Permalänk
Medlem

Problem med 9800gx2

Har problem med ett 9800gx2 som jag köpte här på sweclockers marknad. Jag är nästan säker på att det är nå skit med kortet man de kan ju alltid vara bra och fråga.

Får konstiga artifacter:

under uppstart som sedan försvinner när jag kommer in i windows eller i bios. Och kortet totalvägrar att få sina drivisar installerade. Allt funkar bra under installationen men inte ett skit händer efter jag har startat om datorn. Om jag går in i enhetshanteraren så hittas kortet om jag har drivisarna installerade. Men Det står: "Code 34", Maskinvaran stoppad pga att den inte fungerar korrekt : /

Har ett 750w nätagg och har testat det mesta utom att sätta kortet på ett annat moderkort.

Vad kan jag göra?

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut som det inte är riktigt fräscht nej, liknar överhettat minne!?
Har det funkat någon gång? Annars skulle iaf jag lämnat tebax det till den förre ägaren, med pengarna tebax.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minimupp:

Har problem med ett 9800gx2 som jag köpte här på sweclockers marknad. Jag är nästan säker på att det är nå skit med kortet man de kan ju alltid vara bra och fråga.

Får konstiga artifacter:
http://uploadpic.org/thumb-63266.jpg

under uppstart som sedan försvinner när jag kommer in i windows eller i bios. Och kortet totalvägrar att få sina drivisar installerade. Allt funkar bra under installationen men inte ett skit händer efter jag har startat om datorn. Om jag går in i enhetshanteraren så hittas kortet om jag har drivisarna installerade. Men Det står: "Code 34", Maskinvaran stoppad pga att den inte fungerar korrekt : /

Har ett 750w nätagg och har testat det mesta utom att sätta kortet på ett annat moderkort.

Vad kan jag göra?

Det ser helt klart ut som kortet är dåligt,har vi användare här som säljer defekta prylar??
Det verkar inte bra.

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Ja men kanske prova nåt då .

YouTube - Extreme Video Card Fix!

kanske fungerar den ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Hedersmedlem

Visst kan du testa att baka kortet, men om det kom med detta fel skall inte DU inte testa detta, det bör han göra som sålde detta defekta kort!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Ser ut som det inte är riktigt fräscht nej, liknar överhettat minne!?
Har det funkat någon gång? Annars skulle iaf jag lämnat tebax det till den förre ägaren, med pengarna tebax.

Hade problem från första gången jag satte kortet i datorn : /

Permalänk
Medlem

Tycker du ska förklara situationen och säga att du har rätt till pengarna tillbaka. Ett defekt kort ska väl isf beskrivas ganska tydligt i annonsen

Permalänk
Medlem

ta kontakt med säljaren och berätta hur det ligger till och visa bilder så borde han gå med på att häva köpet.
men testa gärna kortet i en annan dator om du har chansen

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

om du googla på koden så får du samma svar som jag fick = defekt kort. Men deppa inte för det. Nästan alla 9800 gx2 har lång garenti så fråga var kortet är köpt och fråga även efter kvittot. Om du har tur, snäll säjare så hjälper han dig. Jag hade samma problem själv när mitt 9800gx2 fick kod 34

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

om du googla på koden så får du samma svar som jag fick = defekt kort. Men deppa inte för det. Nästan alla 9800 gx2 har lång garenti så fråga var kortet är köpt och fråga även efter kvittot. Om du har tur, snäll säjare så hjälper han dig. Jag hade samma problem själv när mitt 9800gx2 fick kod 34

Jo, har gjort det, men det känns som säljaren har börjat ignorera mina försök att få kontakt med han efter att jag frågade om man kunde tänka sig att köpa tillbaka kortet >.<

Skickade också ett mail till BFG´s support men dom verkar inte känna för att svara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Jo, har gjort det, men det känns som säljaren har börjat ignorera mina försök att få kontakt med han efter att jag frågade om man kunde tänka sig att köpa tillbaka kortet >.<
Skickade också ett mail till BFG´s support men dom verkar inte känna för att svara..

