Permalänk
Medlem

BK Jumbo vs. Team Avdankad

Idag var det dags att sparka boll i Västerås-korpens division 3 södra. BK Jumbo mötte Team Avdankad. Eftersom jag är skadad, fick Tony stå i mål. Själv hade jag tänkt göra ett kort inhopp bara, men tyvärr hade mer än halva laget valt att stanna hemma och struntat i att meddela mig, så inga reserver var inkallade. Istället var vi två man kort på plan. Trots detta lyckades vi till en början hålla jämna steg med motståndet och trots att vi släppte in 1-0 kunde vi kvittera genom en soloprestation av Per. Vi hann dock tyvärr släppa in ett mål till innan två eftersläntrare kom för att fylla upp laget till fullt manskap. Jag var inte alls van vid att spela ute och sprang mest runt planlöst.

I andra halvlek organiserade vi positionerna och jag tog plats som högerback. En väldigt opassande roll för mig. Jag missade markeringar, gick för högt upp, skymde egen målvakt när Team Avdankad gjorde 3-1, orsakade via hands en straff (som innebar 4-1), fick gult kort, tappade markering så att det blev 5-1 och stod och drällde vid halva plan när det till slut blev 6-1. En enda grej gjorde jag bra. Jag vann boll på mittfältet och tog mig in i straffområdet där jag blev hårt tagen och borde ha fått straff, men det enda jag fick för mitt besvär var en hörna och en blå tå.

Nu är jag skapligt sur. Jag är dålig, så jag tränar och då blir jag skadad. Jag måste trots skadan spela hela matchen för att det är spelarbrist och så är jag sämst på plan och viker mig när jag borde stå upp i egenskap av lagkapten. När jag står i mål skäller jag alltid på utespelarna och nu när jag spelar ute är jag helt hopplös och lämnar målvakten åt sitt öde. Jag går runt och surar och hänger med huvudet och är knappt medveten om att det är match. Det är tamigfan ömkligt. Skärpning till nästa match.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Musikälskare

Bara att rycka upp sig! Försök peppa lite extra inför nästa xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ilja:

Jag är dålig

Du är inte dålig nånstans! Du är Kung Ilja af Sweclockers. Förhoppningsvis blir ni inte två man kort på plan nästa gång så blir det bättre. Kämpa på, jag hejar på er.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Det låter som att du tar lite för mycket ansvar för det dåliga resultatet, att du på egen hand skulle prestera tre och ett halvt bakåt mål (låter som du tar på dig lite av det sista också) verkar smått otroligt. Och imponerande om det nu är så Det är faktiskt ett lagspel, och lagkamraterna måste vara bereda på att täcka upp för eventuella misstag och feltramp.

Målvakten är i sin fulla rätt att skälla och gorma på varenda spelare på plan, det är i princip hans jobb. Korrekt agerande från dig alltså.

Att tappa lusten och känna sig lite nere är ganska standard och normalt när målen börjar springa iväg, i fel riktning.

Tagga ordenligt inför nästa match och gå in stenhårt i alla närkamper, reta upp motståndarna med lite nyp här och där, perfekt vid hörnor för att få dom lite ur balans. Visa ingen respekt för någon, var stenhård. Den som går in hårdast får minst ont är en bra regel.

Glöm inte att det ska vara skoj också

Permalänk