400 sidor att skriva ut, förslag på manualer?

Permalänk
Medlem

400 sidor att skriva ut, förslag på manualer?

Jag har ett ganska simpelt problem, jag har 400 sidor kvar på en printerqouta som jag tänkte använda, tanken var att fylla upp en hell pärm med nyttiga dokument och liknande. Har ni lite tips på bra manualer/dokument jag kan skriva ut?

Jag är ute efter typ ett samlat dokument men man-pages för linux. dokumentation för olika nätverksprotokoll eller något annat man kan sätta sig och fördjupa sig i en sen sommarnatt

några tips?

hittils har jag funderat på denna:
http://docs.vmd.citrix.com/XenServer/5.5.0/1.0/en_gb/referenc...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det finns inget i datorvärlden som det är lönt att skriva ut för att spara, allt förändras eller föråldras i för snabb takt.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Raka vägen till "bukten" och ta hem alla Dungeons & Dragons-manualer!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

haha vet inte om jag vågar skriva ut den där annars är de ju definitivt en bok som inte alla har.

Skrivet av Phod:

Det finns inget i datorvärlden som det är lönt att skriva ut för att spara, allt förändras eller föråldras i för snabb takt.

Det är en sanning med modifikation. visst att specifik mjukvara förändras i hur det fungerar och så. men pratar vi protokoll så är de ganska seglivade.

Sen var det ju inte tänkt att det här skulle bli något arvegods direkt, tänkte mest utnyttja möjligheten, då de där 400 sidorna inte kostar mig ett öre.

Skrivet av Ilja:

Raka vägen till "bukten"

hmm inte riktigt säker på vad du antyder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av petabyte:

hmm inte riktigt säker på vad du antyder?

Piratbukten på engelska

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

En programmeringsbibel som jag jämt och ständigt glömmer namnet på. Har t.o.m. del 1 i arkivet någonstans men hittar inte pga minnet sviker
Någon som vet vad jag menar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Spar på miljön och strunta i det.

Permalänk
Medlem

Advanced Bash Scripting Guide? Den är iofs på drygt 800 sidor med exempel men om du skippar dom kanske du kommer ner runt 400?

http://tldp.org/LDP/abs/abs-guide.pdf
Advanced Bash-Scripting Guide - Lite mer uppdelat

Edit: Annars har jag The SPARC Architecture Manual, den är EXAKT 400 sidor! Eller så kollar du runt mer på tldp, de har massa bra saker.

Permalänk

Gick till IETF:s sida och slog in ett nummer (dunkade till numpaden lite) och det blev följande rfc:
Use of BGP-4 Multiprotocol Extensions for IPv6 Inter-Domain Routing

Kanske kan vara något? Annars kan du ju prova att göra något liknande tills du får ihop 400 sidor intressanta dokument

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du ingen ebook (av typen roman) liggandes som kan vara trevlig att ha på papper istället för att läsa på datorn?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.