Shuttle SX58J3 fixar Intel Core i7 980X

Permalänk
Melding Plague

Shuttle SX58J3 fixar Intel Core i7 980X

Datormakarna Shuttle lanserar ett nytt barebone-system i värstingklassen. Hårdvaran erbjuder bland annat dubbla nätverksanslutningar och stöd för sexkärniga processorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

och det ska man ha råd med också

Permalänk
Medlem

Med Intel i7 980X då såklart! xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det gäller Shuttle, hutlöst snyggt och hutlöst dyrt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vad är grejen med barebone? Anpassar de moderkortet till chassit så att de får till mer exklusiva datorer eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storebror89:

Vad är grejen med barebone? Anpassar de moderkortet till chassit så att de får till mer exklusiva datorer eller?

De gör datorn mindre då de kan bygga chassit så att dom inte behöver tänka på att "alla" nätaggregat eller "alla" moderkort ska få plats utan bara deras nätagg och moderkort passar så funkar det ju, detta gör att de kan göra datorn mindre. Anledningen till att inte allt finns är för att alla inte har samma budget/behov.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

stoppa in en i7 980x i en sån :/

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vad används 4pin uttaget på i/o-plåten till?

Permalänk

meh 4ddr slots?
man använder 3x då annars miflar man väll upp kanalerna?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

En sådan och sen 2 Fermi i SLI.
Undrar hur lång tid det tar innan chassit börjar smälta.

Permalänk
Medlem

Potential för Mmycket prestanda per dm3

Permalänk

Hur är ljudnivån i en sån liten burk? Kanske inte optimal för överklocking.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

5600kr för en i7 98X + ett chassi är ett rätt bra pris

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

5600kr för en i7 98X + ett chassi är ett rätt bra pris

Vet inte om du skämtade eller inte men

Citat:

med stöd för Intel Core i7 980X eller valfri annan sockel 1366-processor

Permalänk
Musikälskare

En lanares dröm ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iciesun:

Vad används 4pin uttaget på i/o-plåten till?

Har själv en Shuttle SX58H7 och 4-pin uttaget är en enkel lösning som spänningskälla för esata.

Permalänk

Har ett gammalt Shuttel chassi ståendes påbörjat moddning som stannat av hehe

Snyggt är det dok.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 2takt:

En sådan och sen 2 Fermi i SLI.
Undrar hur lång tid det tar innan chassit börjar smälta.

Smältpunkten på chassi är högre än vad cpu'n tolererar som max temp och det gäller samma för gpu'erna så man får vänta livet ut på att chassit ska smälta Tror nog det rostar och faller ihop innan nedsmältningen sker xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Inaktiv

Jag kanske framstår som petarded om jag frågar men vad skall man med 2 gigabitanslutningar till? dubbel hastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120994:

Jag kanske framstår som petarded om jag frågar men vad skall man med 2 gigabitanslutningar till? dubbel hastighet?

Din dator kan agera router och fortsätta ge ut internet till en annan person/(router?). Dock vet jag inte hur detta funkar mer invecklat.

Permalänk
Medlem

Jag hade en shuttle förut (vann den här på swec). Högljudd, varm och svindyra reservdelar.

Permalänk

Allvarligt?

Emil Björklund skriver "välbekanta, rektangulära, system". - Vad menar du med det, Emil? Menar du att sidan på datorn ser ut som en rektangel? Har du så dålig koll på geometri att du inte vet att en rektangel är en tvådimensionell figur? Och även om du nu syftade på en sida av datorn - hur skiljer sig den beskrivningen från den för en P182? Eller valfri Lian-Li eller de flesta andra lådor?

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kjell Brel:

Allvarligt?

Emil Björklund skriver "välbekanta, rektangulära, system". - Vad menar du med det, Emil? Menar du att sidan på datorn ser ut som en rektangel? Har du så dålig koll på geometri att du inte vet att en rektangel är en tvådimensionell figur? Och även om du nu syftade på en sida av datorn - hur skiljer sig den beskrivningen från den för en P182? Eller valfri Lian-Li eller de flesta andra lådor?

