VGA kylare för Geforce 8800GTS 512

Permalänk
Medlem

VGA kylare för Geforce 8800GTS 512

Hejsan Swec.

Jag är på jakt efter en relativt billig och bra kylare som passar ett 8800GTS 512
ser gärna att det är aktiv kylning.
Har du några tips?

Tack på förhand!
/SpitZen

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk

Arctic Cooling Accelero L2 Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkortskylare
Enligt prisjakt den ända aktiva för under 200kr som passar gf8800 och vet ej om den är bra.

Zalman VF900-Cu - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkortskylare Denna är lite dyrare men jag har haft en och vet att den är bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Arctic Cooling Accelero L2 Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkortskylare
Enligt prisjakt den ända aktiva för under 200kr som passar gf8800 och vet ej om den är bra.

Zalman VF900-Cu - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkortskylare Denna är lite dyrare men jag har haft en och vet att den är bra.

Tack för svaren!
kollar just nu på denna, är den något att ha tror du?
Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Grafikkortskylare

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 + en fläkt. Otroligt bra temps på mitt 8800GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

Kan varmt rekommendera Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 + en fläkt. Otroligt bra temps på mitt 8800GT

Hur många slots tar det om man inkluderar en fläkt?

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Hur många slots tar det om man inkluderar en fläkt?

Kort och kylare är ungefär som orginal sen beroende på vilken typ av fläkt du köper så en eller två slots till.....en "vanlig" 120mm fläkt tar väl ca 1 så totalt 3 då......en sån som jag har totalt ca 3,5 slot

ARCTIC COOLING F12 PRO 120MM - Produktinformation

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kort och kylare är ungefär som orginal sen beroende på vilken typ av fläkt du köper så en eller två slots till.....en "vanlig" 120mm fläkt tar väl ca 1 så totalt 3 då

Lite tjockt då jag kör 2st i SLI kanske

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpitZen:

Lite tjockt då jag kör 2st i SLI kanske

Jag fick dit turbokitet mellan mina 4850 i CF men då var det inte många mm kvar så en vanlig 120 på de övre kortet=glöm det

Fast på de nedre kan du ha en 120mm en som går tystare än den jag har å du hör inget från grafiken

EDIT: vet dock inte hur tätt SLI sitter hade ju lite luft mellan mina 4850-kort

EDIT 2: hade visst större mellanrum än jag minns mellan mina 4850-kort

Visa signatur