BenQ E2400HD svarta kanter och suddig bild

Permalänk
Medlem

BenQ E2400HD svarta kanter och suddig bild

Jag har bytt kabel till min skärm. Efter mycket pillande med inställningarna har jag ännu inte lyckats få bort de svarta kanterna. Det jag ser är alltså en bild som inte går ändå ut i kanterna. BenQ's manual är inte mycket till hjälp. Tidigare hade jag en DVI-HDMI kabel. Nu sitter jag med en HDMI-HDMI.

Det här är mina inställningar:

BenQ E2400HD (HDMI)
Upplösning 1920 x 1080
Uppdateringsfrekvens 60 Hz
Färger True Color (32 bitar)
Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X (om det är till någon hjälp)

Jag vet att man kan ändra inställningarna direkt via skärmen. Det har jag naturligtvis provat, men då når bilden inte ända ut i kanterna. Dessutom uppfattar jag bilden som suddig om jag gör detta (texter blir svårare att tyda). Då jag jobbar mycket i Photoshop är detta ett stort problem (jag vet, E2400HD är inte den bästa skärmen för fotoredigering, men ändå...).

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Öppna catalyst control center, välj "desktop and displays", klicka på din skärm i den nedre rutan o välj configure. Där finns det en flik som heter scaling options där du förhoppningsvis borde kunna rätta till problemet.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZtellaN:

Öppna catalyst control center, välj "desktop and displays", klicka på din skärm i den nedre rutan o välj configure. Där finns det en flik som heter scaling options där du förhoppningsvis borde kunna rätta till problemet.

Äntligen borta! Tack för hjälpen!