Allvarligt?

Både du, jag och alla andra vet precis vad han menade och jag kan själv inte komma på vilken förklaring av chassiformen som skulle vara bättre.
Tycker det där bara är riktig besserwisser attityd som skapar dålig stämning i tråden.

Sen ska du inte skriva påpekningar om artikeln i denna tråd, så vad menar du med det du skrev Kjell? Menar du att du inte vet hur forumet på den här sidan fungerar trots att du varit här sedan 2002? Hur skiljer sig ditt beteende från alla troll som är nyregistrerade?

Ontopic:

Shuttle gör fina burkar, men av egen erfarenhet så vet jag att de har en förmåga att låta väldigt mycket tack vare den dåliga ytan för större kylflänsar.

Permalänk
Inaktiv

500w.. skulle man pumpa in 2 fermi och intels värsting cpu skulle nog nätagget smälta först av alla. Dra en liten överklock på det så ligger väl härligheten väl över 1000w`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

500w.. skulle man pumpa in 2 fermi och intels värsting cpu skulle nog nätagget smälta först av alla. Dra en liten överklock på det så ligger väl härligheten väl över 1000w`?

Det funderar jag också på. 980X måste ju dra säkert 400w vid överklockning. Sedan två fermi med vattenkylning(vilket är den enda kylningen som bara behöver en plats)?

Vad tror dom? Att man inte vill överklocka sina fermi eller sin sexkärniga extreme-processor med upplåst multipel?

usch.. 500w räcker knappt till min rigg med Q9650 och 4870x2...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Beträffande grafikkort;
är det någon som vet om det skulle passa med en dubbelmacka istället för två enslottare?
Sedan så är ju nätagget en annan femma....

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Skrivet av huttala:

Allvarligt?

Både du, jag och alla andra vet precis vad han menade och jag kan själv inte komma på vilken förklaring av chassiformen som skulle vara bättre.
Tycker det där bara är riktig besserwisser attityd som skapar dålig stämning i tråden.

Sen ska du inte skriva påpekningar om artikeln i denna tråd, så vad menar du med det du skrev Kjell? Menar du att du inte vet hur forumet på den här sidan fungerar trots att du varit här sedan 2002? Hur skiljer sig ditt beteende från alla troll som är nyregistrerade?

Chassiform: Han behöver inte skriva något beskrivande om chassiformen. När han använder begreppet "barebone-system" så har han redan definierat att det handlar om ett superkompakt chassi och "du, jag och alla andra" vet precis vad han menar *utan* en vidare förklaring (vilket var den riktiga orsaken att du förstod hans "förtydligande"). Att berätta för Sweclockers läsare om formen är onödigt. Att sedan göra det på ett sätt som inte förklarar ett smack och dessutom språkligt inkorrekt kändes inte som något jag trodde redaktionen på Swec höll på med.

Besserwisser: Jo, det verkar så för mig med när jag läser vad jag skrev. Jag skall försöka fila ned klorna lite i framtiden.

Påpekningar: Jag trodde det var gnäll om stavfel som var portade i kommentartråden - inte påpekningar om felaktigheter i artikeln. Jag läser reglerna ett varv till, ok?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Det funderar jag också på. 980X måste ju dra säkert 400w vid överklockning. Sedan två fermi med vattenkylning(vilket är den enda kylningen som bara behöver en plats)?

Vad tror dom? Att man inte vill överklocka sina fermi eller sin sexkärniga extreme-processor med upplåst multipel?

usch.. 500w räcker knappt till min rigg med Q9650 och 4870x2...

En processor skulle äta 400W i överklockning? Nu tror jag du tolkat informationen fel.
Tänker du på SweClockers senaste i5-test med de där nya modellerna med upplåst multiplicerare? Då räknar man ju hela systemets belastning.

Permalänk
Inaktiv

Fyfan vad jag vill ha en.. trevligare pris än förra modellen, samt hexacore-stödet på det.