Det förra ägaren borde ju kunna hjälpa till att reklamera kortet.

Hade samma fel på mitt 9800GX2, som tur var det 2 års garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Jo, har gjort det, men det känns som säljaren har börjat ignorera mina försök att få kontakt med han efter att jag frågade om man kunde tänka sig att köpa tillbaka kortet >.<

Skickade också ett mail till BFG´s support men dom verkar inte känna för att svara..

Polisanmäl. Bedrägerier som görs på internet är inte helt omöjliga att klara upp tack vare att man kan spåra internettrafiken.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ck3n:

Polisanmäl. Bedrägerier som görs på internet är inte helt omöjliga att klara upp tack vare att man kan spåra internettrafiken.

Kanske blir till att göra det, har ju hans persnr+adress och namn i alla fall. Ser ut som han har spärrat mitt mobilnr så jag inte ska kunna nå han. Testar nog att ringa han från en annan mobil när jag orkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Kanske blir till att göra det, har ju hans persnr+adress och namn i alla fall. Ser ut som han har spärrat mitt mobilnr så jag inte ska kunna nå han. Testar nog att ringa han från en annan mobil när jag orkar..

Ja låt som han undvika nu o vill inte ha tillbaka den .

jag köpt XFX GTX260 896 mb för 800 kr allt fungerar bra så jag har tur nu men finns en till oxå samma men kostar 900 kr i sthlm kanske passa på köpa den istället då ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Minimupp;10112443"]Jo, har gjort det, men det känns som säljaren har börjat ignorera mina försök att få kontakt med han efter att jag frågade om man kunde tänka sig att köpa tillbaka kortet >.<

Det var ju inte så bra att ställa den frågan. Jag kan förstå att han inte längre vill hjälpa dig. Jag tvivlar på att han sålde kortet söndrigt.

Men skriv nu ett snällt mail där du hel enkelt beskriver att du skulle vilja ha hjälp med att få reda på vilken butik som kortet är köpt i och eventuellt kvitto och att du själv ska försöka få kortet på garanti om han inte hinner eller vill hjälpa till.

Man vinner aldrig på att vara otrevlig eller dum så innan du skickar mailet låt någon annan läsa igenom det först så det inte blir fel en gång till för då tror jag det är helkört.

Om inte det skulle gå så är det bara för dig att skicka kortet till BFG så de får kolla på kortet.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE="sesese;10119378"]

Skrivet av Minimupp:

Jo, har gjort det, men det känns som säljaren har börjat ignorera mina försök att få kontakt med han efter att jag frågade om man kunde tänka sig att köpa tillbaka kortet >.<

Det var ju inte så bra att ställa den frågan. Jag kan förstå att han inte längre vill hjälpa dig. Jag tvivlar på att han sålde kortet söndrigt.

Men skriv nu ett snällt mail där du hel enkelt beskriver att du skulle vilja ha hjälp med att få reda på vilken butik som kortet är köpt i och eventuellt kvitto och att du själv ska försöka få kortet på garanti om han inte hinner eller vill hjälpa till.

Man vinner aldrig på att vara otrevlig eller dum så innan du skickar mailet låt någon annan läsa igenom det först så det inte blir fel en gång till för då tror jag det är helkört.

Om inte det skulle gå så är det bara för dig att skicka kortet till BFG så de får kolla på kortet.

Skönt att du tänker väl om personer, dock så vet du inte om TS var otrevlig vid kontakten med FÄ, eller hur och huruvida han sålde det söndrigt eller ej lär vi aldrig få veta, det vi dock vet är att det inte fungerar i TS dator, vilket med lite välvilja från FÄ lätt kunde avhjälpas om han lämnade ut kvitto/upplysningar om köpet från hans sida. Att undvika TS sätter ju inte FÄ i bra dager anser iaf jag

FÄ=Förre Ägaren

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du kanske borde gå ut med vad säljaren heter så han inte lurar fler personer här på sweclockers eller pm:a mej det så vet man vem man ska passa sig för.

//O

Visa signatur

For me to Know and for you to Find out.

