Permalänk
Medlem

Speciellt grafikkorts val

Tjenare!

Var här för några månader sen och bad om hjälp att välja ut ett grafikkort för 2k kronor.
Nu är det så att kortet var jättebra och allt var fint tills det blev problem och jag fick reklamera det.

Har ca 2000kr hos Inet.se att välja ut ett grafikkort för, kör mest gaming så vill självklart få ut ett så bra som möjligt.. Högsta pris några hundralappar över det jag redan har.

Mitt moderkort stöder det som tillåter 2 kort. (I skrivandets stund kan jag inte kolla upp övriga komponenter men kan återkomma med dem om det är av intresse)

2gb ram minne
~2,5 ghz processor

Ja jag vet att dom kommer flaska kortet men byter ut dem så småningom

Ps; Har jag lagt inlägget helt fel så låt mig veta, då jag inte tyckte det passade i "Enda grafikkorts köpa tråden"

Mvh Jesper

Permalänk
Medlem

ATI 5850 eller 5770

Permalänk
Medlem

Eller varför inte lägga sig mitt emellan och ta hem ett 5830? Men absolut ett 5850 om du kan hosta upp slantarna, väldigt bra pris/prestanda-kort

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem

Skulle lätt ta ett 5850 om du har råd, jag är jättenöjd med mitt pcs+ och det klockar bra på stockvolt (Y)

Permalänk
Medlem

HD5830 är mest prisvärt (kampanjen) eller HD5850 om du kan lägga mellanskillnaden.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

tack för alla bra svar!
HD 5850 ligger på ca 3,2k om jag fattar det rätt? och det är en bra bit över vad jag är villig att lägga i nuläget, dock lockar HD5830 en hel del
Tror dom 1000 kronorna kan göra mera nytta i form av ny processor/ram minnen, wouldnt you say?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evendil:

tack för alla bra svar!
HD 5850 ligger på ca 3,2k om jag fattar det rätt? och det är en bra bit över vad jag är villig att lägga i nuläget, dock lockar HD5830 en hel del
Tror dom 1000 kronorna kan göra mera nytta i form av ny processor/ram minnen, wouldnt you say?

Låter bra det!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Det finns 1 XFX Radeon HD5830 1GB + Aliens vs Predator + Stormrise - Inet.se kvar i webblagret, så skynda dig!

Visa signatur

Den som vandrar utan lykta genom natten,
finner ofta sitt beslut så fatalt.

Permalänk
Medlem

5850 kostar snarare under 3k om du köper en billigare variant

Visa signatur

Intel i7 950 oc 4,0ghz , 18gb ram, 6950 crossfire, 11tb lagring.

Permalänk
Medlem

Tänkte lite på att jag läst en hel del om överklockning utav grafikkort, dock aldrig provat det själv.. Hur vänligt är kortet att överklocka?

Permalänk
Medlem

Nästan all kort går väl ca 10% dock är vissa riktiga skitkort som inte ens går 1 mhz

Permalänk
Medlem

Ja men det var mitt speciellt jag hade i tankarna ^^