Strömsnåla minnen från Team Group

Permalänk
Melding Plague

Strömsnåla minnen från Team Group

Komponenter med låg energiförbrukning blir allt populärare. Senast ut är ett par DDR3-minnen från Team Group.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

trevligt man ser inte mycket från Team group nuförtiden.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

och vad är den lägsta timingen man har kräm-mat ut ur 1600 är jag väll mer intresserad av men eftersom det är 1333 så får jag väll formulera om mig

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

vore kul att se hur sånna här minnen klockar om man matar dom med högre spänning

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Hur fungerar såna här i moderkort som bara kan underklocka vanliga minnen ner till 1,5V?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Hur fungerar såna här i moderkort som bara kan underklocka vanliga minnen ner till 1,5V?

Förmodligen som vanligt Att ge den 1,5v tror jag inte har något betydelse.

Permalänk
Medlem

Hur stor skillnad gör det att ha strömsnåla minnen i datorn? Känns som att det är en piss i havet jämfört med cpu och gpu. Dessutom varför sätta kylflänsar på ett par lågenergi-minnen?^^

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Hur stor skillnad gör det att ha strömsnåla minnen i datorn? Känns som att det är en piss i havet jämfört med cpu och gpu. Dessutom varför sätta kylflänsar på ett par lågenergi-minnen?^^

I en hemmaserver som är på 24/7/365 och drar typ 20W så kan nog dessa vara något. Kan man få ner strömförbrukningen 2W så är det alltid något. Och kylflänsarna hjälper nog till att öka livslängden något, framför allt i ett system med väldigt lite ventilation.

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Hur stor skillnad gör det att ha strömsnåla minnen i datorn? Känns som att det är en piss i havet jämfört med cpu och gpu. Dessutom varför sätta kylflänsar på ett par lågenergi-minnen?^^

Petskydd är mer passande namn. Omöjligt att komma åt minneskretsarna med uppladdade fingrar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devrer:

Hur stor skillnad gör det att ha strömsnåla minnen i datorn? Känns som att det är en piss i havet jämfört med cpu och gpu. Dessutom varför sätta kylflänsar på ett par lågenergi-minnen?^^

Dom flesta servrar av alla former (beräknings, web, databas osv osv.) har knappast nån Fermi kort i lr hur ? En integrerad duger mer än väl. Dom ska bara visa bild. Men dessa har massor med minnen i och är oftast på 24/7.
Massa företag har dessa på 24/7 365 dagar om året.
Det blir en hel del burkar världen över.
En hel del pengar att spara på i elkostnad.
Entusiastmarknaden är nog en "piss i havet" i jämförelse.

Visa signatur

Der Steppenwolf