OCZ släpper Fatal1ty 750 W

Permalänk
Melding Plague

OCZ släpper Fatal1ty 750 W

Välkända OCZ lanserar ett nytt nätaggregat i gamerserien Fatal1ty.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Håller det bra nivå så är det säkert okej

Permalänk
Medlem

undrar hur många dba det är på den?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Låter ganska prisvärt, blåa dioder istället så hade det varit win

Permalänk

Kom ihåg Zalmans fatal1ty chassie, stod typ varningstexter överallt xD "Hot exhaust"

Permalänk

Fatal1ty... har inte creative ljudkort med det namnet ? är det någon slags sammlings grej eller, vore kul om nån vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Fatal1ty... har inte creative ljudkort med det namnet ? är det någon slags sammlings grej eller, vore kul om nån vet

Det är namngivet efter gamern Fatal1ty.

Finns allt från grafikkort till chassie med hans namn på:P

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Fan jag som trodde Fatal1ty-märkningen(skiten) försvunnit ut från marknaden... men tydligen inte.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Det verkar inte vara något extra bra med det, bara ännu en ursäkt för att ta ut ett högre pris pga ett namn...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Han borde sluta sälja ut sig ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Han borde sluta sälja ut sig ^^

Om du fick lika mycket som han får för att sälja sitt namn är jag säker på att du också skulle sälja ditt!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Kul att de valt att använda en 135mm fläkt så att det blir i princip omöjligt att hitta en ersättare om man skulle vilja byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Om du fick lika mycket som han får för att sälja sitt namn är jag säker på att du också skulle sälja ditt!

Helt Sant frågan är om han ens får några pengar? Kan man verkligen kräva det för en gamertag, dom använder ju inte hans riktiga namn liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

Helt Sant frågan är om han ens får några pengar? Kan man verkligen kräva det för en gamertag, dom använder ju inte hans riktiga namn liksom

han får pengar, mycket.

Permalänk
Medlem

Antar ändå att prispåslaget per nätagg är väldigt obetydligt för hans namn. Om det nu är ett bra nätagg och priset är ok, så skulle jag inte låta namnet vara något negativt även om en del kanske tycker att han har blivit lite passé.

Permalänk
Medlem

Ja, om han inte fick cash så skulle han väl inte hålla på med det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
OCZ
Skrivet av Göteborgaren:

undrar hur många dba det är på den?

23-35dB(A), load dependent

I fall någon missade det i OCZ tråden

Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av OCZ:

23-35dB(A), load dependent

I fall någon missade det i OCZ tråden

Johan

På vilket avstånd då? Och varför A inom parantes? Ganska stor skillnad på enheterna.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

På vilket avstånd då? Och varför A inom parantes? Ganska stor skillnad på enheterna.

Det dyker väl upp i recensioner sen. Kollade en sammanställning på ett antal agg som fanns länkat på deras andra nätagg (OCZ ModXStream Pro 600W), och det var tystast vid idle i det testet i alla fall.
Computer Power User Article - Power Trip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det verkar inte vara något extra bra med det, bara ännu en ursäkt för att ta ut ett högre pris pga ett namn...

Nope, äger 550W varianten som är det billigaste modulära, 80+ 550W-agget jag kunde hitta (köpte det för 650kr). Kan tillägga att dioderna har en fin röd färg och de lyser lagom mycket (dvs det ger agget ett snyggt utseende utan att lysa upp hela chassit).
Tyvärr är agget gjort för att sitta högst upp på chassit (de ickemodulära kablarna är korta) så i mitt lancool pc-k62 chassi räcker kablarna men det ser inte bra ut.

Det är riktigt bra, snygga prisvärda nätagg synd bara att det knappt finns några återförsäljare i Sverige. (köpte mitt från sekvencia vilket är något jag inte rekommenderar)

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk
Medlem

själv sitter man med Creative X-Fi Titanium Fatal1ty PCI Express, galet snyggt kort

Ge mig ett Corsair Fatal1ty HX1337W!

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kom det inte någon nyhet för ett tag sen att OCZ skulle gå tillbaka till kärnverksamheten? D.v.s. minnen och SSD:er.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Kom det inte någon nyhet för ett tag sen att OCZ skulle gå tillbaka till kärnverksamheten? D.v.s. minnen och SSD:er.

och nätagg, de köpte ju upp PC Power & Cooling för ca 3 år sen. De områden jag antar att de lämnar är cpu-kylning, vattenpumpar, fläktar, tangentbord och lite annan kringutrustning.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB