Permalänk
Medlem

Konstiga drömmar

Har ni någonsin haft nå konstiga drömmar som att ni visste att ni drömde i drömmen och ville ta självmord så man vakna? Det hadde jag nyss för ca 10 minuter sedan då jag somnade.

Jag drömde om att jag var tillbaka till år 100 och allting så nästan likadant ut som just nu fast lite annorlundare. Husen var helt ruttna och den jag bodde i med och det var bara grus på vägen. Orkar inte berätta resten, men det konstiga i drömmen var att jag fick reda på i drömmen att jag bara drömde. Då försökde jag göra allt jag kunde för att ta självmord i drömmen för att vakna irl. Men då tveka jag liite om det var irl eller dröm? Men jag chansa på att det var dröm. Så jag började med att springa över vägen ner till sjön och dränka mig men då kom en bil på vägen i full hastighet och jag vakna. En läskig dröm tyckte jag då jag visste att jag bara drömde och jag kunde knappt komma ur drömmen.
Har ni någonsin haft några liknande drömmar? Berätta gärna dem i tråden

Permalänk

Nu har jag ofta klardrömmar (lucid dream) d.v.s. att jag är medveten att jag drömmer, även om denna förmåga på den senaste tiden har varit dåligt.

På tal om konstiga drömmar så har jag drömt i en dröm. Alltså jag drömde om att jag var ute och joggade o.s.v sedan vaknade jag ur drömmen och gick upp och råkade välta omkull med laptop så den gick sönder. Jag satt där och pillade med den, sedan så vaknade jag ur den sista drömmen och blev helt paff.

Annars brukar jag drömma helt idiotiska saker som att jag sitter på skolan och inget händer, likaså att jag styrketränar på gymmet. Jag hade även en dröm att jag satt på en arbetsintervju och inget speciellt hände. (mer än lite små knasigheter som jag inte tänkte så mycket på)
Så lite mer action i mina drömmar tack! Problemet är om detta inträffar så upptäcker jag att de är en dröm och det då blir en klardröm.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Har inte haft några riktigt konstiga drömmar på ett tag. En lite knasig dröm var att jag drömde om att jag var sen till arbetstränings-tjossan och började springa dit men efter tag hamnar jag fel. Springer runt i området men hittar inte "arbetet" och efter ett tag försöker jag minnas hur jag gjorde förra gången då jag väckte mig själv ur drömmen. Så börjar jag försöka slå mig i ansiktet med handflatan och vaknar med att jag har handflatan mot kinden. Annars så kan jag komma på mig att drömma då jag springer i drömmen iom med att jag inte tappar orken utan kan springa hur länge som helst

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Nu har jag ofta klardrömmar (lucid dream) d.v.s. att jag är medveten att jag drömmer, även om denna förmåga på den senaste tiden har varit dåligt.

På tal om konstiga drömmar så har jag drömt i en dröm. Alltså jag drömde om att jag var ute och joggade o.s.v sedan vaknade jag ur drömmen och gick upp och råkade välta omkull med laptop så den gick sönder. Jag satt där och pillade med den, sedan så vaknade jag ur den sista drömmen och blev helt paff.

Annars brukar jag drömma helt idiotiska saker som att jag sitter på skolan och inget händer, likaså att jag styrketränar på gymmet. Jag hade även en dröm att jag satt på en arbetsintervju och inget speciellt hände. (mer än lite små knasigheter som jag inte tänkte så mycket på)
Så lite mer action i mina drömmar tack! Problemet är om detta inträffar så upptäcker jag att de är en dröm och det då blir en klardröm.

oftast när jag vet vad jag drömt när jag vaknar så har jag i drömmen varit medveten om att jag drömt ^^. go wild!

Fast ibland blire konstigt, ni vet spelet fear? Har inte spelat det själv (ska på dh) men när man sett andra spela det på youtube så trycker dom ofta på Escape knappen när dom blir rädda. Har hänt ett antal gånger när jag drömmer en mardröm och jag trycker på escape (fast är ingen HUD eller att jag spelar eller så, isåfall skulle man ha problem ) men inget händer D:, "shiiiiit" jag vill ut xO.

Annars när jag vet att det är en dröm så brukar jag stanna upp o glo lite, men inte för länge innan jag vaknar med flit då det man jagas av ändå är läskigt :P.

Fast mardrömmarna som man iaf kommer ihåg är sällan, när är riktigt sjuk så kan det hända, men då är jag ju självklart neo-pickard-pikachu grym... vars escape knapp buggar till ibland xD

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem

feber-drömmar är asgrymma Nästan så man längtar efter att bli sjuk

Permalänk
Medlem

För några månader sedan drömde jag i en veckas tid varenda natt att jag hade middagsbjudning och när gästerna hade kommit och satt sig till bords fick jag panik för jag hade ingenting att laga. Undra vad som menades med det?

Permalänk
Musikälskare

Dagen efter jag hade köpt min MacBook Pro drömde jag att den blev repig med massa hål i den

Hoppas de inte var en "sann"-dröm ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Mjo, ibland så undrar man ju om hjärnan har en egen odling av gröna blad.. vissa drömmar är så absurda.

Permalänk
Musikälskare

Kan inte mycket om drömmar men de borde vara så att hjärnan lägger ihop "pusslet" av alla intryck man har fått under dagan/veckan/etc.

När detta händer kan det bli lite korrupta filer som resulterar i drömmar ^^ Var skickar man bugg rapporten? Guds mail någon?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?