Kan inte kopiera grafikkortets BIOS i GPU-Z

Permalänk

Kan inte kopiera grafikkortets BIOS i GPU-Z

Hej!

Jag har datorn i signaturen, alltså använder jag ett XFX 5850 Black Edition. Laddade hem senaste GPU-Z och tänkte göra en backup på BIOS men det går inte. Den säger bara "BIOS reading not supported on this device". Någon som vet varför och ifall det finns en väg kring detta?

Såg att det inte finns någon XFX 5850 BE bios på techpowerups hemsida så detta kanske gäller just detta grafikkort.

Tänker inte flasha grafikkortet nu men kollar runt lite eftersom jag kanske kommer att köpa ytterligare ett kort någon gång framöver och köra i crossfire. Då måste man väl först se till att dessa två kort kör i samma klock?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Jag har ett Sapphire Radeon HD 5870 kort. Med WinFlash kan jag göra en BIOS backup. Testa WinFlash och se om du kan göra en backup med det programet istället. Jag flashade mitt kort med samma program kan jag tillägga.

Permalänk

Tack för tipset! Tog hem senaste versionen men det går inte att öppna ATI WinFlash, trots att jag högerklickar och väljer "kör som administratör". Stängde även av mitt antivirus. Jag kör i W7 64-bit. Några tips?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit

Permalänk

Det löste sig. Använde HP USB Disk Storage Format Tool för att böra en BOOT-bar USB-sticka och använde sedan ATIFlash. Kolla dessa guider:

techPowerUp! :: Guide to Video BIOS flashing

techPowerUp! :: Tutorial on how to use RBE (Radeon BIOS Editor)

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit