Google TV till hösten

Permalänk
Medlem

För det första: @sykes90: haha!
För det andra: Har inte Samsung(?) redan en TV med RJ-45/wi-fi, med möjlighet till youtube och sånt, eller missuppfattade jag TV-reklamen?
För det tredje: HTPC funkar nog bättre, då inte Atom är så där jättebra på HD-uppspelning.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

xD

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Google = Skynet i framtiden

Permalänk
Skrivet av Ahlm:

Google börjar bli som "Buy N Large" i Wall-E filmen!

Yay! Håller med dig där ^^

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Det här är FAIL av Google. Snart kommer ni få se att dom går ut och säger att dom inte menade ersätta TVn utan bara yttligare en "box" ett komplement till vardagsrums underhållningen. Vilket vi definitivt inte behöver! Säg mig, kommer dom sända sport evenmang LIVE i HD kvalite tex? Hur gör dom med kabel licenserna, tänker dom streama kabel tv? eller HD överhuvudtaget? Det krävs minst 720p för att det ska se acceptabelt ut på en platt tv. Och tro inte på vad någon annan säger om det. Det är 2010, allt som inte är HDReady är skräp och ska kastas bort!

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dealerovski:

Det är 2010, allt som inte är HDReady är skräp och ska kastas bort!

Tyvärr ser en hel del filmer tragiskt plastiga ut i HD, där djupet mer liknar pappersteater än verklighet. En del naturfilmer ser häftigare, om än inte realistiska, ut i HD.

Allt annat är definitivt inte skräp, bara det att kanske vi får en allt större andel producerat skräp, och det hjälps inte upp av HD. För min del är det helt klart andra argument som avgör om just det här blir flipp eller flopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Tja, visst är det möjligt att Google i och med sina tjänster får allt större marknad under sig. Ännu så länge har vi dock inte sett något klassiskt fulspel, likt det tidiga DOS- och Browser-kriget. Om Goolge aktivt skulle börja försöka stänga ute konkurrenter och sabotera marknaden skulle det finnas skäl till oro. Annars blir det lite av underdogsyndrom.

Om Google "håller sig i skinnet" är det ju en fördel att företaget har makt nog att mota fåniga patentangrepp och på lika villkor strida med de andra drakarna. Att VP8 släpptes som öppen källkod ger Google i min mening hyggligt med goodwill. Att även jag annars har lättare att hålla på en underdog är bara en personlig känsla, tillika ganska irrelevant.

Vänta nu lite, du påstår alltså att Google är "schyssta" så längte de inte gör något helt korkat?
Självklart vill google "ta över världen" på ett tyst och smidigt sätt, kontroll över information är det lättaste, via sökningar/social status/information (tv), positionering globalt etc. Allt detta skulel förstölras om de började bråka om stängd standard och liknande, vilket skulel skrämma folk, nej de är så "öppna" för alla tills de nått sina mål. Sen börjar de i det tysta (redan nu) sälja personlig information om folk och fä till politiker och lobbygrupper, storebror version 2.0
[Foliehatt på!]

OnT:
Visst är det kul med fler aktörer på en marknad, men jag tvivlar på att vi i Sverige lär få några vettiga funktioner, om deras "box" ens släpps. Sen har ju alal något mer insatta personer antingen en streamer eller en HTPC som gör jobbet iaf, billigare och effektivare, men den stora massan lär ju säkert köpa en box om den rekommenderas av den lokala försäljaren på elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Jag älskar framtiden <3 Allt verkar bli så coolt!

Har också alltid älskat framtiden

(Tänkte trycka på tummen upp knappen som ännu inte finns på denna sida)

Permalänk
Medlem

Haha gillar kommentaren "Med fullt stöd för flash"

Permalänk
Medlem

Google har börjat givit mig dåliga vibbar.. De börjar ta sig an de flesta marknader genom gratis lösningar som sedermera blir standard och därefter också börjar kosta pengar. Sedan bara tanken på hur mycket information de äger gör ju en mörkrädd...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Triton242:

Google har börjat givit mig dåliga vibbar.. De börjar ta sig an de flesta marknader genom gratis lösningar som sedermera blir standard och därefter också börjar kosta pengar. Sedan bara tanken på hur mycket information de äger gör ju en mörkrädd...

Har du exempel på Google tjänster som blivit standard och nu kostar oss användare pengar?

Permalänk
Medlem

fan va folk här klagade på det dära..

tycker bara att det verkar för bra för att vara sant så då är det säkert det också.. Kanske inte är sådär enkelt MEN, (ni som klagar) det är ju så fan mycke enklare med allt i ett en typ både dator, digitalbox, Router, osv osv..

Kan säga att jag har både en HTPC, WDTV mediaplayer, Blu-rayspelare med mediaplayer och hemmabio med inbyggd mediaplayer, samt en vanlig dator plus bärbar..

alla är skitenkla när man kan och vet hur man använder dom,, likförbannat köper jag nytt så fort det kommer bättre grejjer..

blir det där en hit så kommer jag garanterat att köpa/betala för tjänsten hellre än till nåt boxer eller comhem eller liknande med massa boxar o sånt skit..'¨

Klart det är bättre med allt samlat,, särskilt för de som iinte har allt redan..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk