Behöver hjälp att välja nytt grafikkort. samt felsökning på nuvarande grafikkort...

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att välja nytt grafikkort. samt felsökning på nuvarande grafikkort...

Tja alla glada
Måste nu skaffa nytt grafikkort efter att mitt nuvarande 9800GX2 plöstligt slutat fungera.
Så fort själva windows ska starta upp får jag ingen bild ... skärm och allt är igång, men ingen bild dyker upp.
Har testat att avinstallera etc i felsäkert läge .. och så länge inte drivrutinerna är installerade så startar den upp helt ok .. och så fort datorn ska starta om efter installation av drivrutiner så blir det samma fel igen.

Jag ska hursomhälst fortsätta försöka reparera felet .. men om det inte går så behöver jag ett nytt grafikkort.

Priset spelar inte så stor roll .. runt 5000 - 6000:- får det gärna ligga på ... billigare självklart om det finns bättre kort för den pengen så att säga
Men jag vill ha ett kort som är riktigt bra i dagsläget ... måste vara PCI-E och mitt 750W nätagg måste palla trycket gissar jag på. Och ska det vara GF eller Radeon idag?

Om mer info behövs får ni gärna skriva det.

Mvh Joel.

Permalänk
Medlem

Prova grafikkortet i annan dator.

Ska du ha ett nytt så är det ett 5870/5970 eller GTX470/480 som gäller.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korgan:

Prova grafikkortet i annan dator.

Ska du ha ett nytt så är det ett 5870/5970 eller GTX470/480 som gäller.

Vill du inte att din dator ska brinna upp ta ett 5870 eller 5970

mmkay?

Permalänk
Medlem

XFX Radeon HD5770 XXX 1GB kanske ?

Permalänk
Medlem

minst 5850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Vill du inte att din dator ska brinna upp ta ett 5870 eller 5970

mmkay?

Har en fråga angående 5970.
Står att den kräver pci-e v2.1 16x
och mitt moderkort stöder bara pci-e v2.0 16x

är det något problem .. eller borde det finnas nån uppgradering till mitt moderkort att få det att stöda v2.1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsibub:

eller borde det finnas nån uppgradering till mitt moderkort att få det att stöda v2.1?

Tror inte en bios uppdatering kan hjälpa till då. . . men wiki är din vän!

d.v.s det fungerar. . .

Permalänk
Medlem

tackar för hjälpen
känns som ett rätt lätt val då mellan gtx 480 och 5970.
5970 är snabbare, drar mindre ström och är tystare ... och på det inte många kr dyrare än 480.