Deamon tools till win7?

Permalänk
Medlem

Deamon tools till win7?

Vill jätte gärna få igång deamon tools på min dator. Blir frustrerad varje gång det där meddelandet kommer upp varje gång jag sätter på datorn.
Det jag just nu fått flash back för att spela är sim city

Någon annan än jag som stött på det här problemet!?!??

Permalänk
Medlem

Vilket meddelande? "Det där meddelandet" är inte direkt hjälpsamt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Vilket meddelande är det?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Det här programmet kräver minst Windows 2000 med SPTD 1.60

Permalänk
Medlem

eller högre. Kernel debuggning måste vara inaktiverad.

Permalänk

Huh? Jag har Daemon Tools på min win7-dator och det fungerar prima... Har du senaste versionen?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

bara ladda ner daemon tools lite funkar utan problem för mig på W7

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Versionen jag använder är "DTLite4356-0091" funkade inte nu när jag har riktiga win7 Ultimate eller evaluation copy.

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem
Skrivet av azgnazg:

Vill jätte gärna få igång deamon tools på min dator. Blir frustrerad varje gång det där meddelandet kommer upp varje gång jag sätter på datorn.
Det jag just nu fått flash back för att spela är sim city

Någon annan än jag som stött på det här problemet!?!??

Det funkar urbra att köra DT på Win7 Ultimate 64bit... dra hem den sneaste versionen och sen kör så det ryker...

Permalänk

CloneDrive funkar annars också smidigt i Win7:
SlySoft Virtual CloneDrive

Visa signatur

Asus P5Q / C2D 3.0 GHZ / Corsair 4GB DDR2 / Asus 5850 1GB / ~4 TB HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timp_da_gimp:

CloneDrive funkar annars också smidigt i Win7:
SlySoft Virtual CloneDrive

+1
SlySoft gör otroligt bra program!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Entusiast

Kör själv Daemon tools Lite till Windows 7 x64. Fungerar felfritt.
Att tänka på är att Lite versionen installerar diverse adwares per default, men kan väljas bort under installationen.

Jag rek. dig att avinstallera daemontools, eventuella adwares samt startar om datorn.
Installerar om Daemon-tools och se till att du väljer bort adwares under installationen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Kör själv Daemon tools Lite till Windows 7 x64. Fungerar felfritt.
Att tänka på är att Lite versionen installerar diverse adwares per default, men kan väljas bort under installationen.

Jag rek. dig att avinstallera daemontools, eventuella adwares samt startar om datorn.
Installerar om Daemon-tools och se till att du väljer bort adwares under installationen.

Vilken version av daemon-tools använder du?
Och det ända tillvalet jag väljer är att ha den i start menyn.

Permalänk
Medlem

Använder själv Virtual Clonedrive sen jag började köra Win 7, detta p.g.a i betan så fungerade inte daemon-tools optimalt/överhuvudtaget. Sen dess har jag fastnat vid det och tycker faktiskt det fungerat smidigare än D-tools! (Finns för övrigt på engelska också, även om texten på hemsidan är svenska)

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Skrivet av azgnazg:

Det här programmet kräver minst Windows 2000 med SPTD 1.60

googla på det så hittar du länk ditt till där du kan ladda ner SPTD 1.78 eller vad det nu har hunnit komma up i

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

googla på det så hittar du länk ditt till där du kan ladda ner SPTD 1.78 eller vad det nu har hunnit komma up i

Tog första bästa så det blev SPTD 1.69 64bit men när jag installerar den så vill den att jag ska starta om och när jag sedan gör det så startar deamon upp och säger exakt samma sak igen.

Och sen när jag klickar på instal filen igen så blir det samma sak igen, för det finns 3 alternativ när jag klickar på den, 1 install, 2 uninstall, 3 cancel. och uninstall går inte att klicka på.

Permalänk
Medlem

Hittade även "DAEMON Tools Lite 4.35.6 (with SPTD 1.62)" som gick att ladda ner, men fungerar ändå inte.
Så tänkte på hur man får av Kernel debuggning?
Det ända skydd jag har på datorn just nu är windows firewall.

Permalänk
Medlem

Känner igen det där med att den vill starta om datorn när den just slagits på, har för mig att jag hade något liknande problem (även om jag använder Vista). Minns dock inte vad jag gjorde för att lösa det. Kör själv med DAEMON Tools Lite 4.35.6 (SPTD 1.62).

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Orkade inte hålla på så jag skaffade Virtual Clonedrive och den fungerar hur bra som helst!

Men tack för all uppoffring!