byte till gammal skärm = seg dator+grafikstörningar?

Permalänk

byte till gammal skärm = seg dator+grafikstörningar?

Jag har haft problem med min skärm och va tvungen att byta så jag tog en lite äldre plattskärm (Benq T720). Men helt plötsligt så blev min dator så mycket segare?
Någon som vet vad problemet kan vara? Jag har fått någon enstaka grafikstörning när jag körde sist, så jag antar att skärmen inte funkar till mitt grafikkort eller nått liknande eller är det någon inställning i datorn som ja ska ändra så blir de bra?

Eftersom att ja bara hade en äldre skärm så kopplade jag med VGA kabel och har en adapter så den passar i datorn.

Permalänk

Tja... det är lurigt att du märker skillnaden på Analog och Digital signalbehandling...
Det är väl bara i spel i så fall (med V-Sync) !? Byt tillbaka och se att det inte är något annat som segar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Hedersmedlem

Ja då vart det gissningar som gäller igen, skulle du kunna upplysa oss om vad du har i burken?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det handlar knappast om inkompatibilitet mellan bildskärm och dator, det tror jag inte existerar. Får du bild så funkar det. Vad var det för problem med förra skärmen? Det kan ju vara grafikkortet/datorn som strulade från början och inte skärmen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB