Butiker plockar bort Ace of Sweden

Permalänk
Snusfri

Har nu varit i kontakt med den lokala datornasaren och tipsat dem om den här artikeln, får hoppas att även de plockar bort dessa agg från butiken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är väl inte så konstigt, de är tillräckligt billiga för att folk inte skall ORKA bråka när de lägger av. De går helt enkelt och köper ett annat och bättre agg och försöker lägga den obehagliga upplevelsen bakom sig, det är säkert därför ACE klarat sig så förvånansvärt länge ...

Hehe, har ACE Rawdeal 620 (första reven) liggandes jag inte kan använda för den har en felaktig PCIe kontakt, vilket jag inte upptäckte förrän garantin var slut. Den är också ett garantiagg då jag först fick ett agg som började efter nån dag låta konstigt (klassiskt dåliga-komponenter-tjut)... Just nu efter tester är jag mest glad att jag inte har hårdvara att använda med det nätagget längre.... För även om det hade varit gammal hårdvara är trasig hårdvara aldrig rolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Jösses! Hur fasen ska en vanlig Svensson kunna veta att produkten han köper inte håller de specsen som står på kartongen? Det visste ju inte ens Swec, eller återförsäljare före testen.

Naturligtvis ska företaget betala för misstagen och ge pengarna tillbaka för en dålig produkt som är felaktigt märkt.

Exakt! Jag köper inte heller det resonemanget. Jag menar... Bara för att jag inte vet exakt hur reningsprocessen av avloppsvatten fungerar. Så vill inte jag att "skiten" pumpas baklänges in i mitt hem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Hehe, har ACE Rawdeal 620 (första reven) liggandes jag inte kan använda för den har en felaktig PCIe kontakt, vilket jag inte upptäckte förrän garantin var slut. Den är också ett garantiagg då jag först fick ett agg som började efter nån dag låta konstigt (klassiskt dåliga-komponenter-tjut)... Just nu efter tester är jag mest glad att jag inte har hårdvara att använda med det nätagget längre.... För även om det hade varit gammal hårdvara är trasig hårdvara aldrig rolig.

Är det otvivelaktigt ett tillverkningsfel på produkten så har du två år på dig att få den utbytt även om garantin kanske bara gällde i ett har jag för mig. Dock måste du ge återförsäljaren en chans att åtgärda problemet så du kanske bara får en ny likadan. Jag är faktiskt inte helt säker.

Skrivet av Redzo:

Nja, man blir lite trött på idiotfrågor i forumet där varanan kotte ska bygga eget utan att ha läst ett skit innan och som gnäller och frånsäger sig all ansvar senare när nåt går fel. Ingen tvingar nån här att köpa ett visst märke.
Att Zpnk valde Ace säger mig att han ville spara pengar. Dumsnålt så det stinker om det och helt hans eget fel om det nu inte var nån som tvingade han med våld att välja just den.
Du ser nånstans måste folk börja ta ansvar för egna handlingar. Det verkar vara en trend att inte göra det idag.

Förstår inte alls hur någon kan säga att man som konsument måste ha koll på att en vara man köper ska fungera, det är ju det specifikationerna är till för? är man dumsnål för att man inte köper bara de dyraste komponenterna? Isf rekommenderar jag dig inte att skaffa ett hifi intresse...
Självklart måste man kunna köpa ett billigare nätagg om man inte behöver mer utan att det ska gå sönder bara för att man använder det enligt specifikation!

Permalänk
Medlem

Jobbar själv i en butik där vi sålt Ace nätdelar mm sedan dom startade och måste faktiskt säga att allt fungerat jättebra.
Deras möss och tangentbord är väldigt prisvärda.

Och ang deras nätdelar så har det inte allt varit många returer/reklamationer. Skulle uppskatta att det är ca 5 utav 100 som kommit tillbaka. Men då kan jag ju inte veta om kunden slängt den och köpt en annan istället för att reklamera.

Men många köper också en enligt specifiktationerna kraftigare nätdel eftersom dom är billiga så dom belastas inte så hårt då heller.

Får se om vi får någon mer information ifrån Ace Of Sweden om hur dom hanterar detta.

Permalänk

Detta bekräftar bara watthysterien, folk tror dom behöver t ex 620watt, men deras datorer drar typ peak 250w i load, alltså klarar sig ACE-aggen utan att brinna upp...

65% verkningsgrad är ju sjukt dåligt. 80% känns ju rätt kasst idag, men var ändå riktigt bra för nåt år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bader:

Är det otvivelaktigt ett tillverkningsfel på produkten så har du två år på dig att få den utbytt även om garantin kanske bara gällde i ett har jag för mig. Dock måste du ge återförsäljaren en chans att åtgärda problemet så du kanske bara får en ny likadan. Jag är faktiskt inte helt säker.

Idag har man som konsument 3 års reklamations rätt.
För att man ska kunna hävda en reklamation är det upp till kunden att bevisa att det är ett ursprungsfel/tillverkningsfel.
När det gäller garanti så är det tillverkaren som ska bevisa att det inte är ett ursprungsfel/tillverkningsfel utan i så fall ett handhavandefel.

