Permalänk
Medlem

Konstig bild...

Hej gott folk, jag har stött på ett litet problem. För ett tag sen rasade min gamla trotjänare och låste sig och hade sig. Jag orkade inte ta itu med det på ett tag och använde an annan dator.

Men jag försöker använda min tillfälliga burk till foto osv, men den har blivit så ofantligt sanslöst dödsseg så jag tänkte att jag kanske ska ta och ordna musklerna, så jag tog fram min fina gamala dator igen och installerade om operativsystemet och tryckte i windows 7 istället för Xp.

Gick galant fram till att den ganska snart plötsligt fick psykbryt och detta var allt som syntes:

Vad tusan kan det vara för fel?! Först kunde jag använda datorn ett tag innan det blev såhär, sen blev det kortare och kortare tid och nu blir det direkt efter att jag loggat in på datorn, innan skrivbordet kommer upp.

Verkar dock som att datorn arbetar som vanligt under detta då den kan tona ner till svart och sen upp igen som det kan vara när man just har loggat in (övergång mellan inloggningsruta och skrivbord)
Sen kan man ibland skymta lite vit kulör som ändrar sig när man rör runt musen.

Är det att datorn inte är kompis med windows 7 eller är det att grafikkortet som begått sepuko eller något annat?

Tack så mycket på förhand
// Axel

OBS ( Det är datorn i signaturen)

Permalänk
Avstängd

Ser ut som du har för mycket HZ på skärmen?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

På skärmen? Hur då? Hur ändrar jag det? Frågan är ju bara varför den skulle fungera ett tag och sen byta HZ :S

Permalänk
Avstängd

Jepps på skärmen. Kanske är nån grafikkorts inställning som cp'ar sig och ger din skärm för mycket Hz?

Eller så testa byt till en annan DVI port på ditt grafikkort eller byt DVI adapter

Du ändrar Hz'en genom att högerklicka på skrivbordet sen bildskärms alternativ tror jag? var ett tag sen jag var där och pillade.

Är bilden blå hela tiden?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hmm, kan ju va så att den får för sig att ändra det plötsligt.
Men det dumma är att jag inte kommer åt dessa inställningar då den blir blå direkt efter att jag skrivit in mitt lösen för att logga in på datorn, så jag hinner inte haxa med inställningarna...

Jag har kopplat runt lite med två skärmar och olika ingångar och det funkar ibland lite halvt och ibland inte...

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att gå in i felsäkert och avinstallera drivisarna till graffet och köra in dem på nytt vid vanlig start?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HAxxel:

Hmm, kan ju va så att den får för sig att ändra det plötsligt.
Men det dumma är att jag inte kommer åt dessa inställningar då den blir blå direkt efter att jag skrivit in mitt lösen för att logga in på datorn, så jag hinner inte haxa med inställningarna...

Jag har kopplat runt lite med två skärmar och olika ingångar och det funkar ibland lite halvt och ibland inte...

Jo men då kan det vara drivrutin fel. Gör det som Jalle skrev ''gå in i felsäkertläge'' det gör du genom att trycka F8 vid uppstarten.

Kan vara så att driversarna till ditt graffe har kraschat (Hoppas att det bara är det)

GL!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

kan vara så att du får baka grafikkortet om du har otur.

Visa signatur

In science we trust!