Permalänk
Medlem

BFG Begränsad livstidsgaranti för KONSUMENT GARANTI och RMA POLICY

Gäller ALLA Grafikkort INFÖRT BFG FRÅN OCH MED DEN 2/21/08

BFG Technologies garanterar den ursprunglige köparen av grafikkortet som ingår i paketet ("Produkten") att Produkten är fri från fel i material eller utförande så länge den ursprungliga köparen (bosatta i USA eller Kanada) äger produkt, då de anges normalt slitage och korrekt användning. För ursprungliga köpare som var bosatta i områden utanför USA eller Kanada, begränsad garanti för grafikkort skall under en period av tio (10) år från inköpsdatum.

I samband med sådan begränsad livstid eller tio års garanti, alla BFG grafikkort som införts efter den 21 feb 2008 måste vara registrerad på BFG Tech - Home inom trettio (30) kalenderdagar från det ursprungliga inköpsdatumet för att aktivera den begränsade livstidsgaranti eller begränsad tio (10) års garanti. Produkter som inte korrekt registrerat kommer att täckas från inköpsdatum en två (2) års garanti i Europa, och en en (1) års begränsad garanti i USA och andra länder. En korrekt registrering omfattar att skicka kvittot till BFG.

Garantin är ogiltig om produkten:

•Har bevis på serienumret klistermärke ändras, tas bort, ersättas, eller förvanskats.
•Skadades samtidigt som installeras.
•Skadades av program-eller maskinvara från ett företag eller en enskild annat än BFG Technologies eller moderkortet oförenlighet.
•Var inte drivs i enlighet med BFG Technologies specifikationer, instruktioner och eventuella tekniska anvisningar stöd.
•Har ändrats eller skadats av överklockning, manipulering, felanvändning, olycka, katastrof, missbruk, felaktig användning, nätenhet, ansökan, ändring, reparation, ändring, en fix eller ersättning av någon annan än BFG Technologies.
Tredje parts produkter, såsom moderkort och andra komponenter som använder eller interagera med produkten omfattas inte av denna garanti.

Alla produkter skickas in för Return Merchandise Authorization (RMA ") i samband med garantianspråk måste inkludera en kopia av den ursprungliga fakturan eller kvittot.

BFG Technologies ansvar enligt denna garanti, eller i samband med andra krav som gäller för produkten, är begränsad till reparation eller vid BFG Technologies alternativet att ersätta den del av den produkt som var defekt i material eller utförande. Denna garanti gäller inte för någon programvara komponent.

Kunden betalar för frakt RMA produkt till BFG. Kunden står risken för förlust (försäkringar från förlust eller skada) som transiteras och den returnerade produkten skall bli den enda egendom BFG Technologies. BFG Technologies garanterar att repareras eller bytas ut produkterna är fria från material-eller tillverkningsfel.

BFG Technologies förbehåller sig rätten att inspektera och kontrollera en defekt en produkt returneras. Låt 48 timmar handläggningstiden när försändelsen mottagits av BFG, och 3-5 dagar för leverans av reparerade eller utbytta produkten (levereras mark till Förenta staterna).

BFG kommer att täcka kostnaden för returfrakten tillbaka till kunden för RMA ersättningar via marken frakt via UPS i USA och Kanada.

BFG är inte ansvarig för eventuella avgifter som tas ut av den kanadensiska regeringen eller mäklare på grund av courtage.

Inte uttryckligen sägs OVAN BFG TECNOLOGIES ger inga garantier, UTTRYCKTA ELLER UNDERFÖRSTÅDDA, OAVSETT OM SÄLJBARHET, ICKE-intrång i immateriella, LÄMPLIGHET FÖR NÅGOT SPECIELLT ÄNDAMÅL ELLER ANVÄNDNING ELLER NÅGOT ANNAT på produkterna, eller delar eller teknisk assistans eller andra arbets- möblerad.

BFG Tech - Warranty

kotakta leverantören så fort som möjligt för jag tror inte att kortet är äldre en 2år. Så om du står på dig så ska du utan problem kunna få kortet utbytt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090