Du kan läsa mer här om garanti:
Garanti - Konsumentverket

Och om reklamation här:
Reklamera/klaga - Konsumentverket

Permalänk
Skrivet av Triton.se:

Ace Of Sweden.....som att sälja 33cl folkpiss som 500ml 6.3% Starköl... inte en siffra var rätt?

Strongt gjort av Sweclockers att avslöja skiten...sånt vill vi verkligen inte ha i våra burkar ! *håller stolt upp en nyupphälld Shepard Neame 1698 Strong Ale - 6.3% "

Öl brukar ligga på mellan fyra och fem volymprocent om man inte har höjt alkoholhalten på konstgjord väg.

Och det känns lite skamligt att det är ett svenskt företag som säljer sådant skräp i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WPadde:

Idag har man som konsument 3 års reklamations rätt.
För att man ska kunna hävda en reklamation är det upp till kunden att bevisa att det är ett ursprungsfel/tillverkningsfel.
När det gäller garanti så är det tillverkaren som ska bevisa att det inte är ett ursprungsfel/tillverkningsfel utan i så fall ett handhavandefel.

Du kan läsa mer här om garanti:
Garanti - Konsumentverket

Och om reklamation här:
Reklamera/klaga - Konsumentverket

behövs inte, jag tror dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazzar:

Annars är jag väldigt nöjd med ACE's datorlådor mycket innovativt tänkande där, och plåt kan ju inte gå sönder, förhoppningsvis.

T.ex Ace ECCO 220 låda, mycket trevlig liten låda...

Håller med, den lådan är väldigt skön. Väldigt mycket låda för pengarna.
Inte var det en massa vassa kanter i den heller.

Men den här historien om deras nätagregat är skrämmande. Trodde iof inte att de skulle vara topklass med det priset, men det här är ju rena skämtet. Undrar hur många det är som fått kringutrustning skadad pga Ace's nätagg.. =(

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bader:

behövs inte, jag tror dig

hehe, okej då.

Permalänk
Skrivet av typewriter:

Detta bekräftar bara watthysterien, folk tror dom behöver t ex 620watt, men deras datorer drar typ peak 250w i load, alltså klarar sig ACE-aggen utan att brinna upp...

65% verkningsgrad är ju sjukt dåligt. 80% känns ju rätt kasst idag, men var ändå riktigt bra för nåt år sedan.

Tror med att watthysterin är en stor anledningen att det verkar funkat bra för ganska många kunder av Ace. Så dom har levt mest på folks okunskap än på en bra o prisvärd produkt eller en sann produkt specifikation.

Iofs försöker jag med välja ett nätagg med endel tillgodo men det är mest för att aggen låter mindre och oftast har bättre verkningsgrad om man inte ligger på gränsen av vad dom klarar.

Så vi får hoppas tillverkarna av nätagg men även köparna av nätagg har lärt sig något av detta och låter bra att ni ska fortsätta testa andra budget märken så man kan se om dom är bättre val.

Permalänk
Snusfri

Då har jag fått svar från den lokala datorbutiken (Midat) och de säger såhär:

Citat:

Hej, japp vi har tittat på det och dom ska tas bort.

mvh. Anders/midat

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Haha "Grovsopor".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EpicBoobs:

Då har jag fått svar från den lokala datorbutiken (Midat) och de säger såhär:

Bra att de sköter sig.

Permalänk

Och här, äntligen så har dem postat ett svar: http://www.aceofsweden.com/media/newsletter/Uttalande%20med%2...

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Skrivet av TheClocker:

Lust och lägg aupp elelr sammanfatta vad de skriver för oss som inte har tillgång till PDF program alltid?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Lust och lägg aupp elelr sammanfatta vad de skriver för oss som inte har tillgång till PDF program alltid?

http://www.sweclockers.com/nyhet/12084-ace-of-sweden-svarar-p...

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Jag har tagit bort ett otrevligt inlägg. Tänk på att alltid hålla en trevlig stämning i forumet.

Permalänk
Medlem

Tack SweClockers för att ni bevakar konsumentmarknaden och undersöker olika produkters olika egenskaper, det är behövligt med tanke på vad som har framkommit med nu senast ACE dåliga och farliga nätdelar.

Det är också trevligt att se att konsumenternas egna intressen uppföljs i stort av många dator och teknikbutiker som tar bort dåliga produkter från sitt sortiment ut till kunderna, när bristerna blir uppenbara bland flera produkter som säljs ut till slutkunder.

/Saint25

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Fast en mus kan inte spränga ditt moderkort, hur mycket kan gå fel egentligen?

Vann en trådlös mus från Ace här på SweC, funkat senaste 6 månaderna och har aldrig bytt batterier ^^

jo jag förstår vad du menar. men jag menar att kan de ljuga om info kan de ljuga om annat, rena döden för ett företag i mina ögon.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Då har jag fått svar från den lokala datorbutiken (Midat) och de säger såhär:

Önskar de sade så till mig när jag köpte ett agg där oxo, då lät de att de va så bra. Men de va dock långt innan denna test men mitt agg har packat ihop som så många andra.

Permalänk
Medlem

Äntligen..
Tummen upp till Sweclockers för detta, men även till butikerna som tar bort produkterna.

Håller med Saint25.

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson