Crossfire med 4770 = ingen skillnad?

Permalänk
Medlem

Crossfire med 4770 = ingen skillnad?

Hej alla här på swec.
Jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha besvarade.
Första frågan är : Jag köpte ett till grafikkort idag och lade in det i datorn, satte på CF-bryggan, satte i 6-pin's kontakten och allt annat man ska göra. När jag sedan startat datorn står det att det finns ny hårdvara etc, ATI CCC dyker också upp och meddelar mig om att jag kör CF. Allting verkar normalt, men när jag benchar spel som jag har ser jag INGEN skillnad alls, samma sak med 3DMARK. Vad ska jag göra?
Har alla nyaste drivisarna till all hårdvara osv, jag tror att ni här kan datorer bättre än mig och därför vill jag gärna ta del av el lärdom.
Fråga nummer två är denna : När mitt nya grafikkort är på ändras fläkthastigheten helt random frå 30% till 56% med ca 2 sekunders mellanrum. Jag har ställt in fläkthastigheten till 33% manuellt så att den stannar där, men den vill ändå ändras. Samma sak händer när den är på auto. Jag kan också påpeka att cd'n med drivrutinerna inte går att starta, det står endast "Setup application has stopped working" och man kan då välja att stänga av programmet eller att kolla efter lösning på internet.
Tack för alla svar i förväg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMuO:

Hej alla här på swec.
Jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha besvarade.
Första frågan är : Jag köpte ett till grafikkort idag och lade in det i datorn, satte på CF-bryggan, satte i 6-pin's kontakten och allt annat man ska göra. När jag sedan startat datorn står det att det finns ny hårdvara etc, ATI CCC dyker också upp och meddelar mig om att jag kör CF. Allting verkar normalt, men när jag benchar spel som jag har ser jag INGEN skillnad alls, samma sak med 3DMARK.

Ska man kanske ställa in CF i 3dmark? har dina spel stöd för CF?

Permalänk
Medlem

De spel jag kör har stöd för CF, det är bla Episodes From Liberty City, Assassins Creed 2, Splinter Cell's Conviction och Crysis.
Jag har inte sett några som helst förbättringar i spelen. i 3Dmark körs dem ju automatiskt?

Permalänk
Hedersmedlem

Ta hem GPU-Z och se om det visar att du verkligen kör CF.
Satt igång Catalyst A.I.?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kör driver sweeper och ta bort alla grafikdrivisar installera sedan nyaste igen........

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har du för MoBo?

Kanske kan vara så att du bara har en x16-slot?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren!
GPU-Z Visar att det är 2st 4770's och att jag kör dem i CF.

Mitt mobo står i sign, annars : Gigabyte GA-MA790X-UD4 och det står att CF körs båda korten i x8-läge.

Ska försöke det där med driver sweeper nu, vi får se vad som händer då.

Permalänk
Skrivet av iMuO:

Tack för alla svaren!
GPU-Z Visar att det är 2st 4770's och att jag kör dem i CF.

Mitt mobo står i sign, annars : Gigabyte GA-MA790X-UD4 och det står att CF körs båda korten i x8-läge.

Ska försöke det där med driver sweeper nu, vi får se vad som händer då.

Men du har ju ingen sign!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SM-LoD:

Vad har du för MoBo?

Kanske kan vara så att du bara har en x16-slot?

Om det är fallet så skulle knappast det ändra nåt, 4770 skulle knappt ändra i prestanda ens i x4.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 1.6 i reglerna genom att bara innehålla ett citat och texten "+1".

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Om det är fallet så skulle knappast det ändra nåt, 4770 skulle knappt ändra i prestanda ens i x4.

Givetvis, men eftersom man inte visste vad han lirade hade han lika gärna kunna suttit på x1-slot?