konkurrenskraftiga priser. Jag har köpt många Deltaco-produkter genom åren, främst enklare saker typ PCI-kort för extra USB-portar, hårddiskkabinett etc.

Hittills har jag alltid blivit nöjd!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Ahh, nice! Det känns ju helt omöjligt att få tag på Asus annars.

Edit: Testade dra iväg ett meddelande nu till Nordic_Asus, får hoppas att han har vidarebefodrat till sin mail - för det var månader sen han var inloggad

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem

Deltaco gör mycket bra smågrejer till datorer. Nätaggen duger fint i lite mindre krävande datorer. 4-500W. Det skulle va väldigt intressant att få med Deltaco i Sweclockers Nätaggsdatabas! Jag har själv använt ett par deltacoagg till bekanta och kan säga att jag är mycket nöjd hittils!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

deltaco är grymma på kablar och adaptrar. 90% av alla kablar i vanliga datorbutiker är deltacoprylar

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

De säljer ju som sagt bara till återförsäljare och ser man till deras egna utbud så har de bara produkter i budget-klassen. No offence men vissa av deras produkter håller väldigt tveksam kvalité och brukar inte vara så vackra att fästa blicken på, se chassin framför allt för att inte tala om nätaggregaten som man handskats med en del. Min poäng är att jag inte ser riktigt varför vi swec-medlemmar skulle vara intresserade av Deltaco, de har som sagt inget i mid, high-end klassen som de flesta här köper.

+1

Att man förmodligen har någon deltaco kabel i burken är ju bara att beklaga. Kanske därför den krashar ibland också?
Kan tänka mig att en del faller för det låga priset och att det faktiskt dyker upp lite udda prylar där först.
Men synd att de ska få någon uppmärksamhet här överhuvudtaget.
En fördel är ju förstås att swecare lätt kan diskutera med någon ansvarig när prylarna går sönder.

mvh

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX